Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-07, 14:31
  #1
Medlem
DTWKs avatar
Efter nyheten med att Bea Ask trodde att nästan 40 pers dött av laglig marijuana hamnade jag och tjejen i en liten argumentation. Jag påstod att det är är vansinnigt svårt att röka ihjäl sig vilket hon till viss de höll med om men däremot tyckte hon att rökare blir knäppa på ruset och därför hoppar framför tåg och dylikt. Båda har rökt en del innan vi träffades men inte sen dess, hon har bara haft dåliga halucigena upplevelser (likaså alla hennes vänner som hon varit med när hon rökte) medan jag bara haft sköna rus. Jag påstår då att hon och hennes polare har köpt skit som var utspätt med svampar eller något. Hon erkänner då att hon inte alls kände eller hört talas om killen de köpte av och då ifrågasatte jag att köpa utan att kolla vem man köper ifrån och här kommer frågan.
Nog för att jag inte haft en egen kran men jag har bara köpt från folk som man har hört av vänner eller dylikt ska ha något bra, inte alltid billigast men det är iaf bra skit man får. Hon tror att de flesta köper det de får tag på utan att kolla något närmare vad det är man köper.

Nå, hur många har en egen kran ni alltid vänder er till eller köper bara från kranar som har bra rykte på stan?
Hur många köper av vem som helst?
Citera
2014-01-07, 14:35
  #2
Medlem
Clay Allisons avatar
Högst otroligt att en cannabisförsäljare skulle blanda ut sina varor med hallucinogen svamp. Varför liksom?
Citera
2014-01-07, 14:40
  #3
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Högst otroligt att en cannabisförsäljare skulle blanda ut sina varor med hallucinogen svamp. Varför liksom?
Kan tillägga att hennes röka utspelade sig i Thailand, har ingen aning om hur det ser ut där men något skit kan de ju ha stoppat i eller? Är det inte konstigt att fem pers skulle bli tokiga av att röka gräs. Nog för att det inte är till för alla men lite bättre odds att man ska få ett vettigt rus borde det ju vara?
Citera
2014-01-07, 14:43
  #4
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Kan tillägga att hennes röka utspelade sig i Thailand, har ingen aning om hur det ser ut där men något skit kan de ju ha stoppat i eller? Är det inte konstigt att fem pers skulle bli tokiga av att röka gräs. Nog för att det inte är till för alla men lite bättre odds att man ska få ett vettigt rus borde det ju vara?


Jag tvivlar på att det ens går att bli trippad om man röker svampen.
Citera
2014-01-07, 17:26
  #5
Medlem
Fasta på diverse kemiska substanser.

Gröna medicinen är mer utspett folk.



Undrar också varför man skulle "späda" ut gräs med svamp, dessutom ser man det ganska tydligt att det skiljer sig ifrån resten av gräset. Eller köpte hon kanske färdigrullad joppe? Låter väldigt rörigt det där. Nu utspelade det sig visserligen i Thailand, då får man kanske stå sitt kast i mitt tycke.
Citera
2014-01-07, 21:51
  #6
Medlem
DTWKs avatar
Sen var ju iof historien bara lite bakgrundsfakta och några spekulationer från min sida
Frågan var om folk har en speciel kran eller köper från vem som helst? Behöver ju inte gälla bara gräs
Citera
2014-01-07, 21:56
  #7
Medlem
khrysothemiss avatar
Jag har inga som helst kontakter för weed i min stad men då jag hade det var det alltid igenom mellanhänder i de kretsar jag hängde i då. Allt jag fick om jag köpte av dom var ganska skit, eller för litet, eller så.
Citera
2014-01-09, 18:09
  #8
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> CB

//Slingan
Citera
2014-01-09, 20:14
  #9
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Sen var ju iof historien bara lite bakgrundsfakta och några spekulationer från min sida
Frågan var om folk har en speciel kran eller köper från vem som helst? Behöver ju inte gälla bara gräs


Jag har stabila kranar jag handlar av. Och då jag har många vänner som röker själva, så "byter" man kranar man litar på, och på så sätt formar man ett litet nätverk av personer som man litar på och som sköter det snyggt. Skulle aldrig köpa från någon random snubbe på ett gatuhörn.
Citera
2014-01-09, 20:52
  #10
Medlem
NotReally...s avatar
Själv har jag ett par kranar som jag brukar köpa av och som jag vet inte kommer försöka blåsa mig eller nåt sånt. Däremot om de inte skulle vara tillgängliga så har jag ju ett par nummer till som jag kan ringa och som frostflakes säger så byter man ganska ofta kranar med personer man känner.
Citera
2014-01-09, 22:57
  #11
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Sen var ju iof historien bara lite bakgrundsfakta och några spekulationer från min sida
Frågan var om folk har en speciel kran eller köper från vem som helst? Behöver ju inte gälla bara gräs

Jag köper inte av random folk och har aldrig gjort heller, Mina kranar är mina barndomsvänner och dom har alltid väldigt fina saker inne. Sen så odlar jag för eget bruk till och från.
Men att gräs skulle vara utspätt med svamp? haha jag hoppas du inte va seriös där.
__________________
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2014-01-09 kl. 23:01.
Citera
2014-01-10, 00:06
  #12
Medlem
Beror på. Förr när man bodde i en storstad var det lätt att få tag på grejer. Och så fanns det många på gatan med bra priser och rätt vikt. Men i småstäder blir det oftast SR. Ibland så hittar man nån som säljer nått lokalt men blir oftast bara besviken och det känns som man slösat 600 kr på nått skitröka.

Det tar helt enkelt tid att hitta en stabil och bra kran om man inte känner rätt folk och inte vill umgås med "pundarkretsen" som röker vad som.

Hoppas verkligen att man hittar en stabil kran detta året. Helst en whiteboy-stoner!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback