Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-06, 11:20
  #25
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtDonaldCobain
Det finns en snubbe som säljer LSD från Sverige på Silk Road. Han kallar sig själv "Alexandrus" och tillverkar nog LSD.
Finns inget som pekar på att det är just han som tillverkar? Han sålde ju olika typer av weed på amla silkroad innan han sålde syra om jag minns rätt, tror knappast att han står för produktionen själv. Det skulle vara på tok för riskabelt för övrigt att sälja direkt från tillverkaren till slutkund.
Citera
2014-04-19, 09:49
  #26
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Undrar om LSD någon gång har tillverkats i Sverige?

Annars är väl Schweiz, Holland, USA och Kanada givna länder. Rimligtvis även i Tjeckien, Kina och Indien.
Citera
2015-07-20, 17:09
  #27
Medlem
stopthekillings avatar
Det sägs att mindre än ett dussin personer bosatta i norra Kalifornien står för mer än 90% utav världens produktion, DEA håller med om detta. Det är gamla hippie-kemister som gör detta för sakens skull, inte för pengarna, och är väldigt noga med allt, därför är det så svårt att sätta dit dem. De är också väldigt sammanhållna, och saker och ting hålls endast bland väldigt nära kompisar.
Citera
2015-07-20, 17:23
  #28
Medlem
uh-huhs avatar
Albert Hoffman's kumpaner
Citera
2015-07-20, 17:54
  #29
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Albert Hoffman's kumpaner
Något sånt, uppenbarligen så är det svårt att få information om detta, men det verkar som det stämmer. Väldigt imponerande isåfall att de aldrig åkt dit.
Citera
2015-07-21, 00:01
  #30
Medlem
Bonnatorps avatar
Nu då min värsta drug frenzy har lugnat ner sig (tar bara svamp nån gång per år) så har jag mer allvarligt börjat överväga att plugga till civilingenjör i kemiteknik bl.a. för möjligheten att göra mitt eget LSD.
Nu är det visserligen sanslöst bra lön på att bara jobba ärligt med en ingenjörsutbildning i bagaget, men då jag hyser en fruktansvärt stor fascination för droger så är det helt klart en bonus att ha en frän hobby på det.
Funderade i början att bara läsa till allmän kemist eller BMA, men då syntesen för LSD redan är välkänd och nedtecknat så känns ingenjörsutbildning bättre då man är mer förberedd för att göra större mängder av det om man nu känner för att spetsa ett vattentorn eller något.

Själva grundprincipen bakom det hela är inte direkt kvantfysik. Har läst flertalet florerande recept och med bara kemi 1 och lite aspighet i bakhuvudet så är grundprinciperna i stor mån förståeliga.
Det är just råvarorna som blir ett sjusatans huvudbry, utrustningen går kompromissa med om man är uppfinningsrik, men då ska man gärna ha lite spektroskopisk utrustning för att fastställa resultatet (vilket man självkalrt ska kunna göra oavsett vad om man börar med tokgiftiga råvaror som mjöldryga) och då far kostnaderna rakt upp igen.
Det krävs även ordentlig labbvana då det inte passar att mitt i en känslig fas stanna upp och läsa om receptet ā la kladdkakebakning.

Hur kan det tänkas att den mer "vita" zonen för vidare forskning om LSD kan se ut i andra länder?
I Sverige är det förstås otänkbart såvida du inte har turen att få ett icke bokfört rum i någon läkemedelindustris källare, men tänkte på lite mer okristliga länder; typ tjeckien eller egypten?

Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
Denna snubben jobbar som organisk kemist och syntetiserade syra på sitt labb där han jobbar. Jävligt coolt.

http://sv.reddit.com/r/LSD/comments/...y_synthesized/
TACK så jättemycket, underbara torrentlänkar han hade postat!
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2015-07-21 kl. 00:13.
Citera
2015-07-21, 05:56
  #31
Medlem
forfoxsakes avatar
Rena spekulationer, men Europa och Amerika tror jag är rätt kontinenter iaf. Är ingen kemiskt och inte insatt i tillverkningsprocessen. Men har trippat och trippar en hel del, det som hjälpt mig genom livet mer än någonting annat. Vill inte tvinga på någon psykedelika, men kan jag främja spridningen och respekten för det så gör jag så, helt utan ekonomiska intressen. Menar nu INTE att jag ger bort till höger och vänster heller, och är ingen idiot på den fronten. Men lägger lätt ett dygn på att vakta och förse en gröngöling till polare med svamp, setting och all info jag kan uppbringa. Alla mina vänner med psykedelisk erfarenhet är likadana, kan odla/styra 100 doser, ta en själv och ge bort resten. Är då mest erfaren med svamp, som jag och de flesta andra faktiskt kan framställa.

LSD känns fortfarande så enormt givande, särskilt gentemot alla de RC-hallucinogener jag testat, att jag LÄTT (om det hade varit ett fungerande alternativ) skulle lämna allt annat i 5 år och producera det som eremitkemist utan att tjäna mer än att jag kan äta och sova inne varje dag. Och LSD:n i sig då 😺

LSD gör inte brukarna till kloner av varandra, det är inte upplysning eller godhet på blotter, men så rätt och fint och svårt att inte trippa rejält på att det nog försvinner först med människan själv, tror jag.
De som tillverkar och distribuerar i första ledet är definitivt inga gatupundare, och kommer nog från alla möjliga sidor av samhället, med det gemensamt att de funnit någon form av personlig upplysning via drogen. Vissa blir knasiga konstnärer, andra politiker eller ingenjörer, designers, chefer, hantverkare, etc, med det gemensamt att syra & co och kärlek gett dom en mening i livet. LSD är ingen gangsterdrog i alla fall 😀
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback