Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-09, 12:28
  #1
Medlem
JeanBops avatar
Jag använder Advanced systemcare 6 och har andra malware/spyware sökningsprogram på datorn. När jag nyligen sökte efter walware med advanced systemcare6 såg jag att den sökte genom Trojan:Win32/Agent och Trojan:Win32//Vundo, men i slutresultatet fann den inga hot. Men jag såg ju att den sökte genom trojaner, så dom finns ju där! Jag använde Spybot, comodo firewall och avira antivirus scannern men ingen av dom hittade dessa agents och vundos. Eftersom jag är okunnig i allt som har med datorer att göra så undrar jag om dessa trojaner faktiskt finns i min dator, varför programmen inte hittar dom och hur jag får bort dom. Kan någon hjälpa mig?

PS. Laddade ner malwarebytes och håller på att scanna just nu.
Citera
2014-01-09, 13:00
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBop
Jag använder Advanced systemcare 6 och har andra malware/spyware sökningsprogram på datorn. När jag nyligen sökte efter walware med advanced systemcare6 såg jag att den sökte genom Trojan:Win32/Agent och Trojan:Win32//Vundo, men i slutresultatet fann den inga hot. Men jag såg ju att den sökte genom trojaner, så dom finns ju där! Jag använde Spybot, comodo firewall och avira antivirus scannern men ingen av dom hittade dessa agents och vundos. Eftersom jag är okunnig i allt som har med datorer att göra så undrar jag om dessa trojaner faktiskt finns i min dator, varför programmen inte hittar dom och hur jag får bort dom. Kan någon hjälpa mig?

PS. Laddade ner malwarebytes och håller på att scanna just nu.



Kör detta http://www.surfright.nl/en och om den inte hittar något så är allt okej .

Ibland är det som vissa scanners kallar för trojaner bara program med tveksamt ryckte samt det faktum att de "kan" samla in info om din dator gör att de får den klassificeringen . Microsoft skulle likväl kunna klassas som ett trojan program på den grunden , vilket en del skulle hålla med om att det är .
Jag har själv en sådan på min dator som är helt ofarlig men som vissa scanners inte gillar medans vissa ignorerar det , de bästa ignorerar det . D.v.s att de inte klassificerar det som ett hot .

Ovanstående scanner består av 3 av de bästa i ett program .

Advanced system care`s är inte en av dem !

Malwarebytes är det .

Vilka virus/malware söknings program har du på din dator ?
Kör du online scanning ibland ?
Vad har du för Av , samt du kör väl bara ett?

För övrigt , bland det viktigaste i virus bekämpning är att alltid ha en extern ren backup !
__________________
Senast redigerad av 1FF 2014-01-09 kl. 13:57.
Citera
2014-01-11, 19:46
  #3
Medlem
927s avatar
är det inte så att det visas vad den scannar efter just då. vet att spybot gjorde så för 10 år sedan
Citera
2014-04-02, 20:27
  #4
Medlem
JeanBops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kör detta http://www.surfright.nl/en och om den inte hittar något så är allt okej .

Ibland är det som vissa scanners kallar för trojaner bara program med tveksamt ryckte samt det faktum att de "kan" samla in info om din dator gör att de får den klassificeringen . Microsoft skulle likväl kunna klassas som ett trojan program på den grunden , vilket en del skulle hålla med om att det är .
Jag har själv en sådan på min dator som är helt ofarlig men som vissa scanners inte gillar medans vissa ignorerar det , de bästa ignorerar det . D.v.s att de inte klassificerar det som ett hot .

Ovanstående scanner består av 3 av de bästa i ett program .

Advanced system care`s är inte en av dem !

Malwarebytes är det .

Vilka virus/malware söknings program har du på din dator ?
Kör du online scanning ibland ?
Vad har du för Av , samt du kör väl bara ett?

För övrigt , bland det viktigaste i virus bekämpning är att alltid ha en extern ren backup !

Tack för svaret! Vågade inte besöka min tråd igen eftersom jag var rädd för att få dåliga nyheter..Men nu har jag i alla fall gjort det och gud vad lättad jag blev av ditt svar! Tack!
Jag använde Hitmanpro som du föreslog och den hittade endast ett hot. Jag var lite för snabb med fingrarna och tog bort hotet innan jag såg vad det var, så jag vet inte om det var en trojan. Jag gjorde en till sökning och den fann inget!

-De malware/virus sökningsprogram jag har är den inbyggda sökningen i Comodo Firewall och Avira samt Malware bytes, spybot och advanced systemcare.
-Jag vet inte vad onlinescanning är (lite av en teknofob)
-Avira antivirus är vad jag har och ja, jag kör med bara ett. Comodofirewall använder jag alltså som brandvägg.
Är detta bra? Vill gärna ha tips från er IT genier
Citera
2014-04-02, 21:15
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBop
Tack för svaret! Vågade inte besöka min tråd igen eftersom jag var rädd för att få dåliga nyheter..Men nu har jag i alla fall gjort det och gud vad lättad jag blev av ditt svar! Tack!
Jag använde Hitmanpro som du föreslog och den hittade endast ett hot. Jag var lite för snabb med fingrarna och tog bort hotet innan jag såg vad det var, så jag vet inte om det var en trojan. Jag gjorde en till sökning och den fann inget!

-De malware/virus sökningsprogram jag har är den inbyggda sökningen i Comodo Firewall och Avira samt Malware bytes, spybot och advanced systemcare.
-Jag vet inte vad onlinescanning är (lite av en teknofob)
-Avira antivirus är vad jag har och ja, jag kör med bara ett. Comodofirewall använder jag alltså som brandvägg.
Är detta bra? Vill gärna ha tips från er IT genier

Wow , nästan 2 månader senare -ha ha .

Hitman pro , Malwarebytes och Avira är bland de absolut bästa skannrarna så om de inte hittar något mer så är du säkert ren .

Comodo firewall har ingen inbyggd sökning efter malware så är du säker på att det är deras firewall du har och inte något annat av deras program med antivirus inkluderat .

Advanced system care är inte speciellt tillförlitligt att använda för malware hantering så det är inte så meningsfullt att ha det installerat för det , detsamma gäller faktiskt Spyboot vilket har sett sina bästa dagar .

Googla på online skanning så lär du dig vad det är och vilka som finns tillgängliga , Bitdefender och Panda är 2 bra sådana .

Comodo`s brandvägg är en av de absolut bästa om inte den bästa alla kategorier så den är okej , det finns ett sätt att optimera den så att den ger dig ett otroligt skydd - följ bara denna guide http://www.techsupportalert.com/cont...o-firewall.htm

Ja..a det var väl allt , och du , ta inte 2 månader på dig att svara denna gång .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback