Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-14, 13:00
  #1
Medlem
Allt räknas tydligen som annonsering på flashback så då får jag helt enkelt fråga _var_ man kan hitta någon som kan hjälpa en med grafisk formgivning? Allt jag hittar på google är typ logga till företag som kostar flera tusen och det jag är ute efter anser jag inte vara så avancerat så att det skulle kosta flera tusen att göra.

Så var hittar man folk? Någon som vet något forum eller liknande?
Citera
2014-01-14, 13:43
  #2
Medlem
rillefl0ws avatar
Photoshop = lösning

finns folk överallt som är kapabla till att sitta och trixa i ps.
pröva själv med lite guider, finns också över halva nätet att sitta och läsa/kolla videos.

GL
Citera
2014-01-14, 13:47
  #3
Medlem
(FB) Hjälp mig-tråden (hjälp med logotyper, layout, grafiska lösningar etc)

Du får oftast vad du betalar för. Du kan väl göra det själv om det inte är så avancerat?
Citera
2014-01-15, 03:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Allt räknas tydligen som annonsering på flashback så då får jag helt enkelt fråga _var_ man kan hitta någon som kan hjälpa en med grafisk formgivning? Allt jag hittar på google är typ logga till företag som kostar flera tusen och det jag är ute efter anser jag inte vara så avancerat så att det skulle kosta flera tusen att göra.

Så var hittar man folk? Någon som vet något forum eller liknande?

Är det en logga du behöver hjälp med?
Posta här eller skicka ett pm så får vi se om jag kan hjälpa dig
Citera
2014-01-17, 11:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
(FB) Hjälp mig-tråden (hjälp med logotyper, layout, grafiska lösningar etc)

Du får oftast vad du betalar för. Du kan väl göra det själv om det inte är så avancerat?

För avancerat för att jag ska klara det själv. Får man ens posta i den tråden och säga att man betalar för tjänsten? Alla inlägg jag gör tycks raderas p.g.a annonsering.
Citera
2014-01-17, 14:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
För avancerat för att jag ska klara det själv. Får man ens posta i den tråden och säga att man betalar för tjänsten? Alla inlägg jag gör tycks raderas p.g.a annonsering.
Bra fråga! Jag vet faktiskt inte. Men om du är redo att ersätta grafikern så förändrar det ju hela saken, även om det kanske är en mindre summa. Det öppnar upp många fler dörrar.

Tyvärr vet jag dock inte var dessa dörrar är, men det kan säkert någon annan svara på (om du inte redan fått PM)
Citera
2014-01-17, 14:50
  #7
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
För avancerat för att jag ska klara det själv. Får man ens posta i den tråden och säga att man betalar för tjänsten? Alla inlägg jag gör tycks raderas p.g.a annonsering.

Nej, du får inte erbjuda ersättning. Du får be folk att göra det gratis (och det ska postas i tråden).

"Flera tusen" är förövrigt ett rimligt pris för en logotyp gjord av en utbildad designer. Bara ett FYI.
Citera
2014-01-19, 15:55
  #8
Medlem
Flera tusen är inte alls rimligt för det min kompis behöver... Framförallt inte när folk erbjudit sig för myyyycket mindre men det har blivit komplikationer på vägen...

Någon som vet något forum dit man kan vända sig? Helt otroligt att det ska vara så svårt att hitta någon som erbjuder en sådan här tjänst förutom stora företag som inriktar sig till andra företag.
Citera
2014-01-20, 11:51
  #9
Medlem
Om dom erbjuder mkt mindre är jag inte ett dugg förvånad över att det uppstått komplikationer
Citera
2014-01-24, 15:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillefl0w
Photoshop = lösning

finns folk överallt som är kapabla till att sitta och trixa i ps.
pröva själv med lite guider, finns också över halva nätet att sitta och läsa/kolla videos.

GL
OM du inte vet vad du pratar om - så svara inte så tvärsäkert.
PHOTOSHOP ≠ lösningen.
Logor gör man INTE i det programmet. Frågor på det?
/m
Citera
2014-03-29, 16:48
  #11
Medlem
Osvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferraritm
Flera tusen är inte alls rimligt för det min kompis behöver... Framförallt inte när folk erbjudit sig för myyyycket mindre men det har blivit komplikationer på vägen...

Någon som vet något forum dit man kan vända sig? Helt otroligt att det ska vara så svårt att hitta någon som erbjuder en sådan här tjänst förutom stora företag som inriktar sig till andra företag.

Du smutskastar en helt yrke när du säger att det du söker inte är värt pengarna. Om du inte vill betala fullpris, fråga på facebook eller liknande. Du borde väl ha någon kompis som kan arbeta i Illustrator. Att förvänta sig att någon här eller liknande skulle göra det gratis/för några hundra spänn är naivt.

Men för att hjälpa dig, försök hitta någon gymnasiestudent. Då får du säkert en logga som är snygg men frågan är ifall den är hållbar i längden.

Om du fortfarande inte hittat någon, skicka ett PM till mig så kan jag slänga ut en request bland mina vänner.
Citera
2014-03-31, 11:12
  #12
Medlem
Joangels avatar
Du kan väl annars ta och leta upp någon frilanssida så som YooDoo eller okelii.com där du kan efterfråga grafiska formgivare som kan hjälpa dig till ditt bestämda pris.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback