2014-01-07, 20:13
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tycker dock att det är jävligt löjligt med tjejer som är typ 1,50 och kräver att killen ska vara 1,90.

Tycker inte det är så löjligt. De vet om att deras längd medför att deras barn har betydligt större risk att själva bli rejält korta. Speciellt pojkar missgynnas på en hel del plan av att vara småväxta. Får mindre saker gratis i sociala kontakter med andra människor t.ex. Läste en undersökning för ett tag sedan att långa män har enklare att avancera i yrkeslivet gentemot korta. Har hört många kvinnor vittna om att de har just detta i bakhuvudet när de väljer partner för ett seriöst förhållande.

Får de tag på en lång man så har de gett sina barn bästa möjligheter på just det planet. Väldigt simpel logik.
Citera
2014-01-07, 20:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Tycker inte det är så löjligt. De vet om att deras längd medför att deras barn har betydligt större risk att själva bli rejält korta. Speciellt pojkar missgynnas på en hel del plan av att vara småväxta. Får mindre saker gratis i sociala kontakter med andra människor t.ex. Läste en undersökning för ett tag sedan att långa män har enklare att avancera i yrkeslivet gentemot korta. Har hört många kvinnor vittna om att de har just detta i bakhuvudet när de väljer partner för ett seriöst förhållande.

Får de tag på en lång man så har de gett sina barn bästa möjligheter på just det planet. Väldigt simpel logik.

Vem fan tänker på sånt när man raggar?

Eller ja, jag är ju inte ens säker på att jag vill ha barn så det hela det där reproduktionssnacket är för mig tämligen främmande.
Citera
2014-01-07, 20:28
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

Eller ja, jag är ju inte ens säker på att jag vill ha barn så det hela det där reproduktionssnacket är för mig tämligen främmande.

Usch, du låter lite som en sådan där antifeminist som inte vill låta kvinnor ha egna preferenser om inte du finns inom det spannet.

De kanske tar ansvar för sin part i sexet med tanke på att preventivmedel inte är 100% säkra. Vill ju inte bli gravid med vilken liten skit som helst.
Citera
2014-01-07, 20:32
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Usch, du låter lite som en sådan där antifeminist som inte vill låta kvinnor ha egna preferenser om inte du finns inom det spannet.

De kanske tar ansvar för sin part i sexet med tanke på att preventivmedel inte är 100% säkra. Vill ju inte bli gravid med vilken liten skit som helst.

Alla får absolut ha sina egna preferenser. Jag har ju själv en hel del.

Tycker ändå det är konstigt. Just 1,50 och 1,90 är det ju en jävla skillnad på liksom.
Citera
2014-01-07, 21:33
Medlem
Pappsen 198 - mammsen 164. Jag 171!
Kvinns - haft inga män över 180. Varför? Gillar inte storleken som dominans.
Eller rättare - gillar inte dominansen alls. Är ingen psykolog - men ngt skäl är det ju.
Men .... enklast är ju att jag inte ser UPP till män - så är de långa så blir det ju svårare att se ner - vilket jag INTE gör. Spelar med lika giv - ngn som fattar? tänk till, det är ju det som är kul - att ge och ta. På lika villkor gör ju livet spännande.
Citera
2014-01-07, 22:37
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hmmm!
Jag har en riktigt sexistisk väninna... Som kräver att hennes partner skall vara långa, vilket är hennes fulla rätt att göra enl. mig.
Ändå föll hyndan pladask för en kortare man. Riktigt kul att höra hennes svordommar över hans fysiologiska litenhet, vetandes att hon smälter som smör i hans närvaro

Personligen har jag aktivt bejakat mina preferenser hos kvinnor. Men kan bli irrationellt knäsvag ändå, av vissa som ej stämmer in i mina lägsta acceptabla nivåer.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2014-01-07 kl. 22:42.
Citera
2014-01-07, 22:40
Medlem
Finns tusentals trådar om korta män i detta forum. Tröttsamt. Kan vi inte gå vidare? Konstigt nog ingen tråd om hur irriterande det är med långa män, +190. Såna dissar, förstör, lämnar inte tillräcklig plats åt andra. .Ofta har de bara sin längd att skryta med, är fula som fan, oproportionerliga, har jätteöron, men lever självbelåtet gott på att kortare killar hänger upp sig på att dom är just kortare. Än dem. För mig är de som efemära elefanter.
Citera
2014-01-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Problemet är att alla kvinnor har olika åsikter om hur en man skall se ut. Vissa gillar killar som är 170, 180, 190 cm etc du fattar. Detta är en rätt idiotisk tråd eftersom ingen kan tala för hela den kvinnliga befolkningen på jorden...

/Koksan
Man kan dock generalisera och påstå att en majoritet av kvinnor väljer män som är längre än de själva, att en kvinna här och där avviker från normen gör det inte mindre sant. Så ser verkligheten ut.

Jag kom in på fenomenet med en kvinnlig bekant faktiskt, det viktigaste för henne för att bli attraherad av en man var att känna sig liten. Kvinnor (inte fula radikal-feminister med mer hår under armarna än på huvudet) är undergivna varelser av naturen. De uppskattar att vara små och ömtåliga och försvinna i en mans famn.

Kolla bara hur populär 50 shades of grey blev, det är ingen jämställd prins charmig den handlar om som jag förstått det. Feminister kommer aldrig erkänna det, men kvinnor gillar en man som är starkare och har högre status än de själva. Allt annat är i deras ögon omanligt.
Citera
2014-01-07, 22:48
Medlem
Citat:

Det är inget man aktivt tänker över för stunden, attraktion sker i det undermedvetna, antingen är den där eller inte. Inte direkt raketforskning.
Citera
2014-01-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Feminister påstår att kvinnor inte dras till dominans - ändå så går kvinnor i regel efter män som är längre än dom själva. Hela förhållandet och till och med sexet lär ju bli mycket mer jämställt ifall paret är fysiskt lika, ändå sätter sig kvinnor själva i en underlägsen position genom att uteslutet gå efter långa/stora killar.

Favoriserar ni kvinnor längre män pga en social konstruktion eller pga er egna instinkt som gör att ni dras till dessa?
Feminister pratar inte för resterande 98% av kvinnorna.
Citera
2014-01-07, 23:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Finns tusentals trådar om korta män i detta forum. Tröttsamt. Kan vi inte gå vidare? Konstigt nog ingen tråd om hur irriterande det är med långa män, +190. Såna dissar, förstör, lämnar inte tillräcklig plats åt andra. .Ofta har de bara sin längd att skryta med, är fula som fan, oproportionerliga, har jätteöron, men lever självbelåtet gott på att kortare killar hänger upp sig på att dom är just kortare. Än dem. För mig är de som efemära elefanter.

Tro mig!
Det är ej guld och bruna rosor för att man är lång!
Listan på mängden stora nackdelar blir gedigen. Men man måste leva med det.
Citera
2014-01-07, 23:12
Medlem
Jag har alltid varit attraherad av längre män, gärna muskulösa, lite skäggiga.
Konstigt eg. Jag är liten och nätt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in