Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-12, 22:47
  #1
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag och några vänner besökte Arken, norr om Stockholm under våren 2012. Personligen ligger jag långt bort rent teologiskt från trosrörelsen, men i detta fall var det en mycket intressant predikan från en kanadensare som heter John Arnott, om jag minns namnet rätt. Han tillhör Torontorörelsen.

Han hade en mycket intressant predikan om att Ariel Sharon skulle dö under 2014. Därefter skulle det komma fyra blodmånar i följd.

Jag påmindes om detta i samband när Ariel Sharon blev ännu sämre, för några dagar sedan. Jag blev mycket fascinerad över hur rätt Arnott förutspådde Sharons död, även om det inte var en svår gissning på att han skulle kola av inom vilket år som helst.

Jag kontaktade en av mina vänner som var med under predikan, nu samma dag som Sharon dog, dvs igår. Han blev själv överraskad och blev påmind över händelserna. Idag skickade han en länk till mig om ett intressant tv-program från Fox News om att det skulle komma blodsmånar under 2014-15 under fyra gånger i följd, samt hur ovanligt detta fenomen är. Det intressanta är att programmet är från 2013. Huruvida Arnott visste datumen eller inte, är inget jag kommer ihåg.

Här är en länk om tv-programmet ifråga: http://www.youtube.com/watch?v=bgWuawZicuQ

Vad tror ni? Ligger det något särskilt bakom detta, som t ex Gud, eller tror ni att det är lyckosamma gissningar? Diskutera!
Citera
2014-01-12, 23:00
  #2
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag och några vänner besökte Arken, norr om Stockholm under våren 2012. Personligen ligger jag långt bort rent teologiskt från trosrörelsen, men i detta fall var det en mycket intressant predikan från en kanadensare som heter John Arnott, om jag minns namnet rätt. Han tillhör Torontorörelsen.

Han hade en mycket intressant predikan om att Ariel Sharon skulle dö under 2014. Därefter skulle det komma fyra blodmånar i följd.

Jag påmindes om detta i samband när Ariel Sharon blev ännu sämre, för några dagar sedan. Jag blev mycket fascinerad över hur rätt Arnott förutspådde Sharons död, även om det inte var en svår gissning på att han skulle kola av inom vilket år som helst.

Jag kontaktade en av mina vänner som var med under predikan, nu samma dag som Sharon dog, dvs igår. Han blev själv överraskad och blev påmind över händelserna. Idag skickade han en länk till mig om ett intressant tv-program från Fox News om att det skulle komma blodsmånar under 2014-15 under fyra gånger i följd, samt hur ovanligt detta fenomen är. Det intressanta är att programmet är från 2013. Huruvida Arnott visste datumen eller inte, är inget jag kommer ihåg.

Här är en länk om tv-programmet ifråga: http://www.youtube.com/watch?v=bgWuawZicuQ

Vad tror ni? Ligger det något särskilt bakom detta, som t ex Gud, eller tror ni att det är lyckosamma gissningar? Diskutera!

Arken ska man nog ta med en nypa salt. De gränsar lite åt det sekteristiska hållet tycker jag.

Nu har jag inte kollat upp detta, men sk blodmånar borde väl kunna förklaras utifrån astronomiska förklaringsmodeller.

Vad det gäller Ariel, så kan det ju hända att predikanten fått information på något sätt om att han försämrats signifikant. Även om det är tystnadsplikt på sjukhusen så har information en förmåga att leta sig ut.

Ah, jag såg inte att det var på våren 2012 du var där, förlåt, men jag tror nog att det var en ren gissning, eller så har man bestämt sig för att stänga av de livsuppehållande åtgärderna 2014 för att det helt enkelt inte är värdigt att ligga där som ett kolli.
__________________
Senast redigerad av godboy 2014-01-12 kl. 23:09.
Citera
2014-01-12, 23:05
  #3
Medlem
godboys avatar
Vidare tror jag, att om Gud vill tala med oss, så talar han med oss DIREKT och inte genom predikanter eller folk som kommer springande med allsköns profetior.

Jag är övertygad om att jag kommer märka om Gud pratar med mig, Gud lär knappast använda sig av mellanhänder för att föra fram informationen. Gud är mäktig och behöver knappast någon mellanhand för kontakten med dig.
Citera
2014-01-12, 23:18
  #4
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu har jag inte kollat upp detta, men sk blodmånar borde väl kunna förklaras utifrån astronomiska förklaringsmodeller.

Om vi med blodmåne menar en månförmörkelse som ger månen en rödaktig färg så kan vem som helst "förutspå" dem, fram till år 3000, här: http://eclipse.gsfc.nasa.gov/JLEX/JLEX-index.html.
Citera
2014-01-12, 23:24
  #5
Medlem
Ariel har ju varit sjuk en längre tid. Så gissningen var ju inte så svår. Desutom kan det ju ha rapporterats om försämrad hälsa i medier men lite under radarn så att säga.

Desutom tenderar ju felaktiga spådommar att glömmas bort rätt fort, förr eller senare får någon rätt, speciellt med goda odds som i detta fallet. Skulle det i te ske skulle du troligen inte öh tänka på denna profetsia 2014.
Citera
2014-01-12, 23:27
  #6
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ariel har ju varit sjuk en längre tid. Så gissningen var ju inte så svår. Desutom kan det ju ha rapporterats om försämrad hälsa i medier men lite under radarn så att säga.

Desutom tenderar ju felaktiga spådommar att glömmas bort rätt fort, förr eller senare får någon rätt, speciellt med goda odds som i detta fallet. Skulle det i te ske skulle du troligen inte öh tänka på denna profetsia 2014.

Så sant så! Skälet att TS kommer ihåg detta är just att Ariel omnämndes i den predikan han lyssnade på. Hade detta inte omnämnts hade TS troligtvis inte kommit ihåg denna predikan.
Citera
2014-01-12, 23:35
  #7
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Så sant så! Skälet att TS kommer ihåg detta är just att Ariel omnämndes i den predikan han lyssnade på. Hade detta inte omnämnts hade TS troligtvis inte kommit ihåg denna predikan.

Det är sant. Jag minns att jag då tänkte att det inte var en vild gissning att Sharon skulle kunna dö runt 2014-15, med tanke på att han var 83 år då, med dålig hälsa.
Citera
2014-01-13, 07:23
  #8
Medlem
Apologists avatar
John Arnott är ockult kristen. Det han referade till är redan kända teorier o profetior. Inget som han ska ta credit för!!!
Citera
2014-01-13, 09:20
  #9
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vad tror ni? Ligger det något särskilt bakom detta, som t ex Gud, eller tror ni att det är lyckosamma gissningar? Diskutera!

1. Fullmånar går att räkna ut i förväg.
2. Gällande Sharons döds så säger du själv att det inte var särskilt svårt att gissa.

Och sedan frågar du om gud ligger bakom detta...
Citera
2014-01-13, 10:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag och några vänner besökte Arken, norr om Stockholm under våren 2012. Personligen ligger jag långt bort rent teologiskt från trosrörelsen, men i detta fall var det en mycket intressant predikan från en kanadensare som heter John Arnott, om jag minns namnet rätt. Han tillhör Torontorörelsen.

Han hade en mycket intressant predikan om att Ariel Sharon skulle dö under 2014. Därefter skulle det komma fyra blodmånar i följd.

Jag påmindes om detta i samband när Ariel Sharon blev ännu sämre, för några dagar sedan. Jag blev mycket fascinerad över hur rätt Arnott förutspådde Sharons död, även om det inte var en svår gissning på att han skulle kola av inom vilket år som helst.

Jag kontaktade en av mina vänner som var med under predikan, nu samma dag som Sharon dog, dvs igår. Han blev själv överraskad och blev påmind över händelserna. Idag skickade han en länk till mig om ett intressant tv-program från Fox News om att det skulle komma blodsmånar under 2014-15 under fyra gånger i följd, samt hur ovanligt detta fenomen är. Det intressanta är att programmet är från 2013. Huruvida Arnott visste datumen eller inte, är inget jag kommer ihåg.

Här är en länk om tv-programmet ifråga: http://www.youtube.com/watch?v=bgWuawZicuQ

Vad tror ni? Ligger det något särskilt bakom detta, som t ex Gud, eller tror ni att det är lyckosamma gissningar? Diskutera!

Vad skulle det här med blodmånar påvisa om Ariel Sharons död? Visserligen var han en massmördare och krigsförbrytare men varför skulle bibelguden förära en simpel mördare på detta sättet?
Citera
2014-01-13, 17:07
  #11
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Vad skulle det här med blodmånar påvisa om Ariel Sharons död? Visserligen var han en massmördare och krigsförbrytare men varför skulle bibelguden förära en simpel mördare på detta sättet?

En person med de meriterna kanske påminner hen om henom själv?
Citera
2014-01-13, 19:34
  #12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vad tror ni? Ligger det något särskilt bakom detta, som t ex Gud, eller tror ni att det är lyckosamma gissningar? Diskutera!

Nu är det ju inte ens 'lyckosamma' gissninger vilket skulle ha ökat aningen på profetia-oddsen.

Och även om det hade varit det skulle det ändå inte vara särskild signifikant .... om nån nu är inne på 'bevisföring'. Bevisföring (i rationell betydelse) krävar en mycket mer omfattande mängd information och parametrar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback