2014-01-07, 16:29
Medlem
Hej!

Jag har under dom senaste åren mått lite halv dåligt över mitt utseende ibland. Har aldrig fått kränkande kommentarer för mitt utseende under min uppväxt. Jag är kille och blev dumpad av min flickvän för några månader sedan. Sen dess har detta eskalerat.

När jag killar mig i spegeln kan jag känna att jag är jävligt snygg. Men nr jag slår ännu en blick i spegeln kan det hända att jag ser ett missformat monster i spegeln. Utseendet ändras alltså från ögonblick till ögonblick.

Innan jag ska sova så måste jag numera fixa håret med vax för att se snygg ut i spegeln innan jag går och lägger mig. Under senaste veckan har jag även varit tvungen att ta på mig en skjorta innan läggdags för att få en "snygg bild av mig själv i spegeln".

Jag kollar mig tvångsmässigt i speglar och ibland så undviker jag speglar. Ibland täcker jag över vissa delar av ansiktet när jag kollar mig själv i spegeln. Kan stå framför spegeln och begrunda mitt ansikte i en timma ibland.

Idag var jag hos frisören och håret blev kortare än vad jag hade tänkt mig. Fick en lätt självmordstanke när jag kollade mig i spegeln hemma. Men då tog jag en dusch och stylade mitt nyklippta hår. Satte på mig skjortan och vips så var jag hetast i stan. Sen gick jag och la mig en stund och när jag vaknade så var mitt ansikte helt "förstört". Nu ser jag bara alla defekter. Finns inget jag är nöjd med.

Får inget bra grepp över hur jag ser ut heller. Ibland är jag skit snygg och ibland fattar jag inte hur folk ens tål att kolla på mig.

Borde jag söka hjälp?

Tror ni att detta är en lindrig from av BDD?
Citera
2014-01-07, 16:34
Bannlyst
Jag tror att du är en larvig individ, troligtvis en 90-talist (pust).

Fan vad det börjar dyka upp "missnöjd med utseende"-trådar på sista tiden, dagens metro hade en annons där man kunde göra en "sinnes"undersökning ang detta också. Kommer detta bli den nya trend-diagnosen?

Flest diagnoser när han dör vinner. Patetik på hög nivå.

Tror fan ett återinförande av obligatorisk värnplikt skulle skärpa upp befolkningen till nästan normal nivå.
Citera
2014-01-07, 16:43
Medlem
Ass.Parades avatar
Nej, det låter inte som BDD tycker jag. Men många tänker som du gör, tro mig, men det är vanligast att människor helt enkelt inte visar det utåt eller bryr sig så mycket att det syns. Vi alla har dessa dagar då vi känner oss oattraktiva och en annan dag då vi bara vill ut och visa världen hur snygg man är. (överdriver men du fattar)

Jag skulle säga att det är normalt. Men du kanske inte håller med?

BDD är väl lite mer extremt, Michael Jackson led av BDD, ,an kan ändra hur mycket i ansiktet med operationer men det slutar alltid att man ser sitt "fula jag" för man letar desperat efter fel hela tiden, du ser ju hur det slutade för Michael.. Hade alla som hade haft BDD varit rika..

EDIT: Sen att du sätter vax i håret innan du går och lägger dig.. Där går du lite för långt. Men du kommer växa bort från det där för ju äldre du blir, desto mer märker du hur löjligt det är att bry sig om små detaljer i ansiktet. Ser man relativt normal/harmonisk ut i ansiktet så ska man vara nöjd tycker jag, så många som gnäller på Flashback att de inte ser ut som *valfri kändis*..
Senast redigerad av Ass.Parade 2014-01-07 kl. 16:46.
Citera
2014-01-07, 17:37
Medlem
Såg detsamma med gamla flickvänner,2 face
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här