Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-05, 21:03
  #1
Medlem
motionsides avatar
Just den här oljan: http://www.greenpasture.org/public/P...SkateLiverOil/
Som jag inte ens verkar kunna hitta en svensk översättning på, (skate är en rocka). Jag vet att den ska vara likvärdig med Cod Liver Oil (om detta nu är Torskleverolja). Men jag vill föredra att köpa just denna. Jag är inte särskilt sugen på att beställa den från USA då bara frakten skulle gå på 600kr. Jag har googlat som en tok efter denna olja och verkar inte kunna hitta något alls från en svensk återförsäljare, förutom torskleverolja då som jag inte vet är densamma.

Om någon undrar vad jag ska med denna till så: "Skate liver oil is complete in its offering of many nutrients in a similar balance as cod liver oil. Unlike shark liver oil, skate liver oil is abundant in vitamins A, D, E, K, the full range of omega fatty acides, plus all the unique nutrients found in shark liver oil such as chondroitin, squalene, and alkoxglycerols."

Alltså ett väldigt bra kosttillskott. Sedan håller jag även på att dekalcifierar min tallkottskörtel (pineal gland) och då ska denna oljan vara en av de bästa kosttillskotten tillsammans med chlorella, spirulina, rå kakao, gojibär och citron mfl. som jag nu intar.

Om någon vet något om denna "mystiska" olja så är jag oerhört tacksam! För just nu verkar inte google vara min vän

Tack på förhand
Citera
2014-01-05, 22:19
  #2
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Just den här oljan: http://www.greenpasture.org/public/P...SkateLiverOil/
Som jag inte ens verkar kunna hitta en svensk översättning på, (skate är en rocka). Jag vet att den ska vara likvärdig med Cod Liver Oil (om detta nu är Torskleverolja). Men jag vill föredra att köpa just denna. Jag är inte särskilt sugen på att beställa den från USA då bara frakten skulle gå på 600kr. Jag har googlat som en tok efter denna olja och verkar inte kunna hitta något alls från en svensk återförsäljare, förutom torskleverolja då som jag inte vet är densamma.

Om någon undrar vad jag ska med denna till så: "Skate liver oil is complete in its offering of many nutrients in a similar balance as cod liver oil. Unlike shark liver oil, skate liver oil is abundant in vitamins A, D, E, K, the full range of omega fatty acides, plus all the unique nutrients found in shark liver oil such as chondroitin, squalene, and alkoxglycerols."

Alltså ett väldigt bra kosttillskott. Sedan håller jag även på att dekalcifierar min tallkottskörtel (pineal gland) och då ska denna oljan vara en av de bästa kosttillskotten tillsammans med chlorella, spirulina, rå kakao, gojibär och citron mfl. som jag nu intar.

Om någon vet något om denna "mystiska" olja så är jag oerhört tacksam! För just nu verkar inte google vara min vän

Tack på förhand

Du kan köpa rockan och tillverka själv annars.
Citera
2014-01-06, 01:01
  #3
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregurtdenstore
Du kan köpa rockan och tillverka själv annars.

Haha, då hade jag ju kunnat börja vara den första att sälja svensktillverkad rockaleverolja när fler vill börja öppna sina tredje ögon . Måste vara en lukrativ affärsidé, nästa fråga är vart man fiskar upp dessa magnifika fiskar.
Citera
2014-01-06, 23:41
  #4
Medlem
Burkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Just den här oljan: http://www.greenpasture.org/public/P...SkateLiverOil/
Men jag vill föredra att köpa just denna. Jag är inte särskilt sugen på att beställa den från USA då bara frakten skulle gå på 600kr. Jag har googlat som en tok efter denna olja....

I England verkar den finnas:
http://www.red23.co.uk/Blue-Ice-Ferm...aps_p_851.html
Och frakten verkar ligga på c:a 60 spänn.

Google är din vän.
- http://www.codliveroilshop.eu/
__________________
Senast redigerad av Burken 2014-01-06 kl. 23:51.
Citera
2014-01-07, 17:24
  #5
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken
I England verkar den finnas:
http://www.red23.co.uk/Blue-Ice-Ferm...aps_p_851.html
Och frakten verkar ligga på c:a 60 spänn.

Google är din vän.
- http://www.codliveroilshop.eu/

Åhh tusen tack! har nu beställt två burkar . Men någon svensk försäljare verkar det inte finnas, än! hahah
Citera
2014-01-12, 20:48
  #6
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Det blir inte nyttigare för att fiskoljan kommer från exotisk fisk!
Se bara till att fisken är fiskad i ett rent hav, absolut inte Östersjön (östersjöfisk har exportförbud)eller insjöar.

Jag åt en halv burk sill i går och avslutar denna kväll med ett par sillmackor rika på omega-3 0ch fettlösliga vitaminer.
Sillen fiskas i nordsjön som är en hyggligt ren del av atlanten.
Citera
2014-01-12, 22:26
  #7
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Det blir inte nyttigare för att fiskoljan kommer från exotisk fisk!
Se bara till att fisken är fiskad i ett rent hav, absolut inte Östersjön (östersjöfisk har exportförbud)eller insjöar.

Jag åt en halv burk sill i går och avslutar denna kväll med ett par sillmackor rika på omega-3 0ch fettlösliga vitaminer.
Sillen fiskas i nordsjön som är en hyggligt ren del av atlanten.

Det enda jag lyckades hitta var FAQ på företagets hemsida om produkten.

"Ok, The question arises on the topic of location of the fish. The fish school in the northern, cold waters around the Arctic Ocean. They do not have a nationality and a fish can school for a 1000+ miles in its life. So the relevance of the specific spot the fish is cleaned is not relevant to the discussion, ‘is the fish safe to consume’.

In my opinion, the arctic region and the ant-arctic regions are the best fisheries when it comes to contamination control. Even with this concept one has to test. I'm told stories of nuclear subs downed off the far north of Norway and the harvesting of blue colored King Crab and other unusual observations that the fishermen contribute to the nuclear waste from these subs.

It is also my opinion that the ocean is the best and safest source of food we have. Oceans are much more tolerant or forgiving to human contamination compared to air or land. Oceans have a dynamic living filtering system that I do not think the land or air can approach."
Citera
2017-10-15, 16:31
  #8
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Alltså ett väldigt bra kosttillskott. Sedan håller jag även på att dekalcifierar min tallkottskörtel (pineal gland) och då ska denna oljan vara en av de bästa kosttillskotten tillsammans med chlorella, spirulina, rå kakao, gojibär och citron mfl. som jag nu intar.
Hur har det gått med dekalcifieringen av tallkottkörteln, så här några år senare? Jag håller själv på. Med dekalcifiering just nu (dock inte tallkottkörteln), så det vore intressant om du kunde dela med dig av dina resultat och metoder. Känner su dig piggare, har du fått bättre hud osv?

Just den fiskoljan du försökte få tag på, är absolut inte nödvändig för dekalcifiering dock, även om den säkert funkar bra. Man kan köpa nutrienterna separat och högdosera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback