Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-26, 13:07
  #733
Medlem
DolphinMelters avatar
Också lite förvirrad när det kommer till de övernaturliga anspelningarna i Fargo. Jag har tidigare i tråden förkastat teorin om att det skulle vara något övernaturligt i serien men det kanske jag får äta upp. Vi får se
Citera
2015-11-26, 13:12
  #734
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Man vet att en serie är bra när det bara gått 10 minuter av ett avsnitt och redan då kommer det scener som hade kunnat funka som avslut på ett avsnitt. Var lite delad om säsong ett var bättre men efter avsnitt 7 så står det klart att dom lyckats ännu bättre med säsong två.

Är lite lost angående UFO delen av serien dock, de har väl bara gjort kopplingar till det i första avsnittet efter att Rye blir skjuter ner alla på ett kafe och i det senaste avsnittet med teckningarna, eller har jag missat något mer?
Även Hanzee (indianen) såg nåt konstigt efter han varit inne på waffle hut. Då var klockan en viss tid sen böjde han sig ner och tog upp glaset från Peggys bil utanför waffle hut. När ljuset han såg försvunnit kollade han på sin klocka och då hade det gått två timmar sen han var inne i waffle hut fast det vi tittare fick se var ungefär en minut.
Citera
2015-11-26, 23:41
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Även Hanzee (indianen) såg nåt konstigt efter han varit inne på waffle hut. Då var klockan en viss tid sen böjde han sig ner och tog upp glaset från Peggys bil utanför waffle hut. När ljuset han såg försvunnit kollade han på sin klocka och då hade det gått två timmar sen han var inne i waffle hut fast det vi tittare fick se var ungefär en minut.

Det hade jag missat, tackar!

Ska bli spännande att se om det leder till något eller om det bara är en liten sidestory för att jävlas med oss tittare
Citera
2015-11-27, 01:54
  #736
Medlem
Alivealones avatar
Överlägset den bästa serien just nu. Mycket att analysera, intressanta karaktärsutvecklingar, helt jävla fantastiskt filmat (mycket bättre än en del filmer som görs idag imo) och kul med de svenska referenserna som kommer emellanåt.

Kollade avsnitt 7 ur andra säsongen häromdagen och undrar speciellt vad symbolerna i Hanks rum var för något? Det var uppenbart att det hade något med UFO:n att göra men vafan...

Kommer det bli en rejäl showdown mellan Gerhardts och Kansas city nu när Ed "The butcher of luverne" Blomqvist lockar dit båda sidorna för att de vill ha tag i Dodd?

Favoriten är Hanzee och Lou
Citera
2015-11-27, 12:32
  #737
Medlem
Helt jävla underbar serie, första säsongen var ju helt magiskt bra. Andra säsongen blir ju bara bättre och bättre, tycker nog andra säsongen är snäppet vassare. Synd bara att man började kolla innan hela säsongen fanns tillgänglig, det blir ju ett sånt jävla väntande.
Citera
2015-11-27, 17:15
  #738
Medlem
hagsatras avatar
Håller sig kvalitén säsongen ut ( skulle jag gissa så blir nog de tre sista avsnitten ännu bättre) så har the Wire blivit nedpetad från att toppa listan det bästa jag sett till förmån för fargo s02. Varenda scen är ett mästerverk hittills
Citera
2015-11-29, 19:12
  #739
Medlem
Kan bara sålla mig till hyllningskören. Det är så helvetes jävla bra. Och jag är ändå kräsen när det kommer till TV-serier, tröttnar vanligtvis efter några avsnitt när det kommer till överskattade serier likt Sons of Anarchy, Walking Dead och Dexter som alla följer samma modell. Fargo är så mycket mer genomarbetat än din gemene mainstream-serie. Välskrivet, underbart foto och fantastisk regi. Den har inte petat The Wire eller The Sopranos ännu, men den närmar sig med STORA STEG. Hysénklass!!!
Citera
2015-11-29, 22:18
  #740
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag har en del kritik om säsong 2, men på det hela taget är den underbar och det är sällan något så bra visas på tv.

Kritik:
1) Det här med återanvändning av teman. Det görs ofta i Hollywoods uppföljare, och är helt sanslöst. Aliens franchise t ex: "glöm inte att vi ska ha en robot". Fargo säsong 2: glöm inte att vi ska ha ett alldagligt polispar, och ett annat lite knasigt alldagligt par. Den kvinnliga polisen var gravid, hur ska vi variera det? Låt mannen vara polisen, och kvinnan...har cancer! Vi måste ha utsocknes gangsters. Glöm inte att en gangsters ska vara pratsam och att han ska ha en tyst eller stum sidekick. Två stycken stumma sidekicks, briljant!
2) Man kunde ändå ha lyckats utveckla de två alldagliga paren och ha dem i fokus. Det gick väldigt bra i säsong 1. Men i stället har man drunknat i att berätta själva storyn om ett gangsterkrig. Det är ju helt ointressant, och dessutom skildras det på ett överdrivet blodigt sätt, lite som Lock, Stock and Two Smoking Barrels.
3) En Tarantinokänsla som är helt onödig och fel ton. Passar inte med bröderna Coens ytliga gravallvar och sjuka humor.


Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Får en del vibbar av true detective s1 av detta. Angående det övernaturliga spelades ju en bit ur "war of the worlds" om jag förstod det rätt i slutet av avsnittet så ngt scifi bygger de nog iaf på.
Det var dessutom Jeff Waynes War of the Worlds, en 'popmusikal' som släpptes på skiva 1978 och blev väldigt populär. Så den är där för att ge tidskänsla.

Det där med ufo som en sak i bakgrunden återkommer i bröderna Coens Man who wasn't there.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Man_Who_Wasn't_There_%282001_film%29
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-11-29 kl. 22:20.
Citera
2015-12-01, 14:24
  #741
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Det vad inte så länge sedan då jag i början på Fargos andra säsong hyllade serien, en hel massa folk menade på att ettan va så mycket bättre och bla bla, man kan lätt säga att tongångarna låter lite annorlunda nu!
Anyhow,
Angående s2-e8, sicken jävla bra show! Snacka om bra TV-underhållning!


Fargo är Kung just nu, höst/vinter 2015.
Citera
2015-12-01, 15:53
  #742
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det vad inte så länge sedan då jag i början på Fargos andra säsong hyllade serien, en hel massa folk menade på att ettan va så mycket bättre och bla bla, man kan lätt säga att tongångarna låter lite annorlunda nu!
Anyhow,
Angående s2-e8, sicken jävla bra show! Snacka om bra TV-underhållning!


Fargo är Kung just nu, höst/vinter 2015.

Personligen är jag inte förvånad, men dock glad att så inte var fallet.

Att dom också förnyat för en S3 är fint.
Citera
2015-12-01, 16:18
  #743
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det vad inte så länge sedan då jag i början på Fargos andra säsong hyllade serien, en hel massa folk menade på att ettan va så mycket bättre och bla bla, man kan lätt säga att tongångarna låter lite annorlunda nu!
Anyhow,
Angående s2-e8, sicken jävla bra show! Snacka om bra TV-underhållning!


Fargo är Kung just nu, höst/vinter 2015.

Tycker fortfarande att ettan är hästlängder bättre faktiskt. Dock verkar jag ganska ensam om det i den här tråden. Ettan har i mitt tycke bättre karaktärer, mer välskriven story och en bättre känsla som ligger närmare originalfilmen. Därmed inte sagt att jag tycker att säsong två är dålig, den är fortfarande bättre än mycket annat.
Citera
2015-12-01, 18:29
  #744
Medlem
XtraXs avatar
Hade hellre sett hur hon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback