Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-12, 19:14
  #1
Medlem
Hej! Jag har nyss börjat jobba som Ekort.. Min fråga är, om en kund ska överföra pengar till mitt bankkonto(t.ex om jag gör camshower), finns det något sätt han kan spåra upp mitt namn?
Har ICA-bank samt Nordea, vet att om man överför pengar med swish så kommer namnet upp innan man bekräftar beloppet, vill ju vara 100% anonym.. Tips?
Citera
2014-01-12, 19:20
  #2
Medlem
Cubalibre77s avatar
PayPal?
Citera
2014-01-12, 19:39
  #3
Medlem
Vill du vara 100% anonym borde du väl kunna bädda in din fråga lite snyggare istället för att direkt påpeka att du precis börjat hora.

OnT: Ingen aning!
Citera
2014-01-12, 19:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
PayPal?

Inte många som använder det pga att man kan få tillbaka sina pengar osv har jag för mig.
Citera
2014-01-12, 19:52
  #5
Medlem
Precis, dessutom får avsändaren reda på mottagarens namn, och på paypal måste man tyvärr verifiera sig för att kunna överföra pengar till sitt bankkonto.. Mitt "eskortnamn" stämmer inte heller överens med mitt riktiga namn heller så det blir ganska komplicerat..
Citera
2014-01-12, 19:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul92
Hej! Jag har nyss börjat jobba som Ekort.. Min fråga är, om en kund ska överföra pengar till mitt bankkonto(t.ex om jag gör camshower), finns det något sätt han kan spåra upp mitt namn?
Har ICA-bank samt Nordea, vet att om man överför pengar med swish så kommer namnet upp innan man bekräftar beloppet, vill ju vara 100% anonym.. Tips?

Tips från coachen, kolla upp allt innan du börjar hora

Ont: cash is king
Citera
2014-01-12, 21:05
  #7
Medlem
knight1056s avatar
Om du uppger ett bankkonto så gäller banksekretessen och det går inte att spåra. Har du konto i samma bank så sker överföringen direkt så det kan vara en idè att ha konto i flera banker beroende på vilken bank din kund har.

Paypal, svish etc är däremot spårbara i olika utsträckning.
Citera
2014-01-12, 21:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Om du uppger ett bankkonto så gäller banksekretessen och det går inte att spåra. Har du konto i samma bank så sker överföringen direkt så det kan vara en idè att ha konto i flera banker beroende på vilken bank din kund har.

Paypal, svish etc är däremot spårbara i olika utsträckning.

Nä ! För om kunden är smart och lägger in betalningen som en faktura istället
för överföring så kan han hämta namn på mottagaren. Iaf om det är samma bank.
Då kan man se om det är en kille istället för en tjej dessutom. Har man ett vanligt namn
så är det väl inga problem. Annars så kan det bli rätt avslöjande.
Citera
2014-01-12, 21:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul92
Hej! Jag har nyss börjat jobba som Ekort.. Min fråga är, om en kund ska överföra pengar till mitt bankkonto(t.ex om jag gör camshower), finns det något sätt han kan spåra upp mitt namn?
Har ICA-bank samt Nordea, vet att om man överför pengar med swish så kommer namnet upp innan man bekräftar beloppet, vill ju vara 100% anonym.. Tips?

Vet faktiskt inte... Jag brukar betala kontant.
Citera
2014-01-12, 22:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Om du uppger ett bankkonto så gäller banksekretessen och det går inte att spåra. Har du konto i samma bank så sker överföringen direkt så det kan vara en idè att ha konto i flera banker beroende på vilken bank din kund har.

Paypal, svish etc är däremot spårbara i olika utsträckning.


Jag tror hen menar om det går att få fram ett namn på kontoägaren vilket egentligen borde vara rimligt så man vet att pengarna hamnar rätt, jag har faktiskt ingen aning hur det är. Med ett namn så är det inte så svårt att spåra personen på annat håll.


Nordea har väl tex person-nr som kontonummer (?)
Citera
2014-01-13, 02:00
  #11
Medlem
Japp, mitt kontonummer på Nordea är mitt personnummer så det går verkligen inte..
På min ICA bank däremot har jag olika siffror bara, men är rädd att det kan vara spårbart..
Med mitt namn, mellannamn och efternamn finns det bara 1 i sverige som heter tyvärr, med den infon hittar dom mig direkt..
Citera
2014-01-13, 02:07
  #12
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul92
Japp, mitt kontonummer på Nordea är mitt personnummer så det går verkligen inte..
På min ICA bank däremot har jag olika siffror bara, men är rädd att det kan vara spårbart..
Med mitt namn, mellannamn och efternamn finns det bara 1 i sverige som heter tyvärr, med den infon hittar dom mig direkt..
Alltså, vad är du rädd för? Det är ju inte du som kommer fällas direkt. Sexköpslagen är invecklad och den borde du ha lite koll på. Annars kan du börja marknadsföra dig som The Bitcoin Camshower!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback