Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-08, 23:25
  #433
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dödstraff på dig din hädare , är surströmmingsbrist så agna me svörmor

Fiskade en gång i tiden med surströmming som bete. Fick inte en enda kräfta den natten.
Vet inte om det är vanligt att fiska kräftor med surströmming, men av egen erfarenhet skulle jag säga att det finns betydligt bättre alternativ, och som dessutom inte luktar fanskap.
Citera
2023-08-09, 08:45
  #434
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Fiskade en gång i tiden med surströmming som bete. Fick inte en enda kräfta den natten.
Vet inte om det är vanligt att fiska kräftor med surströmming, men av egen erfarenhet skulle jag säga att det finns betydligt bättre alternativ, och som dessutom inte luktar fanskap.

Äggsakct , makrill i tomatsås e rena knarket fö kreftorna
Citera
2023-08-09, 14:01
  #435
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Äggsakct , makrill i tomatsås e rena knarket fö kreftorna

Luktar helvete dock. Då tycker jag att den gamla klassiska mörten, eller annan valfri vitfisk är bättre alternativ. Vissa kör ju med hundmat också vilket ska funka.

Vitfisken är ändå ett säkert kort som jag skulle rekommendera.
Citera
2023-08-09, 14:23
  #436
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Luktar helvete dock. Då tycker jag att den gamla klassiska mörten, eller annan valfri vitfisk är bättre alternativ. Vissa kör ju med hundmat också vilket ska funka.

Vitfisken är ändå ett säkert kort som jag skulle rekommendera.

Man skulle kunna prova o göra surmört , kräftor är ju asätare borde vara effektivare än en fräsch firre
Citera
2023-08-09, 14:46
  #437
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Man skulle kunna prova o göra surmört , kräftor är ju asätare borde vara effektivare än en fräsch firre

Om man vill hålla på med sur fisk så kan det vara ett alternativ.
Men av egen erfarenhet så tycker jag det funkar lika bra med vanlig fisk.
Det bästa agnet jag varit med om (även om det kan ha varit tillfälligheter) va Lake.
Laken är i princip luktfri, men det funkade trots det alldeles utmärkt att fånga kräftor på.

I min mening ska man inte komplicera till saker i onödan. Kör på det som brukar funka.
Citera
2023-08-09, 14:51
  #438
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om man vill hålla på med sur fisk så kan det vara ett alternativ.
Men av egen erfarenhet så tycker jag det funkar lika bra med vanlig fisk.
Det bästa agnet jag varit med om (även om det kan ha varit tillfälligheter) va Lake.
Laken är i princip luktfri, men det funkade trots det alldeles utmärkt att fånga kräftor på.

I min mening ska man inte komplicera till saker i onödan. Kör på det som brukar funka.


Ja det är sant , dom äter ju som björnar o rävar - allt.

Dock ökar fångsten speciellt om det är glest mellan det jagade när man förstärkt doften , räkor är ju ett exempel som vinner på att dra sig på diskbänken från kväll till morgon innan fisket

Hummerfiskarna jäser ju sommarmakrillen lite i tunnorna
Citera
2023-08-09, 14:56
  #439
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja det är sant , dom äter ju som björnar o rävar - allt.

Dock ökar fångsten speciellt om det är glest mellan det jagade när man förstärkt doften , räkor är ju ett exempel som vinner på att dra sig på diskbänken från kväll till morgon innan fisket

Hummerfiskarna jäser ju sommarmakrillen lite i tunnorna

Ja alltså, det kan ju vara värt att testa om man inte är känslig för lukter.
Dock har jag av egen erfarenhet inte märkt att ju mer det luktar, bättre är det.
Snarare varit tvärtom. Men andra kanske har andra erfarenheter.
Citera
2023-08-09, 15:03
  #440
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja alltså, det kan ju vara värt att testa om man inte är känslig för lukter.
Dock har jag av egen erfarenhet inte märkt att ju mer det luktar, bättre är det.
Snarare varit tvärtom. Men andra kanske har andra erfarenheter.

Inte värt o slabba om det är bra fångts men om du luktar på Powerbait konstbete lera så luktar många lite illa t.ex
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback