Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-06, 22:58
  #1
Medlem
Jag minns när jag började röka för flera år sedan då jag alltid fick 5 ärliga gram för 500 kr och det var bra röka dessutom! Idag så säljer dem en "halva" för 300 kr och säger att det är skunk när det egentligen är besprutat bajs som går över på en halvtimma... Dessutom så röker dem själva upp 10-20% av påsen innan dem hinner sälja den så man får för lite varje gång.

Äsch, det kanske bara är min stad som är så här eller kanske ni andra känner igen er? Är trött på att känna mig besviken när jag ger dem 300 kr sedan kollar ner på påsen i handen (som är ca. 1,7g) och accepterar att det ska behöva vara såhär nuförtiden... Hur ser det ut i era städer?
Citera
2014-01-06, 23:05
  #2
Medlem
Har sett alltför mycket klagomål angående detta på sistone, mitt tips är att köpa via nätet istället, märks betydligt snabbare om folk är oärliga eller inte där (Sedan kanske priset kan ligga lite högre ibland, men man får iallafall det man blivit lovad).
Citera
2014-01-06, 23:42
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Bah. Jag minns när en ärlig femma kostade 250. Min lokala snubbe är förvisso rätt dyr men det är alltid ärliga bitar som vägs upp framför ögonen på mig på min egna våg om jag så önskar. Sluta handla av tattare och småkids.
Citera
2014-01-06, 23:47
  #4
Medlem
Odla eget och börja sälja, det är det enda sättet att förändra denna skitmentaliteten.Så människor får upp ögonen och får uppleva rättfärdighet även inom den svarta marknaden.

Be the change you wish to see in the world
Citera
2014-01-06, 23:59
  #5
Medlem
Elgbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Odla eget och börja sälja, det är det enda sättet att förändra denna skitmentaliteten.Så människor får upp ögonen och får uppleva rättfärdighet även inom den svarta marknaden.

Be the change you wish to see in the world

Och riskera livhanken?

Visst, man får väl offra liite, men man är nog inte så stöddig när respektive kriminellt gäng knackar på din dörr och undrar varför du odlar/säljer i deras område..

Kanske inte är så överallt, va vet lilla jag?
Citera
2014-01-07, 00:55
  #6
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Folk är giriga vettu
Citera
2014-01-07, 01:24
  #7
Medlem
Axelfrakturs avatar
Därför är man alltid hård med vad och vart man köper sitt skit, införskaffa dig 9:an så ska du se att de ger fan i att lura dig.
Citera
2014-01-07, 02:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker90
Har sett alltför mycket klagomål angående detta på sistone, mitt tips är att köpa via nätet istället, märks betydligt snabbare om folk är oärliga eller inte där (Sedan kanske priset kan ligga lite högre ibland, men man får iallafall det man blivit lovad).
Köpa via nätet? Det var nytt för mig, hur går det till?
Citera
2014-01-07, 07:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xio
Köpa via nätet? Det var nytt för mig, hur går det till?
läs runt lite så hittar du säkert något svar på den frågan
Citera
2014-01-07, 08:20
  #10
Medlem
C8H11Ns avatar
Herregud alltså... Varför tar du emot skiten om du inte är nöjd? Vara först - pengar sen, man köper inte grisen i säcken.

Har för övrigt inte dessa problem, om en kran är kass byter man helt enkelt. Har man inget annat val får man säga till den man köper av att det inte är ok, funkar inte det så hitta en ny.

Så länge du låter folk lura dig för att du är feg och inte vågar ställa krav så kommer dom fortsätta lura dig.
Citera
2014-01-07, 08:22
  #11
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xio
Köpa via nätet? Det var nytt för mig, hur går det till?

Väldigt simpelt när man kommer in i det.
Rekommenderar dig att kolla här; (FB) Drogshoppar - Cannabis
Samt att läsa på lite om Bitcoins här: (FB) (FAQ) Handla Cannabis/LSD/Kokain/MDMA/m.m. anonymt och säkert online med Bitcoins.

Sen lider jag inte av ditt problem, har stabila kranar med bra produkt. Förstår att det är svårt att vara kräsen om man inte vet något annat sätt att få tag på det man vill, men jag hade aldrig spenderat pengar för något jag inte är nöjd med.
__________________
Senast redigerad av Frostflakes 2014-01-07 kl. 08:25.
Citera
2014-01-07, 08:25
  #12
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Och riskera livhanken?

Visst, man får väl offra liite, men man är nog inte så stöddig när respektive kriminellt gäng knackar på din dörr och undrar varför du odlar/säljer i deras område..

Kanske inte är så överallt, va vet lilla jag?
Detta är inte Mexico... Sälj på du, men var diskret och hitta en bra hållbar kundkrets som inte består av pundare/hobbygangstrar. Är alla kranar skit där du bor så kommer folk hålla sig till dig som är ärlig..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback