Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 14:26
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itstimeforprison
vart sitter lille punda teddy nånstans?
förvånar mig inte om han fått stryk med det utseendet, konstigt att han klarar livet så pass länge endå, borde va död för längsen när man fuckar upp så som han gjort.
Förutom att klippa fingrarna av folk och sådant, vad mer har han "fuckat upp"? Nu förväntar jag mig inte självklara svar som skolgång, arbetsliv etc, utan något mer utförligt.
Citera
2015-05-24, 15:38
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Förutom att klippa fingrarna av folk och sådant, vad mer har han "fuckat upp"? Nu förväntar jag mig inte självklara svar som skolgång, arbetsliv etc, utan något mer utförligt.

haha behöver jag verkligen ens förklara, vad tror du?
utsee sig själv till någon jävla president, hoppa från det ena gänget till det andra etc..
Citera
2015-05-24, 15:46
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itstimeforprison
haha behöver jag verkligen ens förklara, vad tror du?
utsee sig själv till någon jävla president, hoppa från det ena gänget till det andra etc..
Är det någon slags Raffa vi har att göra med?
Citera
2015-05-24, 15:54
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Är det någon slags Raffa vi har att göra med?


Precis, iallafall kan jag tycka att dom är samma sort.
Hade raffa och ted träffats hade båda träffats sina själsfränder.
Om du snokar runt lite på lille teddys facebook och tittar på hans gaddningar osv så lär du fatta vad jag pratar om =)
Citera
2015-08-15, 12:37
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Förutom att klippa fingrarna av folk och sådant, vad mer har han "fuckat upp"? Nu förväntar jag mig inte självklara svar som skolgång, arbetsliv etc, utan något mer utförligt.
Känner både Ted och Tony. De var så jävla bortskämda av deras mormor som barn..Och nu ser man utgången av allt lullande!
Citera
2015-08-15, 12:41
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aristogatti
Känner både Ted och Tony. De var så jävla bortskämda av deras mormor som barn..Och nu ser man utgången av allt lullande!
Barnbarn skall bli bortskämda av sina far- och morföräldrar. Det är lite det far- och morföräldrarna är till för. Jag undrade vad lille Teddy "fuckat upp" som skulle ha skapat svårigheter för honom att klara livhanken, eftersom den jag citerade var förvånad över att han inte tagits av daga. Har du några episoder att dela med dig av?
Citera
2015-12-03, 15:27
  #103
Medlem
aristogatti det är väl tur att någon gav dom något som barn kanske. Jag känner dem båda sen dom var 14 och vet precis hur deras uppväxt har varit.

Med tanke på hur deras liv har varit från start så är det inte ett dugg konstigt att dom har hamnat där dem är.

Droger blev tidigt en del av deras vardag och under hela deras uppväxt har dom bollats mellan olika boenden. Det är tack vare detta som dem kom till min kännedom. Tror det var sommaren 94 eller 95 som jag första gången träffa dem då dom flyttat till samma ort som mig. Då började vi umgås och gjorde så fram tills 9 år sedan. Har sedan dess bara haft kortare samtal med Ted och avtackat mig möten med honom tills dagen han tar tag i sitt liv. Anledningen till det är för att så fort man är i närheten av dessa två får man oönskad uppmärksamhet som är högst negativ ur samhällets ögon.

Tony har jag inte haft kontakt med på säger 15 år då han helt tappat allt känns det som.

Ted´s självmords försök som någon nämnde antar jag är hans GHB överdos som ägde rum någon gång innan 2000 eller har det varit fler incidenter?
Tony barka åt helvete runt 2000 med då han blev efter ett misslyckat rån skickad till något rehab boende som inte gjorde ett skit nytta.

Men som sagt med en sådan mor och styvfar samt riktiga far så krävs det väldigt mycket karaktär för att bryta det negativa mönstret och den enda som överhuvudtaget brytt sig om dom som jag ser det är just deras mormor som är eller var (vet inte om hon är livet) rar människa som verkligen brydde sig om sina barnbarn.
Citera
2017-10-17, 13:42
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Inte inom rimligt tvivel?ja hon har placerat sig där genom vittnen samt målsäganden utsago samt att hennes konto har använts till att genomföra en penga överföring till hennes konto,och hur kan man överklaga när hon inte sagt ett hum till sitt försvar angående händelsen??inga kommentarer är genomgripande hennes svar om anklagelserna som hon har emot sig.....den som är oskyldig brukar åxå ha ett Alibi men de har inte ens dessa gökar,man får tycka va man vill om BO,men dom här 3 skulle fått längre straff enligt mig för sådana här gökar kan samhället lätt vara utan.

Kvinnan i fråga är också en människa och människor kan ändras, har du hört talas om ånger?
Citera
2017-10-29, 17:38
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagga00
Kvinnan i fråga är också en människa och människor kan ändras, har du hört talas om ånger?


Ånger finns inte hos denna människa de kan jag garantera,såsom hon härjat runt i Sverige.

Och garanterat kommer fortsätta när hon blir fri,de kan ja lova dig.

Hon har hållt på över 20 år med detta liv,har svårt o se att hon kommer ändra sig.

Bara hon får sina droger så kör hon över vem som helst.

Och kom ånger på tal i DOM eller under förundersökning?NOPE inte några kommentarer säger hon,de belyser ingen ånger direkt.

Bara läsa Belastningsregister.

Tack för mig.
Citera
2017-10-29, 17:46
  #106
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Ånger finns inte hos denna människa de kan jag garantera,såsom hon härjat runt i Sverige.

Och garanterat kommer fortsätta när hon blir fri,de kan ja lova dig.

Hon har hållt på över 20 år med detta liv,har svårt o se att hon kommer ändra sig.

Bara hon får sina droger så kör hon över vem som helst.

Och kom ånger på tal i DOM eller under förundersökning?NOPE inte några kommentarer säger hon,de belyser ingen ånger direkt.

Bara läsa Belastningsregister.

Tack för mig.

Word! Hon sprutar i sig vad som helst.
Citera
2017-10-29, 22:39
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Word! Hon sprutar i sig vad som helst.

Exakt,och när som helst.

Hon kommer aldrig att sluta.
Citera
2018-01-27, 23:47
  #108
Medlem
Då va dom ute i det fria,lustigt va tiden går fort när man har kul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback