Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-18, 11:59
  #25
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Pong har allt annat än traditionellt asiatiskt käk. Det drar mer åt det svenniga hållet, och med tämligen fattigt utbud. Och hur tänkte du med att beställa in "lite olika rätter", när varmrätter på en bättre kines ligger runt tvåhundringen. Jag har ätit på Bamboo flera gånger, och aldrig varit missnöjd med maten och utbudet i förhållande till priset. Kan du inte skriva lite mer utförligt om vad det är du har varit missnöjd med?

Självklart är det Berns Brunch som gäller om man har spenderarbyxorna på, jag jobbade där under en period och rånarna är av yppersta kvalitet. Men vill TS betala över rusningen för två pers (ink dryck!).


Och Kinamuren drivs av snikna kineser som tyvärr återanvänder överbliven mat från gästernas tallrikar...
Om man gillar kall mat som i bästa fall inte smakar något annat än översaltat, och i värsta fall smakar härsket (Laxen med grå och slemmig hinna i sushibuffén t.ex) så är Bamboo palace stället för dig.

Gillar du dessutom tvivelaktig hygien och ohyfsad servis så är du i himmelen!

Jag rekommenderar dig att läsa litet omdömen om detta syriandass till "Kinesk Restaurang" på recensionsajter såsom t.ex "Rejta" och "DN på stan" så kan du se vad folk i allmänhet tycker. Det är stundtals riktigt underhållande

Edit: Jag rekommenderar även FB-tråden om sveriges sämsta restauranger.
__________________
Senast redigerad av Spackelackan 2014-01-18 kl. 12:03.
Citera
2014-01-18, 17:38
  #26
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
...
Jag rekommenderar dig att läsa litet omdömen om detta syriandass till "Kinesk Restaurang" på recensionsajter såsom t.ex "Rejta" och "DN på stan" så kan du se vad folk i allmänhet tycker. Det är stundtals riktigt underhållande
...
Kan du inte länka?
Jag älskar att läsa hatkommentarer.
Det fanns inga sådana om Bamboo Palace på Rejta och en googling på namnet + DN På Stan gav inget.
Inte heller Yelp bjöd på några bitterheter.
Hittade några missnöjda på Tripadvisor till slut.


Edit: Är det möjligen Bamboo City du menar?
__________________
Senast redigerad av Dongle 2014-01-18 kl. 17:42.
Citera
2014-01-18, 17:46
  #27
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Kan du inte länka?
Jag älskar att läsa hatkommentarer.
Det fanns inga sådana om Bamboo Palace på Rejta och en googling på namnet + DN På Stan gav inget.
Inte heller Yelp bjöd på några bitterheter.
Hittade några missnöjda på Tripadvisor till slut.


Edit: Är det möjligen Bamboo City du menar?
Haha ja så heter den ja!
Citera
2014-01-25, 15:15
  #28
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Kinamuren såg okej ut med lyxbuffen, dock blev jag besviken då den bara serveras efter halv fem och båten går fem eller nåt. Vi anländer i stockholm runt 12.

Då åker ju en lördag då de öppnar buffen klockan 12.00
Citera
2014-01-25, 19:11
  #29
Medlem
Reddevil165s avatar
Bamboo City på drottninggatan, för 140kr tror jag det var så får du 4 olika bufeér:Mongolian BBQ, Sushi, Färdiga Asiatiska rätter och Efterrättsbuffet
Citera
2014-01-26, 20:51
  #30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Den här är jäkligt bra http://www.mongolianbarbeque.se/ snäppet bättre än de flesta andra och kan varmt rekommenderas

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag gillar också detta ställe. Här är ännu ett tips som ligger centralt i Stockholm. http://restaurangholiday.se/

Jag har bara ätit lunch på Holiday, både den och Mongolian Barbeque funkar bra på lunchen i alla fall med bra utbud och en hyggligt fräsch buffé för vad det är. Det känns som att de fyller på maten bra och att ingenting ligger och koagulerar som det kan göra på vissa ställen. Även Djingis Khan är helt okej, och får dessutom ett plus för att inredningen är lite roligt Kina-klyschig.

Jag har ätit middag på Mongolian Barbeque, men det var innan de byggde om så det är ett par år sen. Jag minns det dock som bra då, och lunchen håller ju stilen även i dag så det finns väl inget som säger att middagen skulle ha tappat.
Citera
2014-02-11, 08:37
  #31
Avstängd
Buzz-Aldrins avatar
Alla dessa "mongolian" what ever buffer är totalt smaklösa och dyra. En typisk turistfälla.
Citera
2017-04-22, 00:37
  #32
Medlem
Elementarts avatar
Hur är Mandarin City som ligger på Sveavägen? Gott om vegetariska alternativ?
__________________
Senast redigerad av Elementart 2017-04-22 kl. 00:39.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback