Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-06, 00:06
  #1
Medlem
Hej, jag ska åka till Buenos Aires i oktober för att sedan flyga inrikes till Ushuaia och därefter vidare till Patagonien och besöka bland annat Torres del Paine. Är det någon som vandrat i Patagonien? Hur tog ni er runt? Vad ska man tänka på osv.
Citera
2014-01-06, 03:40
  #2
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
Hej, jag ska åka till Buenos Aires i oktober för att sedan flyga inrikes till Ushuaia och därefter vidare till Patagonien och besöka bland annat Torres del Paine. Är det någon som vandrat i Patagonien? Hur tog ni er runt? Vad ska man tänka på osv.
Jepp! Det är vackert!! Ta med tält och schyssta kläder för att hika! Ett litet kök är också bra.. Jag hitchhikade runt, värt för att spara cash och verkligen se landet.. Annars finns det bussar.. Torres del paine är fett värt, el calafate med perito moreno och el chalten.. Sen åker du till chile chiko och till cuevas del marmol.. Sen kör du la carretera austral norröver tills du kommer till höjden av el bolson som är schysst! Du kan lätt spendera månader på olika vandringar där!
__________________
Senast redigerad av O.J-Kush 2014-01-06 kl. 03:44.
Citera
2014-01-06, 13:14
  #3
Medlem
Vi tänkte från början att vi enbart ska åka till Patagonien men vi kommer sedan att åka vidare upp mot Peru, sedan mot Karibien och Kuba, därför får vi strunta i tält, kök osv.

Jag har läst om att man kan hyra cabins i Torre del Paine, så det blir ju inte samma sätt att vandra som man annars kanske gör, dvs på egen hand.

Vart började du när du vandrade? Hur tog du dig dit? Hur länge var du borta?
Citera
2014-01-08, 06:38
  #4
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
Vi tänkte från början att vi enbart ska åka till Patagonien men vi kommer sedan att åka vidare upp mot Peru, sedan mot Karibien och Kuba, därför får vi strunta i tält, kök osv.

Jag har läst om att man kan hyra cabins i Torre del Paine, så det blir ju inte samma sätt att vandra som man annars kanske gör, dvs på egen hand.

Vart började du när du vandrade? Hur tog du dig dit? Hur länge var du borta?

Men köp ett tält ni kan kasta? Ni kommer spara sjukt mycket pengar på att ha tält.. Det finns cabins att hyra men det är satans dyrt.. sen så campade jag hela tiden i Patagonien.. Utom i Calafate..

Menar du i Torres del Paine?

Annars så vet du väl att Patagonien är en sjukt stor del av södra argentina och chile medans eldslandet är ön längst nere på fastlandet.. Så två olika saker men eldslandet ligger i Patagonien.

JAg började i Ushuaia men jag vandrade itne hela vägen, hitchhikade.
Citera
2014-05-26, 22:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
Vi tänkte från början att vi enbart ska åka till Patagonien men vi kommer sedan att åka vidare upp mot Peru, sedan mot Karibien och Kuba, därför får vi strunta i tält, kök osv.

Jag har tyvärr inte om att man kan hyra cabins i Torre del Paine, så det blir ju inte samma sätt att vandra som man annars kanske gör, dvs på egen hand.

Vart började du när du vandrade? Hur tog du dig dit? Hur länge var du borta?


Hejsan!

Ni kan hyra sovrum i Torres del Paine på en del ställen. Vi gjorde det vid något tillfälle när vi var där. Det går också att hyra all utrustning ni kan tänkas behöva i staden där man oftast utgår ifrån (jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på rak arm). Vi hyrde tält, mm så att vi kunde välja boende inom Torres.

Lycka till och hoppas att ni får det bra!
Citera
2014-06-15, 18:00
  #6
Medlem
Tiggeroos avatar
Att lifta runt brukar funka bra, i alla fall i de mindre städerna som El Bolson, San Martin de Los Andes, Esquel osv - folk plockar upp liftare till höger och vänster. I övrigt funkar väl vandring likadant där som det gör här, haha. Ta med ett tält, kläder för olika väder, ett spritkök, och bra vandringsskor - speciellt om du ska vandra uppför alla de miljontals berg som finns i Anderna. Akta dig för att bränna dig dock, klarblå himmel och snö på bergstopparna brukar resultera i ett väldigt rött ansikte om man inte är försiktig
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2292015

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback