Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-24, 11:26
  #1
Medlem
carsa827s avatar
Hej

Jag letade efter tips på billiga men ändå bra brännbara DVD skivor såväl writable som rewritable.

Jag hittade One Premium på webhallen. Finns det någon här som har provat dem som kan rekommendera eller avråda köp?

Själv har jag hittills provat Princo DVD-R 4,7 GB och de fungerar bra efter ett halvår. Vad gäller rewritable så fungerar Philips DVD+RW 4X väldigt bra för mig.

Så kom med förslag på vad ni använder.

/Phil
Citera
2005-07-24, 13:40
  #2
Avstängd
limpans avatar
wesellcd.com

måste rekommendera dom varmt
köpte 200pack noname vita skivor
1.75 :- per skiva +frakt

tror webhallen har svårt att sänka sina priser så lågt!
Citera
2005-07-24, 13:47
  #3
Medlem
carsa827s avatar
Vilka skivor?

Hej

Vad är det för märke på skivorna, hur länge har du haft dem och fungerar de bra d.v.s. har du haft problem med att de slutat fungera, felbränningsfrekvens etc.?

Tacksam för svar

/Phil
Citera
2005-07-24, 15:15
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Efter att ha gått igenom X antal spindlar med Bulkpaq, så sjönk kvaliteten såpass att det bara var att lägga ner.
De som jag hittade som substitut var Platinum.
Mycket bättre och hittills inga felbränningar!
Citera
2005-07-24, 15:55
  #5
Medlem
Ufojesuss avatar
Köpte nyss ett 100-pack Traxdata 4x DVD+R för 245:- från http://www.wesellcd.com/ fungerar alldeles ypperligt i 8x om man så önskar, ett mycket bra köp.
Citera
2005-07-24, 16:05
  #6
Avstängd
limpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carsa827
Hej

Vad är det för märke på skivorna, hur länge har du haft dem och fungerar de bra d.v.s. har du haft problem med att de slutat fungera, felbränningsfrekvens etc.?

Tacksam för svar

/Phil

hej, vet inte vad det är för märke på skivorna, står inget alls på dom, endast vit plast som påminner om tupperware på ovansidan.

har haft dom i 3 månader.
har inte haft några problem alls, ingen felbränning ännu!

efter lite letande tror jag att det är:
http://www.wesellcd.com/shop/productinfo.asp?id=507

100st. Ritek DVD-R white fullface printable
Ritek DVD-R 4,7GB 1-8xspeed white fullface printable

nu har dom dock höjt priset, men kan iaf varmt rekommendera dom!
Citera
2005-07-29, 04:05
  #7
Medlem
KaZibers avatar
Vilka har bäst kvalité ? Ska man bara köpa de dyraste om man vill ha bra kvalité eller vilka ? Priset spelar ingen roll.

Har tidigare haft problem med dålig kvalité på skivor och vill inte köpa en 100-pack av nån skit...
Citera
2005-07-30, 23:02
  #8
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det har skrivits mängder om DVD+-media här. Sök här i dataforumen och även i hemelektronik för tips på märken och handlare !

/#LOUDmouth#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback