Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-09, 11:23
  #949
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Vad är det som är så farligt med den? Alla stör sig på olika saker men den tycker ja e rätt harmlös,,,

Opassande när man sitter på jobbet.
Folk stirrar och undrar om jag ska ringa till kvinnor..
För all del; ha den kvar. Men jag kommer börja med adblock hemma. Går dessvärre inte på jobb.
Citera
2023-06-01, 15:32
  #950
Medlem
henrikos avatar
Vet inte om någon håller koll på den här gamla tråden...

Jag förstår att det kanske inte finns någon bra lösning, för att både gynna anonymiteten och samtidigt dra in tillräckligt med cash. Jag har inget självklart förslag själv. Jag är inte insatt i hur kalkylerna ser ut.

Men jag skulle vilja påpeka att det blir lite knasigt när flashback använder sig av externa drakar för att visa reklam och för att kartlägga hur sajten används.

Just nu ser jag tex att sidan försöker be min webbläsare att hämta och köra ett skript från googletagmanager.com .

Den som bryr sig det minsta om sin integritet, och i alla fall till någon grad önskar sig vara anonym på nätet, vill ju knappast låta google av alla aktörer få ta del av sin ip och tidpunkten man surfade, och troligen noterar de även skärmstorlek, mjukvaruversioner och lokala inställningar, mm.

Jag hade gärna sett annonser. Men jag vill inte medverka till informationsläckaget i onödan.
Citera
2023-06-01, 15:58
  #951
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Använder standard Firefox läsare och där blockeras all form av reklam på dom flesta sidor automatiskt utan att jag behöver ändra på något så jag visste knappt att det fanns reklam på detta forumet.
Citera
2023-06-02, 09:26
  #952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Använder standard Firefox läsare och där blockeras all form av reklam på dom flesta sidor automatiskt utan att jag behöver ändra på något så jag visste knappt att det fanns reklam på detta forumet.
Firefox som standard blockerar bara tracking, inte reklam.
Citera
2023-11-26, 11:57
  #953
Medlem
Är det rent tekniskt möjligt att ha annonsering som inte stoppas av en vanlig installering av typ adblock/ublock

Räcker det med att "blockera element" funktionen?
Citera
2023-12-01, 11:12
  #954
Medlem
Varför inte bara block de som vill posta om de inte slår av blockern?

På allvar, att läsa vårt trams är en grej men vill man delta tycker jag att sajten ska ha sin cash.

Två skäl, folk ska f-n lära sig att saker kostar pengar och den här sajten är till för de som tycker om den.

edit: kan ha sån där 10 gratis poster och känna på lite och bli varm i kläderna och sen måste du slå av blockern om du ska fortsätta.
__________________
Senast redigerad av Nowness 2023-12-01 kl. 11:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback