Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-12, 21:50
  #25
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyDarlingClementin
Just den varianten fungerar riktigt bra och effektivt tycker jag. Sen ser det lite coolt ut när glaset fylls upp med tung haschrök

EDIT: Du ska inte elda som i att tutta fjutt på den. Det räcker att den glöder till lite och sätter du fast hachet på exempelvis en knappnål som du innan har kört igenom en hård pappersbit. Sen lägger du bara papperskrivan med nålen och den glödande haschbiten på stort dricksglas. Sen när du vill ta dig ett bloss skjuter du bara undan pappersskivan försiktigt och suger vid kanten på glaset.

Rent hasch utan tobaksmeck kan dessutom vara ganska god om du har köpt någon bra sort.

Jag brukar använda en petflaska som jag klipper/skär i mitten, haschbiten på nålen och flaskan över. Håll handen för drickhålet och när du är sugen på att röka så lyfter du handen, sätter munnen mot hålet och suger i dig. Lyft gärna en smula på flaskan så luft också dras igenom.

För meckigt att hålla på och kippa efter en bordskant
Citera
2014-01-12, 22:41
  #26
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
har du ingen läsk burk hemma? gör några små hål och gör en ''bong'' utav det, funkar bra mycket bättre än en skit secret som bara är slöseri

Jodå, planeras o göras nu med nattisen
Citera
2014-01-12, 22:48
  #27
Medlem
bdbdbdbds avatar
Alltså att bara ta gamla kvitton och sånt är total katastof i er värld? sällan jag röker något men har fått för mig att innehållet är viktigare.
Citera
2014-01-12, 23:01
  #28
Medlem
-Behemot-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Jodå, planeras o göras nu med nattisen


Gör inte det, aluminiumburkar har legeringar på insidan för att inte rosta. De är inte gjorda för att hettas upp och ämnena som de innehåller vill du ej ha i ditt centrala nervsystem.

Gör en pipa av ett äpple och lite aluminiumfolie istället.
Citera
2014-01-12, 23:01
  #29
Medlem
har du ingen pipa..

jag har ''nät'' i min..
Citera
2014-01-12, 23:28
  #30
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
Av aluminiumfolie kan man göra en utmärkt bong eller pipa.
Citera
2014-01-12, 23:30
  #31
Medlem
tripptamins avatar
Har du aluminium folie hemma, så går det utmärkt att göra en pipa.

Enkelt och fungerar utmärkt.

Annars har du flera tips i den här tråden: (FB) Saker man har hemma man kan bygga bongar/pipor på
Citera
2014-01-13, 01:02
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Har du aluminium folie hemma, så går det utmärkt att göra en pipa.

Enkelt och fungerar utmärkt.

Annars har du flera tips i den här tråden: (FB) Saker man har hemma man kan bygga bongar/pipor på

För att inte glömma äpplet och moroten!
Citera
2014-01-13, 13:20
  #33
Medlem
Spriteees avatar
Jag hade tömt ciggen, fyllt den och packat riktigt HÅRT, för att sedan bita ut filtret för att stoppa i ett eget W.
Citera
2014-01-13, 13:37
  #34
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Jag hade tömt ciggen, fyllt den och packat riktigt HÅRT, för att sedan bita ut filtret för att stoppa i ett eget W.
Inte att rekommendera. Ciggpappret brinner fortare än vad Beatrice Ask kan häva ur sig negativa kommentarer om cannabis.
Citera
2014-01-13, 14:01
  #35
Medlem
Slår ett slag för tom aluminiumburk, har räddat många situationer utan verktyg!
Citera
2014-01-13, 17:34
  #36
Medlem
elmerengues avatar
Som några redan nämnt så är burkpipan sista utvägen. Det smakar inte gott men gör jobbet. Forma en läskburk så du kan lägga rökat på dess långsida, picka små hål under så att röken går in i burken. Sen gör du ett täthål som du släpper tummen från när du ska inhalera. Inhalationen sker förslagsvis från det vanliga drickhålet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback