• 6
  • 7
2014-01-11, 09:44
Medlem
En kommentar på det. 400k är 400 000 kr! K står för kilo vilket är ett SI-prefix och står för 1000! Så det han skrev var inte 400 000 sek som du skriver även om han kanske menade det. Du är nog inte retarderad... bara inte så smart...
Citera
2014-01-11, 12:55
Medlem
Hyr inte ut. Det blir bara slitage på den. Låt den stå och inkassera 10 procent av värdet på den varje år
Citera
2014-01-11, 19:53
Medlem
Bara läst första sidan, men min spontana åsikt är väl att du ska ta dit en del mäklarfirmor få ett värde, hör lite med dom hur dom tror marknaden kommer utveckla sig. Kolla runt med kollegor/vänner ifall dom har någon som jobbar som mäklare, alltid bra att ha någon man kan lite på.

Sen är mäklare ett yrke som handlar 99 % om provision( behöver inte alltid vara dåligt) så ha det i åtanke när du tar beslut efter deras råd.

Jag hade nog väntat tills början på sommarn, och då lagt ut den på hemnet. Samtidigt som fastigheter ALDRIG är en dålig investering, så att hyra ut är väl inte heller något dumt alternativ men då är det lite meck med det också. försäkringar/skador osv.

Vet att SAS hyr en del bostäder runt om sthlm city för sin personal, hur mycket dom betalar vet jag inte, enda jag vet att dom täcker ALLT verkligen, så man behöver inte oroa sig för vattenskador eller något skit som skulle kunna vara ett problem ifall du hyr ut till högstbjudande.

Men jag, så som marknaden ser ut idag, hade sålt den i början på sommarn.

Lycka till
Citera
2014-01-11, 20:08
Medlem
Ok,
Om jag skriver 4k som priset för en vara så måste du väll förstå att det handlar om 4000 kronor.
Vad tycker du då det står om jag skriver 400 000K?
Citera
2014-01-13, 08:22
Medlem
flingborrs avatar
Oj jag råkade skriva k i stället för sek under min upphetsning. Är det verkligen något att hänga upp sig på? Språkpolis?
Nu är detta inte så enkelt som folk verkar tro då min anhöriga precis avlidit. Tappar lusten att ens läsa folks kommentarer här när ni är så oseriösa.
Citera
2014-01-15, 15:44
Medlem
TIllgång som du inte behöver med högt marknadsvärde men med underhållskostnad: Sälj.
Skatta vinsten och du har en så pass stor hög (vita) pengar att du kan pensionera dig tidigt om du vill.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in