Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-09, 14:51
  #1
Medlem
gipuzkoas avatar
Såg precis det här klippet - http://www.youtube.com/watch?v=YW_HPNbGLjg

Jag har alltid tyckt att Måns Möller vart tråkig. Men den här var mig allt riktigt rolig tycker jag.

Varför? Jag vet inte..kanske för att jag inte hört något liknande skämt i tv på flera år.

Hur tror ni detta skämt skulle behandlas i Sverige 2014? Hade Måns Möller fått ursäkta sig för rasism?
Citera
2014-01-09, 14:58
  #2
Medlem
Boblovebudss avatar
Väldigt ovanligt att se något sådant i tv. Det är roligt att skämta om invandrare och jag hoppas tv tar efter mer då det skämtas friskt om invandrare bland vanliga människor.
Citera
2014-01-09, 15:27
  #3
Medlem
D_V_Ss avatar
Kul ja, behövs mer sådant här. Det alla torra pk-skadade idioter inte förstår är att genom humor och att driva med varandra så levandegör och respekterar man andra grupper. Genom att tysta ner åsikter.. det är så det inflammatoriska klimatet uppstår.

Så mer sådant här, tack!
Citera
2014-01-09, 15:37
  #4
Medlem
DenLedes avatar
Känns som Måns Möller har växt som komiker de senaste åren.
Han har ju varit hårt prövad i livet (först problem att få barn och sedan när han tillslut fick sin efterlängtade son visade det sig att han hade autism).
Nu verkar han skita i allt är världsligt och säger och skojar om precis allt han tycker och tänker.

En person man bör hålla ögonen på nu framöver om man är intresserad av ståuppkomik.
__________________
Senast redigerad av DenLede 2014-01-09 kl. 15:40.
Citera
2014-01-09, 15:40
  #5
Medlem
psyDucks avatar
De va rätt kul.
Citera
2014-01-09, 17:49
  #6
Medlem
Han gör ju narr av rasister, fattar ni verkligen inte det?
Citera
2014-01-09, 20:51
  #7
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Han gör ju narr av rasister, fattar ni verkligen inte det?

Han gör inte narr av några, det är ett skämt, fattar du inte det?
Citera
2014-01-09, 21:02
  #8
Medlem
Det är så extremt överdrivet allt han säger, så ingen kan ju någonsin tro att han verkligen menar detta. Visst gör han narr av rasister. Det ingår i satir att överdriva motståndarens åsikter. Överdriver gör han ju onekligen.
Citera
2014-01-09, 21:07
  #9
Medlem
I ett klipp som jag såg för något år sen så drev Måns med zigenare och deras stöld behängenhet.
Så han är nog inte helt PK.
Citera
2014-01-09, 22:04
  #10
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Ingen som fattar att det är satir, att han driver med rasistiska åsikter?
Citera
2014-01-09, 22:23
  #11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Ingen som fattar att det är satir, att han driver med rasistiska åsikter?

Om man inte fattar att det är rasister han driver med så är man nog inte helt med i matchen.
Citera
2014-01-11, 00:02
  #12
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Om man inte fattar att det är rasister han driver med så är man nog inte helt med i matchen.
Nej!
Han skojar om saker som man inte får skoja om.
Det är storheten med Måns Möller just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback