Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-31, 23:18
  #13
Avstängd
http://www.svt.se/nyheter/sverige/ok...ran-islamister
Citera
2014-06-01, 21:39
  #14
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Sverige kan räkna med ett helvete framöver.

Fråga mig inte hur det kan rättas till, annat än genom at bruka metoder, Stalin style: typ, gruvarbete i isolerade provinser. Tyvärr är dock inte Stalin på modet numera.

Dessa syrien-terrorister, som troligen var totalt hjärntvättade redan före de åkte, kommer när de återvänder att vara förhärdade av alla våldsbrott de begått och sett begås och har därmed troligen tappat alla koncept för normala mänskliga relationer.

Detta gäller förstås samtliga västländer vilka delar detta problem. I Belgien visar det sig nu att galningen som sköt vid Moskén härom veckan var fanatisk jihadist från Frankrike. Nazisterna på Flashback jublar kanske, men problemet är mer universellt än så. Våldet kommer att riktas mot allt som anses hota islam: konstnärer, politiker, institutioner, företag, enskilda osv.

Här följer två artiklar från The Guardian om den gripne mannen som heter Mehdi Nemmouche. Det konstiga var att han var under övervakning men ändå inte hade några problem utföra dådet. Funkar inte rapporteringen över gränsen? Men å andra sidan, hur mycket resurser finns det för att punktmarkera hundratals galningar?

”Nemmouche was known to French counter-terrorism police, who had placed him under surveillance after his return from Syria last year, where he was suspected of having joined Islamist fighters.”

http://www.theguardian.com/world/201...useum-shooting
http://www.theguardian.com/uk-news/2...ing-from-syria
Citera
2014-06-04, 14:05
  #15
Medlem
durruttis avatar
USA har tränat och finansierat jihadister sen länge:

Brzezinski And The Mujahideen Boys
https://www.youtube.com/watch?v=uhFleLinwEM
Citera
2014-06-11, 02:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
USA har tränat och finansierat jihadister sen länge:

Brzezinski And The Mujahideen Boys
https://www.youtube.com/watch?v=uhFleLinwEM

Intressant! Jag har alltid varit lite skeptisk till att hela konfliktsituationen i mellanöstern skulle bero på "religion" som alla säger. Det är ju inte ens grammatiskt korrekt. "Jag mördade åsa för att islam". Eller "jag mördade pelle pga vetenskap".

Men den där länken gjorde mig nyfiken. Vad har USA för incitament att träna jihadister? Eller, frågan kanske borde vara varför man är så rädd för ryssen?
Citera
2014-06-11, 18:04
  #17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Intressant! Jag har alltid varit lite skeptisk till att hela konfliktsituationen i mellanöstern skulle bero på "religion" som alla säger. Det är ju inte ens grammatiskt korrekt. "Jag mördade åsa för att islam". Eller "jag mördade pelle pga vetenskap".

Men den där länken gjorde mig nyfiken. Vad har USA för incitament att träna jihadister? Eller, frågan kanske borde vara varför man är så rädd för ryssen?
När Sovjet/Ryssland krigade i Afghanistan på 80-talet så såg USA till att träna upp och beväpna en gerilla som skulle ge Ryssarna problem.

Snopet nog för USA blev delar av den gerillan så småningom en del av Al Qaida...

Men detta är alltså mycket gammal skåpmat. Det är cirka 25-30 år sedan USA gjorde detta.
Citera
2014-06-11, 18:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
När Sovjet/Ryssland krigade i Afghanistan på 80-talet så såg USA till att träna upp och beväpna en gerilla som skulle ge Ryssarna problem.

Snopet nog för USA blev delar av den gerillan så småningom en del av Al Qaida...

Men detta är alltså mycket gammal skåpmat. Det är cirka 25-30 år sedan USA gjorde detta.

Då kan man kanske lära sig av USA's misstag och inte träna terroristerna som kommer hit på samma sätt som USA gjorde det.

Tänkte på saken nyss. Jag tycker nog det vore okej att släppa in terrorister i Sverige. Men då ska man nog lära dom och demonstrera hur man först formar och underhåller sin närmsta sociala cirkel. Problemet med terroristerna är inte att dom använder våld tror jag. Problemet är att dom vill införa sina lagar och religioner på folk dom inte ens känner. Dom vill att vi i väst ska ta efter muslimernas lagar, men vafan ska jag göra det för när jag inte ens hälsat på idioterna? Dom kan väl börja med att applicera sina sharialagar och allt vad det heter på sig själva först, och sina närmaste. Dvs, grannar och familj. Och sen om det verkar fungera DÅ kan man ju överväga ifall man ska börja slakta kor med halalslakt och att kvinnor ska bära burka etc. Faktum är att det skulle falla ssig rent av naturligtr att resten av världen graviterade/attraherades till dom.

Jag tror att det skulle lösa en hel del problem med våld också. En anledning att dom är så jväla våldsamma kan nog bero en stor del på att man blir frustrerad när man inte kan förändra folk man inte ens känner. Det är ju nästan oundvikligt att man blir våldsam då.

Vi ser ju samma sak här i norden. Breivik hade en jävla massa åsikter som han ville pracka på folk som aldrig ens hört talas om honom, som inte ens visste att han fanns. Och när han då inser att han misslyckas med sina förväntningar så exploderar han och skjuter ihjäl folk i något slags raseriutbrott.

Kolla bara på vilken terrorist-film som helst. Det är massa snack om "infidels" och "väst" och "resten av världen" och "resten av irak" och "dom andra" hela tiden. Dom förväntar sig att folk som inte ens känner dom, och som inte ens vet att dom finns - ska rätta sig efter dom. Det är efterblivet.
__________________
Senast redigerad av avishaman 2014-06-11 kl. 18:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback