Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-08, 16:05
  #1
Medlem
Tja, tänkte göra en hemmagjord bong, tänkte om jag tar bort botten från en flaska och sätter aluminiumfolie över och lägger haschet där. länka inte massa fina sätt att göra bongar med vatten i och shit. pallar inte det. min fråga är om det är säker å använda grillaluminiumfolie? jag menar man rullar det ju runt maten och eldar det sen.. borde väl funka? jag kommer alltså elda på foliet. tack för svar
Citera
2014-01-08, 16:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kranberg96
Tja, tänkte göra en hemmagjord bong, tänkte om jag tar bort botten från en flaska och sätter aluminiumfolie över och lägger haschet där. länka inte massa fina sätt att göra bongar med vatten i och shit. pallar inte det. min fråga är om det är säker å använda grillaluminiumfolie? jag menar man rullar det ju runt maten och eldar det sen.. borde väl funka? jag kommer alltså elda på foliet. tack för svar

Om det är 100% säker med grill aluminiumfolie (för grillning) jag vet inte men det är bättre än vanlig aluminiumfolie som är plastbelagd som avger giftiga ånger vid upphettning.


Om du orkar vänta 1-2dagar så beställ en billigt pipa från smoketower.com för 25-50kr och du får den på brev nästa dag.
Citera
2014-01-08, 16:21
  #3
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Vad jag vet så släpper alufoliet iväg gaser vid upphettning, resten kan du ju klura ut själv...
Citera
2014-01-08, 16:22
  #4
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranberg96
Tja, tänkte göra en hemmagjord bong, tänkte om jag tar bort botten från en flaska och sätter aluminiumfolie över och lägger haschet där. länka inte massa fina sätt att göra bongar med vatten i och shit. pallar inte det. min fråga är om det är säker å använda grillaluminiumfolie? jag menar man rullar det ju runt maten och eldar det sen.. borde väl funka? jag kommer alltså elda på foliet. tack för svar
Jag har då kört så och jag lever än idag, som daglig rökare hade jag dock inte använt det, eller iallafall bytt ut så fort som möjligt.
Citera
2014-01-08, 18:28
  #5
Medlem
Använt det kanske 10 gånger senaste året när jag inte haft rullpapper. Lever än och har inte mått dåligt av det. Men om du ska röka dagligen eller bara röka ur pipa så gör som föregående skrev. Köp ett rökdon !
Citera
2014-01-08, 19:22
  #6
Medlem
ze_bandits avatar
Jag värmer upp min bit för knådning i vanligt aluminium-folie. Har inte märkt några gaser..
Citera
2014-01-08, 23:33
  #7
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Ni som säger att ni fortfarande lever idag även fast ni har rökt ur aliminium-rökdon är ju en självklarhet, men bara för att ni överlevt betyder det inte att det inte är giftigt för lungorna, just sayin'.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback