Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-01-11, 19:08
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Min fråga till er: Hur i helvete skaffar ni er mogna kranar dvs. inte 20 åriga blattar som kommer från ortenkontakter? Min umgängeskrets kommer inte i kontakt med äldre rökare , min umgängeskrets består nästan uteslutande av föräldrar som tjänar 50k+ och "vi" har därmed inte kontakt med äldre syskon eller arbetskollegor som flummar på fritiden. Nej jag kranfiskar inte. Det röks endast under lov eller i perioder när studietakten är mycket låg.
Sanningen kan nog delvis vara att jag har haft tur. Framförallt var jag kritisk till att du generaliserade så när ditt perspektiv är så kraftigt färgad av din personliga erfarenhet.

Den jag köper av för närvarande kom jag i kontakt med av ren och skär slump egentligen.

Men generellt sett har folk nog trivts med att "göra affärer" med mig, dels för att jag alltid hjälper mina vänner (förr när jag fick sms att nåt kommit in så frågade jag alltid runt och köpte åt mina vänner och får därmed lite bättre pris då jag ordnade större mängder) men också för att jag gett intrycket av att vara seriös på nåt sätt. Typ kostymklädd anarkist, folk betraktar mig nog lite som en karaktär som inte känner mig så väl. Sen att jag alltid bjuder när jag har också har gjort så att folk generellt är villiga att hjälpa till när jag har vart i behov av kran.

Så bästa tipset om man vill få bra deals är väl att se till att vara en person folk vill sälja till och respekterar.
Citera
2014-01-11, 20:14
  #38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Min fråga till er: Hur i helvete skaffar ni er mogna kranar dvs. inte 20 åriga blattar som kommer från ortenkontakter? Min umgängeskrets kommer inte i kontakt med äldre rökare , min umgängeskrets består nästan uteslutande av föräldrar som tjänar 50k+ och "vi" har därmed inte kontakt med äldre syskon eller arbetskollegor som flummar på fritiden. Nej jag kranfiskar inte. Det röks endast under lov eller i perioder när studietakten är mycket låg.
Silk Road är ju ett alternativ. När det gäller AFK-kranar så brukar jag helt enkelt förklara att om jag inte är nöjd med vikten eller produkten så kommer jag inte att återkomma. Dom senaste 7-8 åren har alla jag har handlat av vägt upp framför mig och dom gånger det inte har hänt så har jag varit välkommen att komma tillbaka om det är för lite. Jag vet inte, folk kanske respekterar mig.
Citera
2014-01-11, 20:57
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Lyllos


Lättare sagt än gjort när man köper köper en femma/4 månader eller flera femmor under en intensivperiod t.ex sommaren.



Mjo det kan jag hålla med om, bästa är att hitta en polare. Kan lova att alla blir sönderknatchade om de inte känner dealern till 99%. Även om ni inte röker mycket så skaffa en våg, lönar sig!
Citera
2014-01-11, 22:52
  #40
Medlem
TorstenFlincks avatar
En femma är fem och ingenting annat och jag är också "gymnasiekickare". Eller är nära i åldern i varje fall. De som inte säljer fem för fem utan typ 4-4,5 har oftast varit ärliga med det och sagt mängd eller bara kallat det för en hel. Sen får man avgöra själv om man tycker det är värt att komma igen. Kranar som säljer 2,5 för 500 och hävdar att det är 5 rakt skall bojkottas såklart. Det enda sättet att få bort dom alternativt få dom att ändra på sig...
Citera
2014-01-11, 23:00
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
En femma är fem och ingenting annat och jag är också "gymnasiekickare". Eller är nära i åldern i varje fall. De som inte säljer fem för fem utan typ 4-4,5 har oftast varit ärliga med det och sagt mängd eller bara kallat det för en hel. Sen får man avgöra själv om man tycker det är värt att komma igen. Kranar som säljer 2,5 för 500 och hävdar att det är 5 rakt skall bojkottas såklart. Det enda sättet att få bort dom alternativt få dom att ändra på sig...

Jag tror att problemet ligger i att köparna är ignoranta och slår till på dessa köp ändå. Köp våg och ställ krav att väga först, vill de inte sälja så går man till nästa.
Citera
2014-01-12, 17:13
  #42
Medlem
left-666s avatar
min langare är sjukt jävla skysst första gången jag köpte av han fick jag 4g när jag bara skulle köpa 3g av han, då han sa du får 1g extra så du ser att jag inte blåser dig och att det va bra grönt då han vill vissa att han inte blåser en och att han vill behålla sina kunder, han väger alltid påsarna innan jag betalar han det tycker jag är bra av han!
Citera
2014-01-12, 17:29
  #43
Medlem
purpleForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Och riskera livhanken?

Visst, man får väl offra liite, men man är nog inte så stöddig när respektive kriminellt gäng knackar på din dörr och undrar varför du odlar/säljer i deras område..

Kanske inte är så överallt, va vet lilla jag?

Men du kan ju odla bara för eget bruk?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback