Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-10, 17:00
  #1
Medlem
MohinderHerbs avatar
Tja. Blev tidigare idag upprind av dolt nummer och jag brukar alltid svara på det (kan vara något viktigt). När jag svarade "Hej det är XXXX" så var det tyst i typ 2-3 sekunder så säger jag "hallå" då frågar en ung kvinnas/tjejs röst "vem pratar jag med?" och jag svarar utan att tänka mig för "XXXXX" sedan avslutas samtalet. Skulle såklart ha frågat vem som fråga...

Vad kan detta ha varit? Någon som har varit med om liknande? Man blir ju lite nojjig.

Mvh
Citera
2014-01-10, 17:07
  #2
Medlem
Umm... vi vet lika mycket som skriver. Det var en tjej som ringde från dolt nummer.
Citera
2014-01-10, 17:10
  #3
Medlem
franges avatar
Var nog bara nån som ringde fel. Vem som helst kan ju fixa dolt nummer, det är inget magiskt direkt.
Citera
2014-01-10, 17:11
  #4
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Umm... vi vet lika mycket som skriver. Det var en tjej som ringde från dolt nummer.

Jo men med tanke på att hon endast fråga vem hon pratade med sedan avslutar samtalet är ju suspekt. Jag tänkte om det är någon mer som har varit med om samma sak. Det kan ju vara en vanlig metod av polisen, radiotjänst m.m.
Citera
2014-01-10, 18:05
  #5
Medlem
psyDucks avatar
Hon är nog kär i dig.

Eller så är det någon som tänker döda dig.

Vad är det du vill med din meningslösa trådstart? Du undrar om det är fler än du som någon gång blivit felringda/busringda till? Ja, men antagligen inte av samma person. Hur fan ska nån här kunna veta vad bruden som ringde dig vill?
Citera
2014-01-10, 18:13
  #6
Medlem
MCVaginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Jo men med tanke på att hon endast fråga vem hon pratade med sedan avslutar samtalet är ju suspekt. Jag tänkte om det är någon mer som har varit med om samma sak. Det kan ju vara en vanlig metod av polisen, radiotjänst m.m.

Är väl inte så suspekt.
Hon ringde, kände inte igen rösten som svarade, frågar vem hon pratar med, ditt namn stämde inte överens med namnet på personen hon sökte, hon la på telefonen.
Det troligaste förklaringen iaf.

Men jag kan inte lova något, det kanske är SÄPO som vill säkra att nummret hör till dig.
Citera
2014-01-10, 18:34
  #7
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Hon är nog kär i dig.

Eller så är det någon som tänker döda dig.

Vad är det du vill med din meningslösa trådstart? Du undrar om det är fler än du som någon gång blivit felringda/busringda till? Ja, men antagligen inte av samma person. Hur fan ska nån här kunna veta vad bruden som ringde dig vill?

Haha vilken anda det är på flashback alltså... Det skulle kunna ha varit ett normalt fenomen att t.ex. polisen eller andra ringer för att säkra att numret till hör mig. För att ta reda på om det kunde vara på det viset starta jag tråden ifall andra har fått liknande samtal..
Citera
2014-01-10, 18:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCVagina
Är väl inte så suspekt.
Hon ringde, kände inte igen rösten som svarade, frågar vem hon pratar med, ditt namn stämde inte överens med namnet på personen hon sökte, hon la på telefonen.
Det troligaste förklaringen iaf.

Men jag kan inte lova något, det kanske är SÄPO som vill säkra att nummret hör till dig.

Tror på sista, du är nog under prio 1 övervakning. Be närmsta bekant gå till ica för att köpa aluminiumfolie, under tiden kan du dekorera dina fönster med filtar, täcken etcetera, glöm inte bort att göra dig av med mobilen, och andra elektroniska utrustningar för att förhindra att dom lyckas övervaka dig.
Citera
2014-01-10, 18:54
  #9
Medlem
Kan ju varit någon som pranka dig, klassiska sätta-2-telefoner-på-speakers-mot-varandra:P
Citera
2014-01-10, 20:44
  #10
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Haha vilken anda det är på flashback alltså... Det skulle kunna ha varit ett normalt fenomen att t.ex. polisen eller andra ringer för att säkra att numret till hör mig. För att ta reda på om det kunde vara på det viset starta jag tråden ifall andra har fått liknande samtal..


Att busringa till folk och låtsas vara småtjejer för att ta reda på vem ett viss nummer tillhör är inte ett vanligt tillvägagångssätt som svenska polisen använder sig av.
Citera
2014-01-11, 22:15
  #11
Medlem
godboys avatar
Äh, oroa dig inte för det! Säkert bara en felringning eller busringning. Upprepar det sig flera ggr så får man väl börja rota i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback