Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-13, 20:58
  #1
Medlem
Tja!

Nu är det så att jag pillat i datorn och lyckats byta kylare, men nu när jag sätter i strömkabeln så lyser moderkortet med en orange-aktig färg, alltså att den får ström. Utöver det så startar datorn inte och den ger inte ifrån sig några ljud, MEN det lyser grönt(!) på baksidan vid PSUn, vad betyder det då? Förstår inte vad fasen problemet kan vara.

Kan ju tillägga att alla sladdar sitter i korrekt, har även tagit ut alla sladdar och rengjort med tryckluft, inte fan hjälpte det.

Äger en Dell studio XPS 8100 och moderkortet är en Dell 0X231R.

Tack!
Citera
2014-01-13, 21:22
  #2
Medlem
fistvakts avatar
Har du testat så att kylaren sitter ordentligt?
Hade problem med det en gång när jag hade bytt kylpasta för ett gäng år sedan, då har jag för mig att den inte startade, eller dog efter post-screen.
Citera
2014-01-13, 21:23
  #3
Medlem
Sitter finemang! Har satt om den flera gånger, inget fel alls.
Citera
2014-01-13, 21:37
  #4
Medlem
Update: nu har knappen bestämt sig för att lysa med. Strömknappen alltså.
Citera
2014-01-14, 18:36
  #5
Medlem
Derftyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poofie
Update: nu har knappen bestämt sig för att lysa med. Strömknappen alltså.
Kan inte ge dig nått mer tips än att dubbel-trippelkolla att alla pins är rätt satta i moderkortet.
Citera
2014-01-14, 18:53
  #6
Medlem
Måste ha kommit åt någon kopparledning på morderkortet och på så sätt pajat den. Nätaggregatet fungerar som den ska om man endast kopplar upp den med en fläkt utan moderkortet.

Sitter tyvärr med en Dell XPS och dom är det ett helvete att byta moderkaka på så jag gjorde så att ajg beställde hem ett nytt chassi och moderkort för lite svenska riksdaler. Ska fungera felfritt efter det hoppas jag.
Håll i skruvmejseln ORDENTLIGT när ni skruvar i datorn gott folk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback