Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-13, 03:41
  #13
Medlem
Eh ja, kanske en stalker? Kanske någon som avslöjar mig till mina vänner/familj? Aslätt att kolla upp någon på facebook och voila, där har du personens bilder, vänner osv(om dom inte har allt privat, vilket jag inte har..)
Sen finns ju ratsit också där man kan se adress och vilka man bor med, då är det ju rätt uppenbart vad föräldrarna heter, syskon om man har osv! Speciellt om man har ett ovanligt efternamn..

Har läst om flera som råkat ut för sånna människor..
__________________
Senast redigerad av lostsoul92 2014-01-13 kl. 03:43.
Citera
2014-01-13, 06:00
  #14
Medlem
BlueStars avatar
Ingen renodlad prostitutionsfråga, vi prövar därför Ö&I i stället.

Eskortservice och prostitution --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2014-01-13, 21:15
  #15
Medlem
Lisalits avatar
Det är inte värt risken i mitt tycke men det är något du måste ta ställning till.

Du kan ha otur nog att någon jobbar på banken i fråga, det kan du aldrig gardera dig emot.

Vad man än sysslar med som anses lite tvivelaktigt så finns risken för upptäckt med efterföljande konsekvenser och väljer man att göra det så får man räkna med att dessa kan bli verklighet.

Precis som att jag som eskort en dag kan möta en kund som glatt hälsar på mig på kontoret och meddelar att han numer jobbar där... Med efterföljande konsekvenser, som sagt. Visserligen är vi båda då i en ganska obekväm sits vilket man kan trösta sig med, får dock en anonym person reda på din identitet kan de motsättningslöst utnyttja det.

Snabba pengar har sitt pris...
Citera
2014-01-14, 23:21
  #16
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr private
Nä ! För om kunden är smart och lägger in betalningen som en faktura istället
för överföring så kan han hämta namn på mottagaren. Iaf om det är samma bank.
Då kan man se om det är en kille istället för en tjej dessutom. Har man ett vanligt namn
så är det väl inga problem. Annars så kan det bli rätt avslöjande.

Suck, den här frågan har diskuterats förr på Flashback med samma förvirrande resultat

Det går inte att göra betala en faktura om du bara har ett kontonummer. Antar att du menar om man har ett personkonto hos Nordea? Då går det givetvis men då behöver du inte gå omvägen över banken eftersom du redan har ett personnummer. Det är bara att ringa Skatteverket.

Gör du en betalning behöver du ett plusgiro eller bankgironummer. Då får du upp namnet på mottagaren. Gör du en överföring får du bara upp att det är ett konto t ex i SEB men inte vem som innehar det. Det har med banksekretess att göra och är grundläggande inom bankvärlden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback