Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-10, 00:17
  #13
Medlem
BjeerNs avatar
Har oftast nr till 2-4 kranar, köper en femma från varje när jag får pengar och sedan handlar jag för resten av månaden från den som har bäst för tillfället.
Citera
2014-01-13, 02:39
  #14
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Men att gräs skulle vara utspätt med svamp? haha jag hoppas du inte va seriös där.
Inte vet jag har ingen erfarenhet av svamp men tänkte att något skit måste det väl varit i. Vad får en att bli knäpp och må dåligt som skulle kunna misstas för gräs eller vara iblandat?
Citera
2014-01-13, 04:27
  #15
Medlem
Dazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Inte vet jag har ingen erfarenhet av svamp men tänkte att något skit måste det väl varit i. Vad får en att bli knäpp och må dåligt som skulle kunna misstas för gräs eller vara iblandat?

Spice.
Citera
2014-01-13, 04:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Nå, hur många har en egen kran ni alltid vänder er till eller köper bara från kranar som har bra rykte på stan?
Hur många köper av vem som helst?
Jag köpte av vem som helst förut. Den enda risken är att du får för lite/ingenting/dåligt röka.

Självfallet blandas inget gräs i Sverige med andra droger. Varför? För att andra droger är dyrare per gram och alltså mer lukrativa att sälja för sig.

Däremot kan du ju få sprayat gräs, men vet inte hur vanligt det är nu för tiden?

Nu röker jag inte längre men de sista månaderna köpte jag bara av en dealer som jag hade en vänskaplig relation till. Alltid bra saker, alltid bra mängd. Oftast lika mycket gratis som jag faktiskt betalade för. Dvs komma för att köpa tre gram och ha bränt igenom en tia i kranens bong framför en film innan jag kom därifrån. Han vägrade röka på det jag köpt och vägrade låta mig mecka på mitt egna så länge jag var där. Det är bättre utomlands.
Citera
2014-01-13, 05:04
  #17
Medlem
random a-lagare på torget 4tW
Citera
2014-01-13, 12:31
  #18
Medlem
Har en kille som jag oftast köper av, stabil kille som nästintill alltid kan träffas inom 20 minuter, fett röka och hela bitar säger sig själv. Sen har jag 4-5 andra nummer jag kan ringa om jag inte får tag på den regelbundna, några nummer har jag fått av den regelbundna andra av polare, men de flesta har jag inte ringt på nästan ett år.
Citera
2014-01-13, 17:48
  #19
Medlem
Jag köper av en bekant som har 2-3 kranar han köper från. Tyvärr vill han inte ge ut nummer så jag kan handla direkt (eller så vill min bekanta ta en bit av mitt gröna).

Jag tycker det fungerar rätt bra, jag slipper ju ha direktkontakt med kranen vilket är för min del säkerhetsmässigt, visst är det aningen jobbigt då man har slut och min bekanta är bortrest eller liknande som nu t.ex. Men samtidigt får man en ofrivillig vit period
Citera
2014-01-13, 19:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Inte vet jag har ingen erfarenhet av svamp men tänkte att något skit måste det väl varit i. Vad får en att bli knäpp och må dåligt som skulle kunna misstas för gräs eller vara iblandat?
Att röka för mycket skulle jag tro, eller att hon fått spice. Att tro att det är utspätt med svamp är ju bara löjligt, håller man på och nojjar på det viset så är det ju heller inte konstigt att man snear.

Det där med kran är något som kommer med erfarenhet helt enkelt. Det är ganska lätt att läsa vilka som är nybörjare och vissa utnyttjar givetvis detta. Så länge man inte känner och litar på den man köper av får man helt enkelt lära sig med tiden, dom flesta blir nog blåsta vid nån tidpunkt..
__________________
Senast redigerad av HahahaHanuz 2014-01-13 kl. 19:06.
Citera
2014-01-13, 21:24
  #21
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag köper av en bekant som har 2-3 kranar han köper från. Tyvärr vill han inte ge ut nummer så jag kan handla direkt (eller så vill min bekanta ta en bit av mitt gröna).

Jag tycker det fungerar rätt bra, jag slipper ju ha direktkontakt med kranen vilket är för min del säkerhetsmässigt, visst är det aningen jobbigt då man har slut och min bekanta är bortrest eller liknande som nu t.ex. Men samtidigt får man en ofrivillig vit period

Verkar ju skumt om din polare inte vill dela med sig av sin kran... Klart att om din polare fixar rökat så kan du ju bjuda på en joint som tack, men att han tar innan han ger det till dig ser jag inte som en vän.

Du har aldrig tänkt på att beställa via nätet och få det du betalar för?
Citera
2014-01-13, 22:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Verkar ju skumt om din polare inte vill dela med sig av sin kran... Klart att om din polare fixar rökat så kan du ju bjuda på en joint som tack, men att han tar innan han ger det till dig ser jag inte som en vän.

Du har aldrig tänkt på att beställa via nätet och få det du betalar för?

Nä han är mer en bekant, men vågen brukar visa ca 4-4,5 och jag pröjsar 500, ruskigt bra kvalité på grejerna dessutom, så jag tycker det är ok ändå.

Jodå, beställt en del via gamla silkroad och någon postkran här på FB, då har jag alltid fått rätt mängd oftast lite övervikt, kvalitén har väl varit aningen sämre än genom min bekanta men fortfarande bra. Då har däremot priset legat på närmare 700.

Ska försöka tjata lite mer efter nummer nästa gång, just nu är han bortrest i två veckor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback