Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-09, 15:20
Medlem
http://europa.eu/rapid/press-release....htm?locale=en

Big decisions await us this year. Not only on data protection, but also on the very future of the European Union. 2014 will be the year citizens will have a momentous choice to make. Europe is at a cross-roads, and at the European Parliament elections in May, they will decide which course it will take in the coming years.

The brutal crisis we are starting to overcome has pushed integration in economic and financial policy to a level that would have been unthinkable even a few years ago. Reforms like these are indispensable if we are to make the European Union more stable and prevent future turbulences. But they are not enough. Our Union will have to become a lot more democratic, putting citizens at the centre of the action.

Huge changes lie ahead for our Union. We will need to get a broad, truly European debate going before we make these changes and set up new structures. And this year's European Parliament elections are the decisive moment for citizens to have their say in this debate. It will be up to us, the friends of a strong and democratic Europe, to make clear to voters that they have a real choice here. That their vote counts.

http://www.friatider.se/eu-topp-vill...eisk-superstat

– Vi behöver en riktig politisk union. För mig innebär det att vi måste bygga ett Europas Förenta Stater med kommissionen som regering och två lagstiftande församlingar – Europaparlamentet och en ”senat” med medlemsstaterna, sade Reding.

- Vad tycker Ni om förslaget?
- Förväntade Ni er att detta förslag skulle komma fram?
- Ser Ni likheter mellan Sovjet och EU union?
- Övriga tankar?
Citera
2014-01-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy

Big decisions await us this year. Not only on data protection, but also on the very future of the European Union. 2014 will be the year citizens will have a momentous choice to make. Europe is at a cross-roads, and at the European Parliament elections in May, they will decide which course it will take in the coming years.

The brutal crisis we are starting to overcome has pushed integration in economic and financial policy to a level that would have been unthinkable even a few years ago. Reforms like these are indispensable if we are to make the European Union more stable and prevent future turbulences. But they are not enough. Our Union will have to become a lot more democratic, putting citizens at the centre of the action.

Huge changes lie ahead for our Union. We will need to get a broad, truly European debate going before we make these changes and set up new structures. And this year's European Parliament elections are the decisive moment for citizens to have their say in this debate. It will be up to us, the friends of a strong and democratic Europe, to make clear to voters that they have a real choice here. That their vote counts.

– Vi behöver en riktig politisk union. För mig innebär det att vi måste bygga ett Europas Förenta Stater med kommissionen som regering och två lagstiftande församlingar – Europaparlamentet och en ”senat” med medlemsstaterna, sade Reding.

- Övriga tankar?
Tyvärr kommer Farage bara att lyckas rädda Great Britain från EU-eländet.

Reinfeldt röstas nog bort i höst och drar till EU-tjänst. Jag är lite orolig för hur han kommer att hämnas på det sovande svenska folket som röstade bort honom när han får inflytande där....
Citat:
We want a United States of Europe says top EU official

"We assume Britain's leaving the EU so we don't even bother thinking about British sensitivities at the moment," said an official.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-official.html
Citera
2014-01-09, 17:34
Medlem
Christopher.s avatar
Blir väl massa seperatistgrupper liknande ETA som bildas runt om i Europa. Folket kommer hata politiker ännu mer. Själv bryr jag mig inte så mycket, vi är redan slagna på knä - låt oss sjunka ännu mer ännu djupare ner i avgrunden.
Citera
2014-01-09, 17:52
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
A campaign for the European Union to become a "United States of Europe" will be the "best weapon against the Eurosceptics", one of Brussels' most senior officials has said.

Kanske i tvärt om dimensionen är det så.
Citera
2014-01-09, 18:04
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Nog för att det vore åt helvete, men vore det kanske inte bra om allt bara blev skit? Då kanske folk blir motiverade att göra något? Kanske en man med lite fängelsetid på sitt Cv, en prydlig mustasch och snelugg träder fram och fixar till saker

Nej men seriöst så förstår jag inte hur politiker kan vara så visonsbefriade och idiotiska idag
Citera
2014-01-09, 20:55
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
- Övriga tankar?
Självklart ett fullkomligt vanvettigt förslag.
Barroso sade redan 2012 att EU på sikt måste bli en federation; detta var knappast oväntat.

Se min avatar för huruvida jag ser likheter mellan SSSR och EUSSR.
Citera
2014-01-09, 21:01
Medlem
Citat:

– Vi behöver en riktig politisk union. För mig innebär det att vi måste bygga ett Europas Förenta Stater med kommissionen som regering och två lagstiftande församlingar – Europaparlamentet och en ”senat” med medlemmsstaterna, sade Reding.

- Övriga tankar?

Att gå med i EU är det ABSOLUT sämsta beslut Sverige någonsin tagit!! Suttit här bra många gånger och försökt komma på något bra Sverige har fått av det. Jag kan inte komma på något? ! Klart man får ta in mer alkohol och tobak från utlands resan, men det är fan ingenting mot allt skit vi fått i gengäld.
Citera
2014-01-10, 01:08
Medlem
Det här är givetvis ganska väntat och någonting jag varit tydlig med att anföra här på forumet sedan tidigare. Själva intentionen med europarörelsen och skapelsen EU har alltid varit ett resolut bildande av en politisk federation, en europeisk superstat.

Detta benämns redan år 1952 av EU:s förfader, bankir och politiker, Jean Omer Marie Gabriel Monnet, klient till den ocker-judiska bankirfamiljen, The Lazards.

Citat:
"‘Europe’s nations should be guided towards the super-state without their people understanding what is happening. This can be accomplished by successive steps, each disguised as having an economic purpose, but which will eventually and irreversibly lead to federation."

Någonting Merry & Serge Bromberger också benämner i sin bok:

Jean Monnet and The United States of Europe 1969:

Citat:
"‘Gradually, it was thought, the supranational authorities, supervised by the European Council of Ministers at Brussels and the Assembly in Strasbourg, would administer all the activities of the Continent. A day would come when governments would be forced to admit that an integrated Europe was an accomplished fact, without their having had a say in the establishment of its underlying principles. All they would have to do was to merge all these autonomous institutions into a single federal administration and then proclaim a United States of Europe.’"

Eventuellt går detta hand i hand med andra bildande unioner:

Afrikanska unionen (AU) Nordamerikanska unionen (NAU), The Asia Cooperation Dialogue (ACD), Sydamerikanska unionen (USAN).

Vad skulle hända om dessa unioner i framtiden slås ihop. Kanske blir det första gången världen lyder under en totalitär regering

Så här skrev i alla fall förfadern till hela den europeiska rörelsen, Richard Nikolaus von Coudenhove-Kalergi, i sin bok Praktischer Idealismus år 1925»:

Citat:
"The man of the future will be of mixed race. The races and classes of today will gradually disappear due to the elimination of space, time, and prejudice. The Eurasian-negroid race of the future, similar in appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples and the diversity of individuals. Instead of destroying European Judaism, Europe, against her will, refined and educated this people, driving them to their future status as a leading nation through this artificial evolutionary process. It's not surprising that the people that escaped from the Ghetto-Prison, became the spiritual nobility of Europe. Thus, the compassionate care given by Europe created a new breed of aristocrats. This happened when the European feudal aristocracy crashed because of the emancipation of the Jews."

Det här är alltså en man som EU byråkraterna öppet går ut och hyllar, en rasistisk, psykopatisk, folkmordsförespråkande vildhjärna utan någon som helst gnutta skam i kroppen. Sedan visade det sig vilka frontfigurer han hade "bakom" sig:

Citat:
"At the beginning of 1924, we received a call from Baron Louis de Rothschild; one of his friends, Max Warburg from Hamburg, had read my book and wanted to get to know us. To my great surprise, Warburg spontaneously offered us 60,000 gold marks, to tide the movement over for its first three years. Max Warburg, who was one of the most distinguished and wisest men that I have ever come into contact with, had a principle of financing these movements. He remained sincerely interested in Pan-Europe for his entire life. Max Warburg arranged his 1925 trip to the United States to introduce me to Paul Warburg and financier Bernard Baruch." - Praktischer Idealismu

Blir dock intressant att se hur utvecklingen fortgår.
Senast redigerad av Kamora 2014-01-10 kl. 01:53.
Citera
2014-01-10, 02:08
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Uselt!

Citat:

Ja, det är inte ett nytt förslag precis.

Citat:

För många.

Citat:
- Övriga tankar?

Med tanke på vilka rörelser som kommer att stärka sin representation i nästa val, så tror jag att man på sikt kommer att jobba för att kringskära parlamentets makt ännu mer. För vi kan ju inte låta (folkvalda) rassar navigera denna koloss på lerfötter, utan det måste vara ex-maoister och träskbyråkrater av Barossos och Van Rompuys kaliber. Minst.

Att instifta en senat av kvalificerade politruker är en bra början. Frågan är bara hur länge lekstugan får fortsätta innan desintegration inom EMU, konflikter i medelhavsregionen och kriser i de europeiska finansinstitutionerna sätter stopp för alltihop.
Citera
2014-01-11, 02:03
Medlem
Ceilingcats avatar
Jahapp. Nu börjas det alltså.

Jag söker asyl i Norge om det här blir verklighet. NEJ för i helvete! Ska vi bli medborgare i ett land där de högsta politikerna grälar om hurvida det är tillåtet att servera olivolja, styra sin rovdjurspolitik, eller hålla sitt land fritt från salmonella? Snälla, låt inte detta förslag gå igenom...
Citera
2014-01-11, 10:06
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Fantastiskt. Större inflytande för Sverige och den enskilda människan.
Citat:
Ja, det har länge var ett uttalat mål för unionen. Knappast någon chock.
Citat:
Va? Gissar att frågan ej är seriöst ställd.
Citat:
- Övriga tankar?
Förståeligt och naturligt att människor reagerar när så stora förändringar står för dörren.
Tror man att EU bara handlar om olivolja och inte har gett Sverige annat än problem, då är man helt enkelt inte tillräckligt påläst. Det absolut största problemet med EU är att gemene man vet för lite om unionens uppbyggnad, inverkan och strävanden.
Med det sagt måste den här utveckligen göras med försiktighet och få ta den väldigt långa tid som krävs för att göra det på ett bra sätt.
Citera
2014-01-11, 10:18
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Fantastiskt. Större inflytande för Sverige och den enskilda människan.

Om du inte är ironisk; Helt otroligt att det finns personer som är så funtade i huvudet som du är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback