Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-01-29, 13:49
  #97
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
För att förtydliga så började denna tråd förra året! så redan gått ner 30 kilo men sen gått upp till 98 under sommaren och hösten! :P


Haha oj sorry! Men om du vägde 98 i sommar och har nu gått ner 3 kg på 3 veckor är väl det bra och lagom snabbt? Du har väl inte bråttom till något?
Citera
2015-01-29, 15:29
  #98
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Haha oj sorry! Men om du vägde 98 i sommar och har nu gått ner 3 kg på 3 veckor är väl det bra och lagom snabbt? Du har väl inte bråttom till något?

Haha lugnt! gått upp från 87-98 från typ juli till januari nudå! har ju inte bråttom men är inte så jätte kul att vara arbetslös och sen inte ens får gå ut och festa på helgerna.

Man är trots allt bara 20 år men har sagt till mig själv att jag ska gå 1 mil samma dag som jag ska dricka.

gick 1,2 mil igår 1,1 mil idag och imorgon blir det också något sådant så i helgen sak jag leva livet!

MVH JK
Citera
2015-02-06, 11:20
  #99
Medlem
janssonkarls avatar
Vägde mig precis för skojs skull eftersom vågen stått på 95,5 nu 2 veckor i rad, nu stod den på 93,6

Så snart bär det av på 1,2 mils promenad!

Trevlig helg!

MVH JK
Citera
2015-02-06, 13:57
  #100
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Vägde mig precis för skojs skull eftersom vågen stått på 95,5 nu 2 veckor i rad, nu stod den på 93,6

Så snart bär det av på 1,2 mils promenad!

Trevlig helg!

MVH JK

Då går du ju neråt iaf! Angående festa på helgerna, det går väl? Drick något som inte innehåller massiva mängder kalorier, skippa Mcdonalds efter krogen så förstör du inte för mycket! Vodka och någon lightdryck brukar jag köra på, eller något torrt vin!

Jag har även märkt att när jag legat på underskott behövs det inte mycket mer än en 35cl vodka för att få mig tillräckligt full, sen om man vill ta något på krogen brukar det bli 1 eller 2 shots tequila.

Sen när jag kommer hem blir det något lätt att äta, kyckling och lite kvarg kanske, några liter vatten med resorb, sen sova.
Citera
2015-02-06, 17:06
  #101
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Då går du ju neråt iaf! Angående festa på helgerna, det går väl? Drick något som inte innehåller massiva mängder kalorier, skippa Mcdonalds efter krogen så förstör du inte för mycket! Vodka och någon lightdryck brukar jag köra på, eller något torrt vin!

Jag har även märkt att när jag legat på underskott behövs det inte mycket mer än en 35cl vodka för att få mig tillräckligt full, sen om man vill ta något på krogen brukar det bli 1 eller 2 shots tequila.

Sen när jag kommer hem blir det något lätt att äta, kyckling och lite kvarg kanske, några liter vatten med resorb, sen sova.

Ja eller hur! festade förra helgen och dagen efter svinade jag med choklad och chips så visst det går ju men det förstör mycket!

tål ganska mycket med så brukar bli kanske 50-60 renat och sen brukar jag blanda med apelsin eller äppel juice! och någon shot då givetvis!

blev inget käk i helgen så det var rätt bra också!

Men blir lite svinande nu men det går neråt iaf!

MVH JK
Citera
2015-02-06, 17:44
  #102
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Ja eller hur! festade förra helgen och dagen efter svinade jag med choklad och chips så visst det går ju men det förstör mycket!

tål ganska mycket med så brukar bli kanske 50-60 renat och sen brukar jag blanda med apelsin eller äppel juice! och någon shot då givetvis!

blev inget käk i helgen så det var rätt bra också!

Men blir lite svinande nu men det går neråt iaf!

MVH JK

Oftast är det inte kalorierna från alkoholen som förstör viktnedgången, det är all mat man trycker i sig på natten eller dagen efter då man är sugen på en fet pizza eller massa godis Håller man sig undan nattätandet/bakismaten kan man kombinera fest och viktnedgång imo
Citera
2015-02-07, 11:30
  #103
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Oftast är det inte kalorierna från alkoholen som förstör viktnedgången, det är all mat man trycker i sig på natten eller dagen efter då man är sugen på en fet pizza eller massa godis Håller man sig undan nattätandet/bakismaten kan man kombinera fest och viktnedgång imo

Det är så? blir ju ändå ty 1400-1500 kalorier om man bara dricker sprit så borde påverka det med tycker man! alla som tränar snackar ju om sina vita månader!

MVH JK
Citera
2017-08-24, 11:38
  #104
Medlem
janssonkarls avatar
Hejsan!

Dags för en liten uppdatering tänkte jag..

Har gått käpprätt åt helvete om man säger så!

Levt lajf om man säger så, efter senaste semestern nu så stod vågen på 110 kg och då kände jag att det var dags igen! Har ett mål att få i mig min kostym som jag köpte när jag gick ner sist och kunna använda den på tillställningar igen. Så började den 7 Augusti och idag stod vågen på 103 kg så känns som det är en rätt bra början. upplägget är samma som sist!

Hoppas någon vill tagga mig i mina dippar!

MVH JK
Citera
2017-08-24, 11:44
  #105
Medlem
jpettersson1991s avatar
Lycka till och ha tålamod, redan nere 7 kg!
Citera
2017-09-22, 09:54
  #106
Medlem
janssonkarls avatar
Hej!

Det går lite upp och ner idag stoden vågen på 99,9 iallafall! Så det går åt rätt håll iaf! Försöker sköta mig så gott jag kan! Speciellt på vardagarna!

Bara 6-8 kg kvar, sen kan jag leva lite roligare

MVH JK
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback