Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 15:32
  #1
Medlem
Krasigts avatar
Har tidigare haft problem med min SSUs laptop och har ännu en gång problem.

Jag satt och spelade när skärmen frös fullständigt. Ljudet som var i spelet fortsätter spelas upp. Jag stänger av datorn ganska omedelbart, eftersom varken alt f4, eller ctrl alt del funkande. När jag startar upp igen visas Asus loggan. Efter det är det endast en svart skärm. Det är inte svart som i att skärmen är död, men det är en svart bakgrund.

Jag försökte kolla i Bios så att hårddisken fortfarande är ansluten. Booten visade Hitachi hts5450 som bootalternativ, så jag antar att den är ansluten. Oavsett fortsätter det visa den svarta skärmen och ingen boot verkar ske. Jag skruvar upp datorn och kopplat ur hårddisken och kopplar in den igen. Jag startar datorn igen och låter den vara, och det verkar som den laddar något eftersom fläkten varierar.

Någon som har en aning om vad som har hänt och vad jag skulle kunna göra?
Citera
2014-01-14, 15:41
  #2
Avstängd
Hagringens avatar
Grafikkortet kanske dog? Är det en dator med pci kort? Eller är allt på samma krets? Du kanske kan ta ut det och testa utan.

edit: Grafikkortet alltså.
Citera
2014-01-14, 17:50
  #3
Medlem
stilltons avatar
provat F8 och starta i felsäkert läge?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback