2017-03-03, 19:34
Medlem
Någon som har ett tips på en bra fastighetsfond?
Citera
2017-03-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commendatore
Någon som har ett tips på en bra fastighetsfond?
Ikc fastighetsfond är det billigaste alternativet. 1% i avgift. Länsförsäkringar fastighetsfond har varit/är rätt populär men dyrare.
Citera
2017-03-04, 06:43
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Ikc fastighetsfond är det billigaste alternativet. 1% i avgift. Länsförsäkringar fastighetsfond har varit/är rätt populär men dyrare.
Länsförsäkringars har dock gett högre avkastning. Avgifter är inte allt.
Citera
2017-03-04, 10:06
Medlem
Någon som funderar att kliva av fonder och aktier för att casha in, i dessa osäkra tider?
Citera
2017-03-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Länsförsäkringars har dock gett högre avkastning. Avgifter är inte allt.
Hur länge har ikc varit med? 1 år bara så hur denna kommer att prestera i framtiden vet vi inte ännu.

Jämför man ikc med LF så ser man att ikc har presterat bättre på ett år än LF. 15,99% ikc mot 14,77% LF.

Sedan årsskiftet har ikc haft en avkastning på 3,44% mot LF som haft 1,09%.

Väl värt att överväga ikc mao.
Citera
2017-03-04, 10:54
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Någon som funderar att kliva av fonder och aktier för att casha in, i dessa osäkra tider?

Och lata inflation och liknande ata upp pengarna?
Citera
2017-03-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Och lata inflation och liknande ata upp pengarna?
Tja det är ju avvägningen som måste göras. Börsen toppar, men är det bestående? Vi varje större nedgång ångrar man ju att man inte cashade in..
Citera
2017-03-04, 11:34
Medlem
Citat:
Tja det är ju avvägningen som måste göras. Börsen toppar, men är det bestående? Vi varje större nedgång ångrar man ju att man inte cashade in..
Kör du 100% aktier eller? Funderat på att köra enligt "rikatillsammans" portföljen? Den backade ju med 5% under finanskrisen.

Hade jag haft kunskapen hade jag kört enligt den.
Citera
2017-03-04, 12:22
Medlem
Citat:
Kör du 100% aktier eller? Funderat på att köra enligt "rikatillsammans" portföljen? Den backade ju med 5% under finanskrisen.

Hade jag haft kunskapen hade jag kört enligt den.
Nja jag har lite av varje, men man kan även fundera på hur man ska göra med sina pensionsfonder.
Citera
2017-03-04, 12:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Hur länge har ikc varit med? 1 år bara så hur denna kommer att prestera i framtiden vet vi inte ännu.

Jämför man ikc med LF så ser man att ikc har presterat bättre på ett år än LF. 15,99% ikc mot 14,77% LF.

Sedan årsskiftet har ikc haft en avkastning på 3,44% mot LF som haft 1,09%.

Väl värt att överväga ikc mao.
IKC's fond startade 19/1 2015.
Citera
2017-03-04, 12:55
Medlem
Citat:

Problemet är ju att man helt enkelt inte vet... i flera år nu har det varnats för nästa stora krasch, folk har stått utanför marknaden mm. Än så länge har de ju förlorat enormt på det. Att räkna med att tajma rätt kan slå väldigt, väldigt fel.

Lägg in mer räntor i sparandet istället, och ombalansera över tid för att behålla fördelningen. Vid en stor börsnedgång betyder ju ombalanseringen att du köper aktier/aktiefonder billigt och kan dra nytta av det. Ju säkrare räntorna är, desto större effekt iom att oro betyder flykt till säkra statspapper som då istället stiger. Dvs den negativa korrelationen är som störst.
Citera
2017-03-04, 13:00
Medlem
trailblasers avatar
Har man en lång sparhorisont tycker inte jag att man ska gå ur iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in