Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 19:57
  #1
Medlem
Google Reader var en vida använd RSS-läsare/nyhetsläsare som gick att nå över hela världen, och via såväl webben som mobilen i en stor mängd appar. Tjänstens främsta förtjänst var att du hade samma flöde att tillgå var du än befann dig, och vilken enhet du än råkade sitta på för stunden. Och Reader höll ständigt koll på vad du redan läst, och ännu inte hunnit med.

Google stängde ner tjänsten den 1 juli 2013, och folk tvingades gå till andra alternativ.

Jag själv valde att testa den fria självhostade RSS-läsaren Tiny Tiny RSS ( http://tt-rss.org ), och den gjorde och gör allt det Google Reader gjorde (och naturligtvis mer därtill). Alla prenumerationer och stjärnmarkerade objekt går att importera om man tog ut dem innan nedläggningen, applikationen har ett webbgränssnitt mycket likt Google Readers och en stor mängd appar till såväl Android som Ios finns (för både online som offlineläge). Den enda stora nackdelen är att man måste hosta tjänsten själv, och själv sätta upp hård- och mjukvara så det fungerar.

Denna tråd skapas därför i syftet att bli en svenskspråkig samlingstråd kring de problem man kan stöta på när man kör tjänsten själv.
Citera
2018-01-02, 21:25
  #2
Medlem
Provade den när Google Reader stängdes ned och tyckte om att man konfigurera den så att man knappt märkte att man bytt. Har dock för mig att den hängde sig och var grymt långsam, vilket troligtvis berodde på att jag provade den på tt-rss egna server samt på Red Hats gratisserver.

Någon som använder den nu och kan dela med sig om hur den och deras Androidapp fungerar i dagsläget?
Citera
2018-02-19, 23:13
  #3
Medlem
Jag har använt den i fem år nu och har inga som helst problem med hastighet eller så heller. Kör i en virtuell maskin på min filserver, som dessutom bara har 10 % cpu-tid tilldelad i virtualbox. Har man rätt php-paket installerade, kör den svinsnabbt.
Citera
2018-03-13, 23:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokahasch
Jag har använt den i fem år nu och har inga som helst problem med hastighet eller så heller. Kör i en virtuell maskin på min filserver, som dessutom bara har 10 % cpu-tid tilldelad i virtualbox. Har man rätt php-paket installerade, kör den svinsnabbt.
Låter lovande. Vilka php-paket har du installerade? Finns det något tillägg/funktion som laddar hem kapade flöden som fungerar bra nu? T ex: https://tt-rss.org/oldforum/viewtopi...f829a&start=15
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback