Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-05, 13:25
  #1
Medlem
Hej!

Köpte ett N64 åt min flickvän i julklapp då hon ville spela mariokart. Följde med nätadapter sen scart + röd och vit ljudkablar.

Problemet är att jag får bild men bilden är endast svart/grå, du ser bara konturerna av det som händer på tvn. Ljudet funkar utan problem. Känns inte som att det går att koppla fel med scart ingång samt röd och vit för ljud. Men känns även inte som att nintendot är trasigt då jag får bild och kan se vad som händer på tvn.

halp???

MVH
Citera
2014-01-05, 13:28
  #2
Medlem
Uber0ns avatar
De gånger jag har haft exakt samma problem har det berott på att scartkabeln ej suttit i ordentligt. Men varför kör du separata ljudkablar istället för att låta allt gå via scart?
Citera
2014-01-05, 13:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uber0n
De gånger jag har haft exakt samma problem har det berott på att scartkabeln ej suttit i ordentligt. Men varför kör du separata ljudkablar istället för att låta allt gå via scart?

Ingen aning det var detta som följde med. Men scarten sitter ordentligt, kan inte trycka in den något mer.
Citera
2014-01-05, 14:17
  #4
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Vet inte om detta löser det, men på mitt N64 så måste jag "vicka" på spelet (Mariokart disketten) och starta om konsolen några gånger innan jag får bild! Testa det, fungerade det?
Citera
2014-01-05, 14:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Vet inte om detta löser det, men på mitt N64 så måste jag "vicka" på spelet (Mariokart disketten) och starta om konsolen några gånger innan jag får bild! Testa det, fungerade det?

Vad menas med vicka? framåt-bakåt eller sida-sida?
Citera
2014-01-05, 14:40
  #6
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blizzen
Vad menas med vicka? framåt-bakåt eller sida-sida?
Ja alltså jag brukar dra ut den och blåsa lite lätt i spelet och konsolen, sen sätta tillbaka och dra lite lätt i spelet uppåt, och vicka den fram och tillbaka och hela tiden starta om konsolen tills jag får bild! Bara att testa sig fram i vilket "läge" spelet ska vara för att fungera! Det var så jag gjorde när jag slutade få bild i spelet men ändå kunde höra spelljudet!
Citera
2014-01-05, 14:45
  #7
Avstängd
sugarpuffextrems avatar
kan vara nått i stil med ntsc konsol och pal tv lr tvärs om.

För många år sen så fick jag svartvit bild när jag kopplade dator till tv via scart och det fixade jag genom att kortsluta 2 pins med ett gem på scarten.

Googla black and white scart och leta efter gem fixet
Citera
2014-01-09, 01:15
  #8
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Fick du igång spelet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback