Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-01-27, 22:28
  #49
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Jag har träffat Anders och Bofu tillsammans långt innan Anders träffade sin fru då det stämmer inte.
Så vitt jag vet så är Bofu från början kompis med Jonas Dahlbom, tror dom lärde känna varandra när Jonas flyttade till GBG nr han var typ sjutton. Då var Anders 13 och kanske därför han ser Bofu dom en "barndomsvän"

Fast det är tvärtom med åldern, Anders är äldre än Jonas.

Anders f. 1965
Jonas f. 1969
Citera
2014-01-28, 01:38
  #50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Jag har en tillförlitlig källa. Men det spelar liksom ingen roll om dom känt varandra sedan BB, det är fortfarande lika illa att dom umgås idag. Eller rättare sagt att Dahlbom är domare i ett familje TV program som går på bästa sändningstid och samtidigt öppet stödjer HA.


Hört talas om korruption och vad det gör med länder?

Tillförlitlig källa? Spännande......

Hört talas om vad lögner och smutskastning på nätet gör med folk?
Din tillförlitliga källa är otillförlitlig.

Men visst, fortsätt du och sprid lögner på hörsägen. Pajas.
Citera
2014-01-28, 08:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Jag har en tillförlitlig källa. Men det spelar liksom ingen roll om dom känt varandra sedan BB, det är fortfarande lika illa att dom umgås idag. Eller rättare sagt att Dahlbom är domare i ett familje TV program som går på bästa sändningstid och samtidigt öppet stödjer HA.


Hört talas om korruption och vad det gör med länder?

Korruption är vad svenska rättsväsende/polisen står för i Sverige.
Citera
2014-01-28, 15:08
  #52
Medlem
Jag tror inte att någon med "pyttelite" insikt i krogvärlden i Göteborg eller precis lika lite insyn i den kriminella världen i Göteborg skulle säga något annat ätt Dahlbom och Bofu är kompisar utifrån krögarrollen och HA rollen.

Dahlbom ljuger offentligt om hur vänskapen mellan honom och Bofu har uppstått. En har vuxit upp i GBGs området och en i Halmstadsområdet.

Det finns heller inget tvivel om att Bofu bär "Filthy Few" märket på sin väst.

Anders Dahlbom väljer medvetet Bofu som bestman på sitt bröllop och då skickar han en tydlig signal om vilken typ av människa han vill ha som bestman på sitt bröllop.

Må han få göra det om han så önskar.

Men att sen TV4 tar in samme Dahlbom som domare i ett matlagningsprogram vittnar om en total respektlöshet från TV4 mot vanliga människors värderingar och ideal.
Citera
2014-01-28, 17:49
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Tillförlitlig källa? Spännande......

Hört talas om vad lögner och smutskastning på nätet gör med folk?
Din tillförlitliga källa är otillförlitlig.

Men visst, fortsätt du och sprid lögner på hörsägen. Pajas.
Tror du på fullaste allvar att diskussionen hurvida Dahlbom och HA snubben lärde känna varandra är det som förstörde hans rykte?!
Han har ingen som helst skuld själv i sitt numera sabboterade rykte när han bjöd in HA snubben som bestman? Han är bara ett offer som alla andra kändisar?

Min källa känner väldigt mycket personer i gbg krogvärld och som du kanske har märkt är vi flera här på FB som hört exakt samma sak så det är inte konstigt att vi är många som inte köper 'barndomsväns historien'.
Men som sagt, det har liksom ingen betydelse hur dom lärde känna varandra.
Problematiken ligger någon helt annanstans i just detta ämnet.
Men ni i försvaret väljer att fokusera på det enda lilla strå av potentiell sanning ni har. Men det räcker tyvärr inte till.
Citera
2014-01-28, 22:12
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextonbussen
Jag tror inte att någon med "pyttelite" insikt i krogvärlden i Göteborg eller precis lika lite insyn i den kriminella världen i Göteborg skulle säga något annat ätt Dahlbom och Bofu är kompisar utifrån krögarrollen och HA rollen.

Dahlbom ljuger offentligt om hur vänskapen mellan honom och Bofu har uppstått. En har vuxit upp i GBGs området och en i Halmstadsområdet.

Det finns heller inget tvivel om att Bofu bär "Filthy Few" märket på sin väst.

Anders Dahlbom väljer medvetet Bofu som bestman på sitt bröllop och då skickar han en tydlig signal om vilken typ av människa han vill ha som bestman på sitt bröllop.

Må han få göra det om han så önskar.

Men att sen TV4 tar in samme Dahlbom som domare i ett matlagningsprogram vittnar om en total respektlöshet från TV4 mot vanliga människors värderingar och ideal.

Inget mer konstigt än att TV4 använder sig av Lasse Wierup .
Citera
2014-01-29, 03:53
  #55
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Tror du på fullaste allvar att diskussionen hurvida Dahlbom och HA snubben lärde känna varandra är det som förstörde hans rykte?!
Han har ingen som helst skuld själv i sitt numera sabboterade rykte när han bjöd in HA snubben som bestman? Han är bara ett offer som alla andra kändisar?

Min källa känner väldigt mycket personer i gbg krogvärld och som du kanske har märkt är vi flera här på FB som hört exakt samma sak så det är inte konstigt att vi är många som inte köper 'barndomsväns historien'.
Men som sagt, det har liksom ingen betydelse hur dom lärde känna varandra.
Problematiken ligger någon helt annanstans i just detta ämnet.
Men ni i försvaret väljer att fokusera på det enda lilla strå av potentiell sanning ni har. Men det räcker tyvärr inte till.

Hur många fler är det som har "hört" att Bofu och Dahlbom kom i kontakt med varandra
genom Dahlboms fru? För det är det du skriver och andra tar som "bevis" för att det dom
skriver stämmer. Det blir en trådsanning.

Din så kallade källa i krogvärlden ljuger medvetet eller har ingen aning.

Så med det sagt så faller det mesta av det andra du skriver också.

Edit: Om det inte har någon betydelse så undrar jag varför du då skriver det?
Man kan såklart kritisera honom för hans val av vänner. Men gör då det och
sitt inte där och ljug. "min källa känner.... " tydligen inte så många som han tror.
__________________
Senast redigerad av BoyGoneBad 2014-01-29 kl. 04:05.
Citera
2014-01-29, 04:01
  #56
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Fast det är tvärtom med åldern, Anders är äldre än Jonas.

Anders f. 1965
Jonas f. 1969

Helt riktigt.

Och när är Bofu född då?
Citera
2015-11-19, 13:39
  #57
Medlem
HA har alltid varit intresserade av restauranger med stor omsättning.
HA kom i kontakt med bröderna Dahlbom i samband med att dom tog över driften av Trädgårn i Göteborg.
När deras dåvarande kompanjon B**t S**uäär var kritisk till samarbetet gjorde dom sig
av med honom med hjälp av "felaktig bokföring".

Tidigare hade HA även stort inflytande i verksamheten på Restaurang Sjömagasinet,
men då var det S**astian M**nerström som hanterade kontakterna, vilket han skröt öppet om.
När S**astian gjort bort sig rejält vid upprepade tillfällen för inte så länge sedan
fick hans pappa betala ett större belopp för att han skulle lämnas ifred.
Då fick bland annat personalen på restaurang Kometen bevittna slutet på deras relation.

Det är komiskt att L**f Ma**erström påstår sig vara obekant med HA då han
känner dom såpass väl att han bjudit dom på middag i hans privata bostad vid
flertalet tillfällen.
Citera
2015-11-19, 13:55
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coxot
HA har alltid varit intresserade av restauranger med stor omsättning.
HA kom i kontakt med bröderna Dahlbom i samband med att dom tog över driften av Trädgårn i Göteborg.
När deras dåvarande kompanjon B**t S**uäär var kritisk till samarbetet gjorde dom sig
av med honom med hjälp av "felaktig bokföring".

Tidigare hade HA även stort inflytande i verksamheten på Restaurang Sjömagasinet,
men då var det S**astian M**nerström som hanterade kontakterna, vilket han skröt öppet om.
När S**astian gjort bort sig rejält vid upprepade tillfällen för inte så länge sedan
fick hans pappa betala ett större belopp för att han skulle lämnas ifred.
Då fick bland annat personalen på restaurang Kometen bevittna slutet på deras relation.


Det är komiskt att L**f Ma**erström påstår sig vara obekant med HA då han
känner dom såpass väl att han bjudit dom på middag i hans privata bostad vid
flertalet tillfällen.
Mer konkret. Hur såg slutet på deras relation ut?
Citera
2022-05-17, 14:06
  #59
Medlem
Hur ser tillvaron ut för Anders Dahlbom idag, förutom att han tappat håret? Kom att tänka på honom pga samtal med vänner om gamla matprogram, har ju inte hörts ett dugg om honom på bra länge vad jag vet..?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback