Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 21:28
  #49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Oj då, bästa piloten jag sett på länge. (Eller ja, sedan True Detective vid närmare eftertanke.) Riktigt bra härlig atmosfär och ett lågt tempo med karaktärerna i fokus. Fick lite Breaking Bad-feeling, även om de tematiskt inte har så mycket gemensamt.
Jävligt snygg serie också!
__________________
Senast redigerad av Fred Friendly 2014-04-16 kl. 21:32.
Citera
2014-04-17, 01:12
  #50
Medlem
KattPerssons avatar
Väldigt bra pilot. Min nye favoritskurk kan vara påväg att formas.
Citera
2014-04-17, 04:46
  #51
Medlem
Första episoden levde helt klart upp till förväntningarna, fortsätter det lika bra så kommer det garanterat vara den bästa serien jag sett

Trodde jag skulle sakna Steve Buscemi och Peter Stormare allt för mycket, men den nya skurken gör ett fantastiskt jobb
__________________
Senast redigerad av Baron.von.Helsing 2014-04-17 kl. 04:51.
Citera
2014-04-17, 05:43
  #52
Medlem
Bra mottagning ifrån tittarna på serien:

"The 10 PM premiere of Fargo garnered 2.65 million total viewers and 1.02 million Adults 18-49, which translates to a 0.8 adults 18-49 rating.

LOS ANGELES, April 16, 2014 – FX’s new 10-part limited series and critical juggernaut Fargo received a warm reception among viewers, drawing 4.15 million total viewers and 1.79 million Adults 18-49 for its first installment, a very strong initial number which will amount to only a small fraction of its final tally once time-shifted viewing arrives."

http://tvbythenumbers.zap2it.com/201...-18-49/254793/
Citera
2014-04-17, 09:30
  #53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron.von.Helsing
Första episoden levde helt klart upp till förväntningarna, fortsätter det lika bra så kommer det garanterat vara den bästa serien jag sett

Trodde jag skulle sakna Steve Buscemi och Peter Stormare allt för mycket, men den nya skurken gör ett fantastiskt jobb
billy bob gör buscemis rolll? vet inte om det är en fördel eller nackdel att inte ha sett originalfilmen på sisådär 10 år, men det var min känsla, väl medveten om att serien ej har något att göra med filmen. i filmen var de ju en duo, nu verkar billy bob arbeta ensam. fan vad han är underskattad som skådespelare för övrigt!
Citera
2014-04-17, 09:33
  #54
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
billy bob gör buscemis rolll? vet inte om det är en fördel eller nackdel att inte ha sett originalfilmen på sisådär 10 år, men det var min känsla, väl medveten om att serien ej har något att göra med filmen. i filmen var de ju en duo, nu verkar billy bob arbeta ensam. fan vad han är underskattad som skådespelare för övrigt!

ja han e grym, helt klart min husgud efter Bad Santa !!
Citera
2014-04-17, 10:13
  #55
Medlem
CptKirks avatar
svinbra plot!
kommer definitivt följa resterande avsnitt
Citera
2014-04-17, 10:44
  #56
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
billy bob gör buscemis rolll? vet inte om det är en fördel eller nackdel att inte ha sett originalfilmen på sisådär 10 år, men det var min känsla, väl medveten om att serien ej har något att göra med filmen. i filmen var de ju en duo, nu verkar billy bob arbeta ensam. fan vad han är underskattad som skådespelare för övrigt!
Ska inte billy teama ihop med martin? Vad ska annars martin göra i serien?
Citera
2014-04-17, 11:28
  #57
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
billy bob gör buscemis rolll? vet inte om det är en fördel eller nackdel att inte ha sett originalfilmen på sisådär 10 år, men det var min känsla, väl medveten om att serien ej har något att göra med filmen. i filmen var de ju en duo, nu verkar billy bob arbeta ensam. fan vad han är underskattad som skådespelare för övrigt!

Billy Bob underskattad ?!?
Citera
2014-04-17, 11:29
  #58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Billy Bob underskattad ?!?
Som så att han ej använda så mycket, men sure fine fel ordval grym i Sling Blade.
Citera
2014-04-17, 11:30
  #59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Ska inte billy teama ihop med martin? Vad ska annars martin göra i serien?
Ja, men i filmen är de två. Funderar litet om de blir två här också och i så fall en trio (med Freeman).
Citera
2014-04-17, 11:39
  #60
Medlem
KattPerssons avatar
"A drifter named Lorne Malvo arrives in small-town Minnesota and influences the population with his malice and violence, including put-upon insurance salesman Lester Nygaard." Vet inte om det innebär att Lester blev influerad (det blev han då minst sagt) eller om Lester hoppar på psykotåget. Hade varit kul att se Watson/Bilbo gå lös på befolkningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback