Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-06, 18:42
  #1
Medlem
XEraseds avatar
Hej! Jag funderar på att prova opium och jag har hört att det kan bli så att man blir så hård i magen av opium så man får gräva ut skiten med te sked? jag tycker inte att det låter särskild trevligt....är det sant eller bara skitsnack? och i så fall om det är sant gäller det både om man "röker" det och (dricker/äter) upp det eller finns det nåt sätt att ta opium så att man slipper det där?
Citera
2014-01-06, 18:57
  #2
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Du får förstoppning, men det där lät lite överdrivet.
Är du orolig kan du ta en dulcolax innan, vilket sätter igång magen.
Citera
2014-01-06, 19:00
  #3
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Du får förstoppning, men det där lät lite överdrivet.
Är du orolig kan du ta en dulcolax innan, vilket sätter igång magen.

okej tack
Citera
2014-01-06, 19:16
  #4
Medlem
Metacognition.s avatar
Administrationssättet spelar ingen roll, bortsett från doseringen, vad gäller biverkningar. Det enda sättet är att ta låga doser, sällan och kombinera med laxermedel.
Citera
2014-01-06, 20:17
  #5
Medlem
Extrakts avatar
Låter som ett extremfall.

Dock kan du ju försöka hålla en hyffsat normal kost, och inkludera saker såsom linfrön och plommon så ska det nog gå bra.
Tror att de största problemet är de tappade hungerkänslorna, vilket resulterar i att man äter mindre och tarmarna börjar proccesera avföringen långsammare för att få ut mer vätska och näring ur den.
(inte helt säker, teori i huvudet som kändes vettig!).
Citera
2014-01-06, 20:19
  #6
Medlem
Opiater är ett helvete för magverkstan. Men lösningen finns receptfritt på apoteket och heter Klyx!
Lösning (no pun intended): http://klyx.se/

Säger bara thank god for Klyx! Och lämnar resten åt fantasin
Citera
2014-01-07, 02:27
  #7
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
Hej! Jag funderar på att prova opium och jag har hört att det kan bli så att man blir så hård i magen av opium så man får gräva ut skiten med te sked? jag tycker inte att det låter särskild trevligt....är det sant eller bara skitsnack? och i så fall om det är sant gäller det både om man "röker" det och (dricker/äter) upp det eller finns det nåt sätt att ta opium så att man slipper det där?

Jag tycker tramadol tom orsakar snarlika scenarion. Och jag tar måttliga, läkarordinerade mängder...
Citera
2014-01-07, 03:04
  #8
Medlem
Tyvärr är det en av opiaternas nackdel, det är inget kul att inte kunna skita på en vecka och tillslut tvingas spruta upp saltvatten i röven så man inte spricker i tarmarna ā la Elvis Presley.

Att ta laxeringsmedel alltför ofta är inte bra för tarmarna, men det är ju iofs inte missbruk av droger heller. Inte för att jag påstår att du nu missbrukar.

Använder du opiater endast tillfälligt så är det ingen fara på taket och skitandet kommer igång nån dag eller två när du slutar. Det du kan göra är att röra på dig, det stimulerar magen. Och drick kaffe och även plommonjuice ( så slipper du tugga i dig en massa hela sviskon/prunes)

Är det riktigt illa och skiten är stor som en colaburk och kommer inte ut utan att ge dig en förlossningsliknande skada i tvåan så får du sätta på dig gummihandskar, smörja på rejält med vaselin på ena pekfingret och försiktigt hjälpa till att bryta upp skitkorven och helt enkelt peta ut den. Bättre det än att uppsöka akuten och be om hjälp.

Om man missbrukar en längre tid, typ flera år, så brukar det bli bättre med förstoppningarna, som om magen vänjer sig och fungerar ändå, men nån rännskita kommer det då aldrig uppstå. Om man inte tar en paus, dvs.
Citera
2014-01-07, 03:53
  #9
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wegvezen
Tyvärr är det en av opiaternas nackdel, det är inget kul att inte kunna skita på en vecka och tillslut tvingas spruta upp saltvatten i röven så man inte spricker i tarmarna ā la Elvis Presley.

Att ta laxeringsmedel alltför ofta är inte bra för tarmarna, men det är ju iofs inte missbruk av droger heller. Inte för att jag påstår att du nu missbrukar.

Använder du opiater endast tillfälligt så är det ingen fara på taket och skitandet kommer igång nån dag eller två när du slutar. Det du kan göra är att röra på dig, det stimulerar magen. Och drick kaffe och även plommonjuice ( så slipper du tugga i dig en massa hela sviskon/prunes)

Är det riktigt illa och skiten är stor som en colaburk och kommer inte ut utan att ge dig en förlossningsliknande skada i tvåan så får du sätta på dig gummihandskar, smörja på rejält med vaselin på ena pekfingret och försiktigt hjälpa till att bryta upp skitkorven och helt enkelt peta ut den. Bättre det än att uppsöka akuten och be om hjälp.

Om man missbrukar en längre tid, typ flera år, så brukar det bli bättre med förstoppningarna, som om magen vänjer sig och fungerar ändå, men nån rännskita kommer det då aldrig uppstå. Om man inte tar en paus, dvs.

okej tack tror inte jag vill prova opium längre...
Citera
2014-01-07, 15:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
okej tack tror inte jag vill prova opium längre...

Men jag hoppas inte det var enbart pga det du avstod från det.
För tar du opioider en kväll kommer du fungera som vanligt i magen efter någon dag eller två som sagt och att frivilligt börja missbruka opioider är otroligt idiotiskt.

Rekommenderar självklart att du håller dig ifrån opium och liknande droger ändå men var smart och gör det av vettigare anledningar än att du blir lite hård i magen någon dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback