Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-13, 13:12
  #1
Medlem
knazbarnets avatar
Har blivit dags att köpa ny telefon då den gamla iphone 4 är totalt slut. Är dock rejält kluven på vad man ska köpa och var.

Är egentligen mest sugen på 5s då jag finner iphones användargränssnitt mest bekvämt. Men kan inte få bort tanken på hur mycket extra man betalar bara för äpplet på baksidan, är det några hundra mer eller 1-2k än vad telefonens komponenter egentligen är värda?

Alternativet som ligger närmast till hand är S4 som ligger ca 100:- mindre i månaden, vilket egentligen inte spelar någon större roll för mig förutom det faktum att jag inte gillar att betala för mer än det jag får i någon större utsträckning.

Är också sugen på en platta, är mer öppen här vad gäller tillverkare osv. Efter en snabbkoll på tester har jag snöat in mig mest på nexus 7 eller ipad air, samma sak här som med telefonen dock, en ipad ligger från vad jag kunde se 2k över nexusen... Befogat?

Med tanke på att jag ska köpa både surfplatta och telefon (med abonnemang) känns det puckat att beställa till ordinarie.pris då jag borde ha en del prutningsutrymme. Är hur som helst ny till att pruta på telefoner etc så någon som har erfarenhet får gärna delge lite tips Känns som att ringa ger bäst möjligheter men jag är mer bekväm med att maila då jag känner att jag får mer tid att bygga argument osv.

Så om någon vänlig, kunnig själ har lite tid över att hjälpa mig vore det guld!
Citera
2014-04-20, 17:59
  #2
Medlem
Är i samma situation som du...Funderar också på att pruta till mig en Iphone 5s
Citera
2014-04-23, 10:48
  #3
Medlem
Skywallkers avatar
angående surfplatta, skaffa en Surface pro! Jag har själv en Pro 2 som är snäppet bättre men bättre surfplatta kan du inte få

Det är visserligen mer som en dator än en surfplatta men jag är grymt nöjd!
Citera
2014-04-24, 15:15
  #4
Medlem
Jag jobbar som säljare i butik, så kan kolla upp lite på bra priser och vad som går att göra.

Vill du ha simkort till plattan eller wifi platta?
Ska telefonen ha fastpris eller betala för varje samtal/sms?
Hur mycket surf tror du att du behöver?

Finns en uppsjö med abonnemang!

iPad air är väl bra men jag skulle inte lägga så mycket pengar på en surfplatta, nexus gör samma grejer i princip.. Beror lite vad man vill ha den till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback