Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-12, 00:51
  #1
Medlem
Testar igen, fick ingen respons när jag skrev om det för några dagar sedan.

Misstänker att min bas står för de bedrövliga sluten för min lasermus.

Kan väl berätta kort varför jag har mina misstankar, jag hade basen cirka 20 cm ifrån min gamla Rat 9 mus och det fungerade finemang. Dock efter ungefär 4-6 månader så slutade den fungera, jag antog att det hade något med lasern att göra så jag fick byta musen till en likadan som höll ungefär lika länge.

Nu har jag flyttat ner basen under skrivbordet och har en sladdmus (Razer Naga 2014). Men musen har börjat glappa efter endast tre veckors användning.

Det som också kan vara bra att veta är att jag även har använt budget-möss under en längre tid vilket det aldrig har uppstått problem med, dock kommer de inte upp till den DPI som jag har bäst känsla med (1800).

Det jag undrar är bland annat vad ni tror är felet, är det basen eller annan störning som får musen ur funktion?
Eller om någon har varit med om liknade och kan säga vad han/hon gjorde åt saken.

Hur som helst, tack för svar!
Citera
2014-01-12, 01:03
  #2
Medlem
Hagganss avatar
Jag har då aldrig hört att vibrationer skulle vara farliga för en mus.
Citera
2014-01-12, 01:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Jag har då aldrig hört att vibrationer skulle vara farliga för en mus.
Asså? hm, största anledningen till min misstanke är just för att muspekaren skakar när basen går igång på nivå. Visst är det för att antagligen hela bordet skakar, men jag kan inte komma på något annat som har fått 3 möss att gå sönder på 2 år
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback