Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-09, 06:30
  #1
Medlem
Tänk t.ex grisar ber och bönar "Griser gråter i floder och säger. Snälla döda mig inte,jag vill inte dö. Jag har familj"

Skulle man fortfarande äta djur då?

OBS. Äter kött själv.
Citera
2014-01-09, 06:46
  #2
Medlem
Nej jag skulle inte. Skulle djur prata lär nog de flesta humanisera djuren.
Citera
2014-01-09, 06:48
  #3
Medlem
Nej, de allra flesta skulle direkt avstå. En del skulle äta ändå. Se kannibalism.

Nu skulle pratande djur innebära ännu större förändringar än bara frågan om de ska ätas eller ej.
Citera
2014-01-09, 06:55
  #4
Medlem
Klart man skulle äta djur trots detta. Vi får ju aldrig träffa djuren vi äter levande så för oss skulle det inte spela någon roll och så länge som det finns pengar att tjäna så kommer det alltid finnas dom som är villiga att döda pratande djur.
Citera
2014-01-09, 07:04
  #5
Medlem
H1ONEs avatar
Menar du prata med tillhörande intelligens eller prata som en papegoja? "Om jag gör det här ljudet får jag mat. om jag gör det här ljudet blir jag mindre dödad".

Jag är övertygad om att djuren skulle tvingas i arbete först och främst ifall de kunde prata. Sedan så skulle vi tvingas konkurrera med djur om arbeten, sen skulle djuren slaktas när de blir för gamla för arbete helt enkelt.
Citera
2014-01-09, 08:00
  #6
Medlem
prizs avatar
Nej för det skulle betyda att de har det självmedvetande som betyder skillnad mellan att vara djur och att vara människa.
Citera
2014-01-09, 11:49
  #7
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE

Jag är övertygad om att djuren skulle tvingas i arbete först och främst ifall de kunde prata. Sedan så skulle vi tvingas konkurrera med djur om arbeten, sen skulle djuren slaktas när de blir för gamla för arbete helt enkelt.
En cynisk men ack så rättvisande iakttagelse.
(Med tanke på hur äldrevården ser ut i dagsläget, så är väl frågan om inte det är djuren som är vinnarna)
Citera
2014-01-09, 11:57
  #8
Medlem
Typ alla djur kommunicerar med varandra så det hade inte varit en större skillnad mot nu mer än att folk hade känt sig som mördare.
Citera
2014-01-09, 12:02
  #9
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ven0m
Tänk t.ex grisar ber och bönar "Griser gråter i floder och säger. Snälla döda mig inte,jag vill inte dö. Jag har familj"

Skulle man fortfarande äta djur då?

OBS. Äter kött själv.

nej, då skulle de per definition vara människor.
maten ska tysta munnen och framför allt vara tyst i munnen.
Citera
2014-01-09, 19:15
  #10
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
nej, då skulle de per definition vara människor.
maten ska tysta munnen och framför allt vara tyst i munnen.


Allt på två ben är inte människor.


Ont; Nej hade inte det gjort ont?
Citera
2014-01-09, 19:35
  #11
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Allt på två ben är inte människor.


Ont; Nej hade inte det gjort ont?

var fick du två ben ifrån?
Citera
2014-01-09, 19:39
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Menar du prata med tillhörande intelligens eller prata som en papegoja? "Om jag gör det här ljudet får jag mat. om jag gör det här ljudet blir jag mindre dödad".

Jag är övertygad om att djuren skulle tvingas i arbete först och främst ifall de kunde prata. Sedan så skulle vi tvingas konkurrera med djur om arbeten, sen skulle djuren slaktas när de blir för gamla för arbete helt enkelt.

hahahahah den gjorde sitt idag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback