Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 22:54
  #1
Medlem
Hej


Då fick man äntligen ihop en ny datorn men så vill varken chassifläkten och eller CPU-kylarfläkten snurra. De kommer igång och snurrar ett par varv precis när man startar datorn men efter det så lägger de av. Har googlat lite och de flesta säger "köp nytt nätaggregat". Vad säger ni på Flashback!?

Vet ej om detta spelar någon roll men vill ändå tillägga att jag endast provstartat datorn, dvs. utan skärm, då jag inte har fått hem den ännu, eller opertaivsysten. Kan det vara någon inställning i BIOS?
Citera
2014-01-14, 23:43
  #2
Medlem
Det kanske bara är något fel på monteringen. Finns ju en väldig massa som kan gå fel. Jag skulle annars testa att koppla in skärm. Teorin om att det är nätaggregatet som är trasigt borde vara mer trolig om det är en dator som man redan vet ska fungera. Jag tror inte du riskerar att ha sönder datorn om du försöker. Visar det sig att datorn kan vara igång utan att fläktarna snurrar är det ju bara att stänga av den.
__________________
Senast redigerad av OneDoesNotSimply 2014-01-14 kl. 23:46.
Citera
2014-01-15, 02:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deggen
Hej


Då fick man äntligen ihop en ny datorn men så vill varken chassifläkten och eller CPU-kylarfläkten snurra. De kommer igång och snurrar ett par varv precis när man startar datorn men efter det så lägger de av. Har googlat lite och de flesta säger "köp nytt nätaggregat". Vad säger ni på Flashback!?

Vet ej om detta spelar någon roll men vill ändå tillägga att jag endast provstartat datorn, dvs. utan skärm, då jag inte har fått hem den ännu, eller opertaivsysten. Kan det vara någon inställning i BIOS?

Japp, testa ett nytt Nätagg!
Citera
2014-01-15, 17:59
  #4
Medlem
Hmm. Nu har jag fått hem min skärm och när jag startar datorn kommer det ingen bild. Misstänker att det är moderkortet då grafikkortsfläktarna snurrar, så kan väl inte vara nätagget?!
Citera
2014-01-15, 18:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deggen
Hmm. Nu har jag fått hem min skärm och när jag startar datorn kommer det ingen bild. Misstänker att det är moderkortet då grafikkortsfläktarna snurrar, så kan väl inte vara nätagget?!
Nej, då är det nog inte nätagget. Det skulle kunna vara något som glappar. Eller något som inte är anslutet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback