• 1
  • 2
2005-07-24, 16:54
Medlem
Hej,

Finns det tvättomater i Sverige? Varför inte...?

Såna man ser i amerikanska filmer ibland, folk går dit och tvättar och läser någon tidning under tiden, eller springer andra ärenden. Finns även en tvättomat i en jeansreklam som var häftig.
Citera
2005-07-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej,

Såna man ser i amerikanska filmer ibland, folk går dit och tvättar och läser någon tidning under tiden, eller springer andra ärenden. Finns även en tvättomat i en jeansreklam som var häftig.
För att vi har tvättstugor eller tvättmaskiner hemma.
Citera
2005-07-24, 17:01
Medlem
alcatrazs avatar
Jodå jag såg på svt om en tvättautomat i nån sthlm förort där det var förbannat mycket folk som satt och pratade och tvättade .Så det finns allt men kanske inte så jättevanligt med tanke på att de flesta har tvättmaskiner om inte i hemmet så i källaren..
Citera
2005-07-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Jodå jag såg på svt om en tvättautomat i nån sthlm förort där det var förbannat mycket folk som satt och pratade och tvättade .Så det finns allt men kanske inte så jättevanligt med tanke på att de flesta har tvättmaskiner om inte i hemmet så i källaren..
Va. Någon som kan bekräfta att det finns tvättautomat i Sthlm?
Citera
2005-07-24, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz

Har for mig att programmet var inspelat i Rinkeby, men det var val mer an tvattstuga mitti bostadsomradet an en tvattomat...

Citat:
Ursprungligen postat av balenciaga

Om minnet inte sviker mig sa skall det ligga en tvattomat pa Vastmangatan...
Citera
2005-07-24, 18:23
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Har for mig att programmet var inspelat i Rinkeby, men det var val mer an tvattstuga mitti bostadsomradet an en tvattomat...

Om minnet inte sviker mig sa skall det ligga en tvattomat pa Vastmangatan...

Japp det stämmer,var inspelat i en stor tvättstuga i ett bostadsområde.
Mig veterliggen finns det ingen tvättomat anläggning i Sverige,finns helt enkelt inget behov av detta ,då vi ju haft tvättstugor i bostadshusen sen början på 1950 talet ,den stora boomen kom på mitten av 1960-1975 då man började bygga dem sk miljonprogrammet´s hyreshus ,samtliga fick stora tvättstugor.

Däremot är det fortfarande väldigt vanligt i Köpenhamn att man ser tvättomater ,men detta beror nog på den dåliga bostadsstandarden och utrymmesbristen för tvättstugor i dem gamla husen i centrala Köpenhamn.
Citera
2005-07-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balenciaga

Jo, vid Odenplan, Vasastan.

http://www.tvattomaten.se
Citera
2005-07-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
Jo, vid Odenplan, Vasastan.

http://www.tvattomaten.se
Där ser man. En tvättomat i Sverige. Då är väl marknaden mättad nu.
Citera
2005-07-25, 01:17
Medlem
brianmolkos avatar
gamla hus däruppe med
Citera
2005-07-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
gamla hus däruppe med

Snarare rikt folk. (Vasastan)

80 kr per maskin.....i USA ser det ju ut som man lägger i en dollar.......
Citera
2005-07-25, 23:09
Medlem
allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej,

OBS! Allt är inte som på film. Så förvänta dig inte att träffa ditt livs kärlek eller ha ångande sex på en skumpande tvättmaskin. Eller vad du nu tänkte dig...
Citera
2005-07-26, 19:13
Medlem
Tips Ang tvätta "mot betalning"/tvättomat i Sthlm-ja "storsthlm" då

80 spänn på Odenplan..jaja... kom billigt undan då..

En tvättomat rör sig inte detta om men ....
Tvättstuga då¨där du tvättar "mot betalning"
I Upplands-Väsby på Dragonvägen precis jämte centrumet i de höga blå husen..-som ingen kan undgå att se finns en mkt bra tvättstuga tycker jag .
Ligger läääängst bort i längan av blåhus i markplan
Som andrahandsboende/inneboende/bostadslös(tidvis) m strul har jag använt den..
10 kr /maskin(3kr för torktumling)-man köper kort på kommunkontoret eller i en kiosk i SIGMA namnet minns jag inte men d står lapp i tvättstugan
Den är öppen 7dgr i v fr kl 7-? inte säker men tror 22
Pengarna dras på plastkortet då du knappar in maskin osv....
Rätt mmånga maskiner o inte så mkt folk åtminstone inte då jag varit där på morgnar/fm
Finns manglar ,sittgrupp att vila sig lite kanske

jaja bara ett litet tips..för det är jobbigt att inte ha tillgång till tvättstuga då man är van vid det..släpa runt tänker inte på vilken lyx d är eg bara en sån sak att kunna tvätta när man vill.........
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in