Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-07, 00:03
  #1
Medlem
tgv23000s avatar
Har hört att det är i princip lagligt att köpa små mängder på gatan i Spanien, stämmer det? Och kan jag posta det hem till mej själv, luktfritt förpackat? Vad är risken att det fastnar i tull, och vad är risken att jag kan bli straffad, och vilket straff isåfall, för 5-10 g?
Citera
2014-01-07, 00:20
  #2
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Lagligt? - Förmodligen inte.
Smart? - Förmodligen inte.
Skulle du lyckas? - Eventuellt.
Värt risken? - Knappast.
Har du inte råd att röka det hemma? - skit i det.
Citera
2014-01-07, 00:20
  #3
Medlem
S-cups avatar
Risken är ganska liten, men den finns där och bli inte förvånad om tullen tar brevet.

Det som kommer hända då är att du får en lapp hemskickad där de säger att någon försökt skicka en olaglig substans till dig. Du ombeds att kontakta något telefonnummer och säga vad du vet om saken.

Har själv fått två sådana, ignorerat båda två utan att det hänt någonting. Finns flera trådar med folk som säger likadant.
Citera
2014-01-07, 00:22
  #4
Medlem
zxiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Har hört att det är i princip lagligt att köpa små mängder på gatan i Spanien, stämmer det? Och kan jag posta det hem till mej själv, luktfritt förpackat? Vad är risken att det fastnar i tull, och vad är risken att jag kan bli straffad, och vilket straff isåfall, för 5-10 g?

Så länge polisen inte kan bevisa att DU har beställt det, kan dom inte göra ett skit.
Jag vet inte hur "högrisk" (hittar inte det andra ordet, trött) Spanien är, men jag skulle chansa.

Ska du packa luktfritt är det vakum som gäller, samt speciella påsar för att vara helt safe

//z
Citera
2014-01-08, 03:00
  #5
Medlem
rondellhundens avatar
foodsaver vakuum påse
Citera
2014-01-08, 05:57
  #6
Medlem
tvivales avatar
Om du ska köpa i Spanien, köp då från lagliga Cannabis Social Clubs och liknande, som finns i bland annat Barcelona. Det är väl aldrig att rekommendera att köpa från lösdrivande slödder på gatorna, och alternativt bli lurad och få dålig kvalitet. Dumheter.
Citera
2014-01-08, 10:50
  #7
Medlem
orkavaraserioss avatar
det är inte så bra pris på röka i sverige så det ska va värt det½
Citera
2014-01-08, 16:25
  #8
Medlem
Faber Castells avatar
Köp det på en s.k. club privado social och inte på gatan. Ungefär som ett coffeeshop i Amsterdam, men med krav på medlemskap. Du behöver egentligen bli inbjuden av en befintlig medlem, men om du är trevlig borde det gå att lösa. Den som sitter i kassan är ju i regel själv medlem. Glöm inte legitimation.

Ska du skicka hem det kan det vara klokt att vidta tänkbara försiktighetsåtgärder. Om försändelsen är fri från fingeravtryck eller DNA blir det svårt för någon att koppla den till dig.
Citera
2014-01-08, 16:27
  #9
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4NDL4RN
Lagligt? - Förmodligen inte.
Smart? - Förmodligen inte.
Skulle du lyckas? - Eventuellt.
Värt risken? - Knappast.
Har du inte råd att röka det hemma? - skit i det.

Hahhaha håller med i alla punkterna!
Citera
2014-01-08, 16:44
  #10
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Köp det på en s.k. club privado social och inte på gatan. Ungefär som ett coffeeshop i Amsterdam, men med krav på medlemskap. Du behöver egentligen bli inbjuden av en befintlig medlem, men om du är trevlig borde det gå att lösa. Den som sitter i kassan är ju i regel själv medlem. Glöm inte legitimation.

Ska du skicka hem det kan det vara klokt att vidta tänkbara försiktighetsåtgärder. Om försändelsen är fri från fingeravtryck eller DNA blir det svårt för någon att koppla den till dig.

DNA ? Tror du på fullt allvar att Svensk Polis drar igång hela CSI-avdelningen, som på TV, och söker mitt DNA på ett brev innehållande 5 gram cannabis??

Tack för tipset om social club
Citera
2014-01-08, 16:57
  #11
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
DNA ? Tror du på fullt allvar att Svensk Polis drar igång hela CSI-avdelningen, som på TV, och söker mitt DNA på ett brev innehållande 5 gram cannabis??

Tack för tipset om social club

Självklart inte! Men om du vill slippa all eventuell noja. Vad är väl kostnaden för ett par diskhandskar mot sinnesro? Hur svårt är det att dutta vatten istället för att slicka på kuvertet? Jag tror på principen om att minimera risker.
Citera
2014-01-08, 17:12
  #12
Medlem
tgv23000s avatar
Litet förtydligande.

Min situation är följande; köper några gram per månad av en kompis som odlar hemma, just nu har han inget, utan pågående odling är klar om ca 3 månader, så min tanke var att när jag ändå ska ner till Canary Islands i feb, att köpa några gram så jag har lite röka tills polarens odling är klar. Är det värt att göra en smuggelgrej, för o få 10 bra rökkvällar, eller ska jag vänta till maj o få toppenröka billigt o riskfritt??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback