Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-14, 11:40
  #1
Medlem
Hej!

Just nu har jag en iPhone 4s med 3Total 10GB för 349:-/mån. (Bra deal från priskrig för ett par år sen)

Mitt abb går ut om mindre än 3 månader vilket innebär att jag kan förlänga det.
När jag ringer deras kampanjavdelning för att förlänga abbet i ytterligare två år ger han mig samma erbjudanden som finns via hemsidan för vem som helst. Jag är intresserad av en iPhone 5s.

Jag har varit kund hos dem i över 10 år men det hjälpte tydligen inte.
Sa att jag eventuellt ville säga upp det men det hjälpte inte heller.


Är det jag som är dum eller borde de erbjuda mig ett bättre erbjudande än det som finns på hemsidan?

Känns som att de borde vilja behålla sina kunder (framförallt de som varit lojala många år) och därför ge bra deals vid förlängningar.

Tack på förhand.
Citera
2014-01-14, 11:43
  #2
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjar89
Hej!

Just nu har jag en iPhone 4s med 3Total 10GB för 349:-/mån. (Bra deal från priskrig för ett par år sen)

Mitt abb går ut om mindre än 3 månader vilket innebär att jag kan förlänga det.
När jag ringer deras kampanjavdelning för att förlänga abbet i ytterligare två år ger han mig samma erbjudanden som finns via hemsidan för vem som helst. Jag är intresserad av en iPhone 5s.

Jag har varit kund hos dem i över 10 år men det hjälpte tydligen inte.
Sa att jag eventuellt ville säga upp det men det hjälpte inte heller.


Är det jag som är dum eller borde de erbjuda mig ett bättre erbjudande än det som finns på hemsidan?

Känns som att de borde vilja behålla sina kunder (framförallt de som varit lojala många år) och därför ge bra deals vid förlängningar.

Tack på förhand.

Du borde få en trogen-kund rabatt.
Ring deras kundtjänst och beställ därifrån, och fråga om du kan få rabatt!

Men sen tycker jag det är otroligt dumt att använda 3, då dem alltid försöker lura en på pengar.
Citera
2014-01-14, 11:49
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Nej, du kommer inte få någon rabatt när du redan fått en i flera år.
Citera
2014-01-14, 11:55
  #4
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Nej, du kommer inte få någon rabatt när du redan fått en i flera år.

Låter konstigt, en nära vän har haft 3 i flera år och fått trogen-kund rabatt alla gånger.
Citera
2014-01-14, 11:59
  #5
Medlem
Vad händer om du bara inte gör någonting?

Stänger de av abonnemanget eller höjer ändå? De måste meddela dig en viss tid i förväg och ge dig en chans att tacka nej i alla fall
Citera
2014-01-14, 12:29
  #6
Medlem
Ska säga som det är till dig, passa på att mjölka 3 så jävla mycket det går då de gick skit för dom när de sålde de där 349:- abben. Gör så här, casha ut en telefon, ha alltid kvar detta abbet. Jag hade lätt gjort det, har bett andra i min vänskapskrets göra det också och de följde mitt råd. När du byter abb så kommer de höja ditt pris!
Citera
2014-01-14, 12:44
  #7
Medlem
Jag har samma abonnemang men på Tele2, Maxi unlimited 345kr.
Jag hade valet att bara fortsätta ha abonnemanget som vanligt även om bindningstiden gick ut, Vet inte hur det funkar för dig på 3.

Jag gick iallafall till en tele2 butik och då fick jag punga ut 170kr extra i månaden för en iphone 5s.
Citera
2014-01-14, 13:39
  #8
Medlem
madmwazels avatar
Jag brukar bli uppringd av 3 när mina abbonnemang håller på att ta slut - då brukar de komma med sådana jävla mirakelerbjudanden! (inga dolda saker som dök upp i efterhand heller)

Även en gång när det var mitt i en abbonnemangsperiod ringde någon från 3 och bara sänkte kostnaden och la på mer gratis surf i månaden för mig, out of the blue. Behövde inte göra någonting, nästa räkning var bara lättare...

Just nu har jag en iPhone 4s 3Pott för 199 kr i månaden med 2 gig surf (gratis efter 2 gig, bara lite långsammare, har dock aldrig gått över 2 gig). Och då får jag ringa och smsa för hela beloppet (199 kr). Riktigt bra tycker jag, och då gav jag inget för själva mobilen (det ingår ju i abbonnemanget så att säga). Ja jag har alltid gillat 3, haft dem sedan 2008 eller något.
Citera
2014-01-14, 13:51
  #9
Medlem
rillefl0ws avatar
OT: kan säga såhär, jag har själv precis samma ab. som du har, det har varit en "kampanj" i just det du beskriver som ett priskrig mellan jättarna för 2år sedan. Ett kampanjerbjudande går inte förlänga men det går att förlänga ditt ab. med nya möjligheter.

(fick den förklaringen när jag pratade själv med dom)

I.om att du varit kund där tidigare så tror jag att du kan få ett bättre erbjudande när du besöker någon av deras försäljnings-stationer (de fick jag).

slutade med : ny tele + 5gb surf + friasamtal / sms / mms. = 349kr/m
Citera
2014-01-14, 14:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillefl0w
OT: kan säga såhär, jag har själv precis samma ab. som du har, det har varit en "kampanj" i just det du beskriver som ett priskrig mellan jättarna för 2år sedan. Ett kampanjerbjudande går inte förlänga men det går att förlänga ditt ab. med nya möjligheter.

(fick den förklaringen när jag pratade själv med dom)

I.om att du varit kund där tidigare så tror jag att du kan få ett bättre erbjudande när du besöker någon av deras försäljnings-stationer (de fick jag).

slutade med : ny tele + 5gb surf + friasamtal / sms / mms. = 349kr/m

Vilken lur?
Citera
2014-01-14, 18:38
  #11
Medlem
När du säger att du får samma erbjudande som finns via hemsidan, vad menar du då? Menar de att du får betala fullpris för abonnemanget om du väljer att förlänga, dvs 700kr/månaden?

Jag sitter i samma sits som dig. Jag är nästan helt säker på att de för två år sedan sade att man fick behålla abonnemanget med samma pris så länge man ville, även efter att dessa 24 månader gått. Har du fått höra annat?

Eller är det bara så att man får förlänga och behålla abonnemanget med samma pris (349kr/månaden) men om man vill ha en ny telefon så lär man betala för den på sidan om?
Citera
2014-01-14, 21:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittbyxor
När du säger att du får samma erbjudande som finns via hemsidan, vad menar du då? Menar de att du får betala fullpris för abonnemanget om du väljer att förlänga, dvs 700kr/månaden?

Jag sitter i samma sits som dig. Jag är nästan helt säker på att de för två år sedan sade att man fick behålla abonnemanget med samma pris så länge man ville, även efter att dessa 24 månader gått. Har du fått höra annat?

Eller är det bara så att man får förlänga och behålla abonnemanget med samma pris (349kr/månaden) men om man vill ha en ny telefon så lär man betala för den på sidan om?


På tele2 är det så att man skulle bara fortsätta använda abonnemanget som vanligt efter bindningstiden gick ut så fortlöpte det bara.

Förlänger du det så får du ingen "Gratis" mobil som du fick förr dock, då får du förhöjd månadskostnad på ditt abonnemang bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback