Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 13:25
  #1
Medlem
Nu har jag funderingar på att fara till Australien och arbeta men är lite osäker på hur jag ska ta mig tillväga! Ska jag resa via ett företag, tex "Goexplorer" eller resa ensam? Dock vet jag inte hur jag ska ta mig tillväga då!

Har någon erfarenheter eller tips om något företag eller vet ni hur jag ska göra? Har ni själva gjort det här? Alla förslag är jag tacksamför!

Och sist men inte minst, någon som vill följa med? Skulle vara kul att känna någon.
Citera
2014-01-14, 16:09
  #2
Medlem
Jag är intresserad, vill också dra dit.
När hade du tänkt åka och hur länge ska du vara borta?
Citera
2014-01-14, 21:12
  #3
Medlem
Jag är villig och är redo att åka i princip närsom.
Också jävligt nyfiken på hur man går tillväga.
Jobb. Bostad?
Citera
2014-01-15, 00:10
  #4
Medlem
U-Figs avatar
Finns ju en Work & Travel-tråd men jag rekommenderar inte att åka med GoXplore eller vad de nu heter numera. Du betalar flera tusen för att inte behöva göra saker som går att göra på någon timme.
Citera
2014-02-05, 17:24
  #5
Medlem
Tjenare!

Jag har bokat enkelbiljett till Brisbane och tänkte ordna boende där. Landar 12e Mars och åker själv så hyr gärna en lägenhet med någon eller hyr in mig i ett rum! Dra gärna iväg ett PM!
Citera
2014-02-12, 11:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niick3lod3on
Nu har jag funderingar på att fara till Australien och arbeta men är lite osäker på hur jag ska ta mig tillväga! Ska jag resa via ett företag, tex "Goexplorer" eller resa ensam? Dock vet jag inte hur jag ska ta mig tillväga då!

Har någon erfarenheter eller tips om något företag eller vet ni hur jag ska göra? Har ni själva gjort det här? Alla förslag är jag tacksamför!

Och sist men inte minst, någon som vill följa med? Skulle vara kul att känna någon.

Jag är just nu i sydosasien med en kompis men hon vill åka hem till Sverige nu så jag har bokat ett flyg till Sydney den 14 mars och har också tänkt söka jobb och boende! Söker också framförallt ett sällskap att hitta någonstans att bo med etc!! :)
Citera
2014-02-20, 10:13
  #7
Moderator
najass avatar
Australien --> Resekompisar
/Moderator
Citera
2014-03-12, 01:27
  #8
Medlem
diabosss avatar
Tjabba!

Jag ar just nu i Melbourne och ska ivag till Byron Bay som en mellanlandning innan jag ska pa en bartenderkurs i Sydney i nagra veckor. Men det ar bara att PM:a om du har vagarna forbi antingen i Sydney eller Byron Bay. Vill du ha tips pa saker o se o gora i Melbourne, bara hora av dig!

Lycka till!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2297869

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback