2014-01-05, 18:10
Medlem
Tjena, tog lite voltaren gel på foten förut vid 2 tiden. Nu undrar jag om man kan dricka alkohol lite senare ikväll utan några skador eller så?
Citera
2014-01-05, 18:15
Medlem
haha ja det är helt lugnt. Voltaren gel går dels knappt in i blodomloppet över huvud taget samt är helt ofarligt tillsammans med alcohol (tar man voltaren piller så är det en viss mer påverkan på lever men heller inte någon fara att göra ibland).
Citera
2014-01-05, 18:15
Medlem
Wajis avatar
Du kan vara lugn. Du kan jordens fylla utan att behöva tänka på voltaren gel i kväll
Citera
2014-01-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
haha ja det är helt lugnt. Voltaren gel går dels knappt in i blodomloppet över huvud taget samt är helt ofarligt tillsammans med alcohol (tar man voltaren piller så är det en viss mer påverkan på lever men heller inte någon fara att göra ibland).

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Du kan vara lugn. Du kan jordens fylla utan att behöva tänka på voltaren gel i kväll
Okej tack, helt säkra? Blev lite nojig bara
Citera
2014-01-05, 19:02
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av P0pcorN
Okej tack, helt säkra? Blev lite nojig bara

Du behöver inte oroa dig. Sen är det inte precis som att ifall du tar en voltaren och sen dricker alkohol så är det en döds stöt.
Citera
2014-01-06, 00:23
Medlem
christerys avatar
Det står ingenting i fass om diklofenak gel och alkohol, så jag antar att det är OK.

Dock påskyndas inte läkningen av att du intar alkohol, snarare tvärt om antar jag. Men det blir lite roligare en stund i alla fall.

Paracetamol och alkohol däremot kan man vara lite mer orolig för, inte så att det är jätteriskabelt men levern gillar inte varken det ena eller det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in