Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 23:21
  #1381
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi får nog aldrig nåt svar på det där. Han verkade ha hakat upp sig som en gammal gramofonskiva. Men han bör väl ha brutit förbannelsen åtminstone. Själv tycker jag att det kan vara trevligt med fria tolkningar.

Ska han föreställa en svensk alltså? Varför är svenskar i amerikanska produktioner spritt språngande galna eller extrema. Tänkte på svenskarna i "Succession", svensken i "Heartbreak Ridge", o.s.v.

Är inte "svenskarna" i "Titanic" lite eljest med? För att inte tala om de i "Minority Report".

Är det bara hetlevrade "äventyrare" från Skandinavien som folk i staterna har mött?

Är vi så crazy att vi skrämmer skiten ur folk?

Vad gäller säsongen så började den ok, och var väl hyfsat underhållande.

Men upplevde det som att man "inspirerats av" eller försökt imitera andra bättre och mer originella skapelser som "Home Alone" och "No Country for Old Men", m.m.

Den nya generationen filmskapare har överdoserat klassikerna och kan bara apa efter?

Detta gör mig oroad över Hawleys kommande Alien-serie ...

Betyg: 2,5. Många förhoppningar på sistone. De har inte infriats.
Citera
2024-02-09, 10:41
  #1382
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag gillade hela säsongen men tyckte den föll den sista halvan av sista avsnittet, jag trodde det snart var slut men när jag kollade så hade det bara gått en kvart.

Ska man tolka slutscenen som att den svenske vålnaden Oola Moonk fick dö till slut eftersom han åt en scone som var gjord med kärlek?

Du kan tolka den som du vill. För övrigt är Ola Monk ett norskt namn.
Citera
2024-02-21, 22:52
  #1383
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag gillade hela säsongen men tyckte den föll den sista halvan av sista avsnittet, jag trodde det snart var slut men när jag kollade så hade det bara gått en kvart.

Ska man tolka slutscenen som att den svenske vålnaden Oola Moonk fick dö till slut eftersom han åt en scone som var gjord med kärlek?
Håller med, slutet var lite bögigt. Men annars det bästa jag sett på länge.

True story, exactly as it happened

Nåväl
Citera
2024-03-04, 22:46
  #1384
Medlem
Nix, ytterligare en serie som haft fler säsonger än den borde haft.
S4 gick verkligen inte att se.
Och denna men den irriterande tjejen från ted lasso klarade jag inte av mer än ett par avsnitt.
Citera
2024-03-08, 09:44
  #1385
Medlem
masterboys avatar
Jag tyckte att säsong 1-3 var bra och av dessa var säsong 3 bäst. 4 har jag inte sätt pga all negativ feedback som jag läst. Säsong 5 var jag inte särskilt förtjust i. Blir det en säsong6 någon som vet?
Citera
2024-03-11, 23:54
  #1386
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Gav säsong 5 en chans fram till och med avsnitt 3, men nu började den helt flippa ut och bli lite för mycket True Detective-ish med den 500-årige Ola Munch förbannade själ. Känns inte som att jag har engagemang för 7 avsnitt till... Men roligt att se min personlige favorit John Keery från Stranger Things, i en biroll vilket jag upptäckte nu först i avsnitt 3.
Citera
2024-03-14, 12:17
  #1387
Medlem
Jag har precis sett första och andra säsongerna och tycker de har varit fatastiskt bra. Möjligen att första var något bättre än andra men det är hårfint. Hur står sig de andra säsongerna mot de två första?
Citera
2024-03-14, 15:36
  #1388
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag har precis sett första och andra säsongerna och tycker de har varit fatastiskt bra. Möjligen att första var något bättre än andra men det är hårfint. Hur står sig de andra säsongerna mot de två första?
De är inte ens nära. Säsong 1 är inget annat än ett finstämt mästerverk, bland det bästa jag har sett.

Problemet för mig är att om en säsong av Fargo bara är lite felstämd så blir det inte alls bra. För töntig, långdragen.
Citera
2024-03-14, 20:24
  #1389
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag har precis sett första och andra säsongerna och tycker de har varit fatastiskt bra. Möjligen att första var något bättre än andra men det är hårfint. Hur står sig de andra säsongerna mot de två första?
Ettan är outstanding enligt mig. Tvåan och även trean håller måttet tyckte jag.
Sedan hade det räckt. Fyran var plågsamt dålig och femman var lite besvikelse men på det stora hela ok enligt mig. Många andra hållet inte med och tycket det är PK-smörja.
Citera
2024-03-14, 22:39
  #1390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Ettan är outstanding enligt mig. Tvåan och även trean håller måttet tyckte jag.
Sedan hade det räckt. Fyran var plågsamt dålig och femman var lite besvikelse men på det stora hela ok enligt mig. Många andra hållet inte med och tycket det är PK-smörja.
Vi får se vad jag tycker om de andra. Dax att börja med trean.
Citera
2024-03-14, 22:40
  #1391
Medlem
Det var lite kul hur de framställde kvinnorna som så korkade och naiva i andra delen😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback