Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-24, 20:07
  #2161
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Korkad fråga men Svt sänder Twin Peaks nu. Är det gamla avsnitt och i så fall...hur gamla?

Det är kanal 9 som sänder. De är de gamla avsnitten - just nu säsong 2 - från 1990-91.
Citera
2016-10-24, 20:09
  #2162
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Det är kanal 9 som sänder. De är de gamla avsnitten - just nu säsong 2 - från 1990-91.

Tack för hjälpen!

Jo, jag konstaterade det själv precis. Orsaken till frågan är ju ifall det är någon idé att spilla tid på TP eller inte? Min känsla är att den är ganska överreklamerad.
Citera
2016-10-24, 20:15
  #2163
Medlem
AndersM79s avatar
Jag har sett den ett par ggr, och den är klart sevärd. Men då ska du klart se den från början; att bara hoppa in mitt i kommer inte att fungera alls.
Citera
2016-10-25, 23:00
  #2164
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Jag har sett den ett par ggr, och den är klart sevärd. Men då ska du klart se den från början; att bara hoppa in mitt i kommer inte att fungera alls.

Absolut...det som gäller då är att se den från början.
Citera
2016-10-27, 11:01
  #2165
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Förstår inte heller Leos påstådda fräsighet. Usch.

Leo var fräsig med de ideal som rådde i landsorten på 90-talet i USA: Lastbil, Corvette och pickup, samt rivningskåk, hästsvans och gangsterattityd. Klart att Shelly föll för honom och stannade kvar hos honom fast han är/var ett kvinnomisshandlande svin, då svin i alla tider attraherat kvinnor. Hennes nya 'kap', langaren Bobby är ju inte guds bästa barn heller...
Citera
2016-10-27, 11:14
  #2166
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untz20
Nya Twin Peaks har premiär i maj. Känns smått overkligt att få se en ny säsong av denna serie...

Det är med skräckblandad förtjusning man ser fram emot detta. Hoppas verkligen bolaget hållit fingrarna ifrån och låtit Lynch och Frost bestämma helt.

Huvaligen! Man vill både ha sett den i förväg så man vet om det är bra eller skit - samt ändå inte veta handlingen och slutet förrän man ser den på TV...
Citera
2016-10-28, 10:31
  #2167
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Tack för hjälpen!

Jo, jag konstaterade det själv precis. Orsaken till frågan är ju ifall det är någon idé att spilla tid på TP eller inte? Min känsla är att den är ganska överreklamerad.

Det beror nog på vad du förväntar dig av en serie. Vissa tycker säkert att den är totalt ointressant. Jag har sett flera användare på forumet som menar att serien är överskattad. Många av David Lynchs filmer saknar - i traditionell bemärkelse - delvis underhållningsvärde. Det är någonting annat som lockar med Lynchs verk. Mystiken, stämningen, det udda/vrickade, olika tolkningar som man kan lägga i dem, karaktärerna, etc. Jag skulle inte alls vilja påstå att Twin Peaks helt och hållet saknar spänning, underhållningsvärde eller att serien är helt obegriplig. Men om du förväntar dig typisk TV-underhållning i stil med ''Breaking bad'', ''Sopranos'' eller liknande, så kan du komma att bli besviken.

Jag köpte förövrigt en DVD-box med båda säsongerna i våras och nu för ett tag sedan när mitt internet strulade passade jag på att se om alla avsnitt och jag älskade det.
Citera
2016-10-28, 18:28
  #2168
Medlem
Det sköna med Lynch är att det halvvägs in i filmerna blir en hypnotisk effekt. Man uppslukas av teven, uppslukas av känslan och fascineras av bilden. Det blir som ett stort svalg man ramlar ner i där man verkligen känner vad som är meningen med filmen.

Ska man se pilotavsnittet av Twin Peaks gäller det att hänga kvar en timme in. Någonstans vid obduktionen och det flimrande ljusröret händer det. Sedan blir man bekant vid hypnosen och hamnar allt lättare i det. Hypnos är beroendeframkallande, liksom meditation som ju Lynch utövar. Bägge är någonstans halvvägs mellan vaket och sömn.

Jag tror jag blivit beroende av det.
Citera
2016-11-02, 11:46
  #2169
Medlem
Nu har jag sett Twin Peaks. Min nya favoritserie eller iallafall en av mina bästa. Vilket slut vilken serie! 10 poäng.
Citera
2016-11-02, 16:34
  #2170
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
1. Recastad Bob
2. Dataanimerad Bob
3.
är Bob. (Många fans favoritförslag tydligen, men inte mitt.)
4. Bob är utskriven.

Själv röstar jag på förslag 1. Varför göra det mera invecklat än det behöver vara?
Bob kommer ju naturligtvis att spelas av:
Citera
2016-11-11, 13:52
  #2171
Medlem
MartinStLouiss avatar
Finns det ingen mer info kring när den nya serien ska starta?
Citera
2016-11-20, 17:41
  #2172
Medlem
Calogeros avatar
Jag älskar Twin Peaks och ser verkligen fram emot den nya säsongen. Men


Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback