Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 19:19
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Oj, jag trodde att du menade gymmet på Backaplan.

Maskinen som jag skrev om är också för viktskivor.

Glömde skriva att det var ett annat Nordic
Citera
2018-01-11, 18:50
  #122
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag välte benpressen på Nordic Welness i Göteborg. Som tur var kom ingen till skada.

Jag har tränat där i flera år, men denna gången så plockade jag av ena sidan först av någon anledning. Maskinen var maxad med röda vikter på andra sidan och välte den med ett jäkla brak.

Har aldrig tänkt på att det var någon annans fel än mitt. Men givetvis bör ju en maskin sitta fastmonterad i marken så det inte ska kunna hända. Hade någon gått förbi maskinen så hade det slutat olyckligt för den personen...

Exakt samma sak inträffade på NW majorna. Sitter en klisterlapp på maskinen om att det kan hända om man lastar ojämt. Varför bygger man maskiner som kan välta? Känns som ett konstruktionsfel.
Citera
2018-01-11, 22:21
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Exakt samma sak inträffade på NW majorna. Sitter en klisterlapp på maskinen om att det kan hända om man lastar ojämt. Varför bygger man maskiner som kan välta? Känns som ett konstruktionsfel.

Ajdå. Det kom aldrig upp någon lapp på maskinen efter min incident.

Det finns säkert fästen så det går att skruva fast maskinen i marken. Men tror det är ovanligt att de gör det. Säkert för att de inte vill skruva i golvet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback