Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-05, 03:04
  #1
Medlem
Betwixts avatar
Dags att rota runt i minnet efter era skönaste och mest vrickade konversationer ni haft med era päron eller syskon då ni varit bänga

Själv har man ju försökt undvika att överhuvudtaget titta på sina päron då man varit stekt, vilket jag lyckats bra med hittills
Citera
2014-01-05, 03:31
  #2
Medlem
Frostflakess avatar
Haha kul tråd!

Jag har varit ganska öppen med mitt rökande för familjen, och då jag kan sköta mig och vara alert fast jag är stekt som en gris. Men jag vet ju den klassiska saken när man är bäng... Snöa in sig på något man pratar om.. Haha vet att morsan frågat något någon gång för längesedan om just cannabis.

Och som en "stolt" representant av cannabis så ville jag ju bara kasta ut all info jag hade om ämnet. Slutade med att morsan satte sig ner och kollade på en cannabis dokumentär med mig. Inget vrickat eller så, men ett hon ställde bara mig en snabb fråga och jag pratade kanske en timme om ämnet och sen en dokumentär på ca 40-50 minuter.
Citera
2014-01-05, 03:51
  #3
Medlem
mangenuss avatar
Jag vet inte varför jag kan snacka så bra med folk när jag är stekt, jag tycker själv att jag låter som om jag var helt jävla dum i huvudet.
Cirkus 30 sekunder efter en wake'n'bake när jag var typ 17 år så var jag jävligt nära på att åka dit av min farsa som hatar denna dödsrog av någon anledning.

Hade somsagt precis rökt lite grönt i min stuga (en friggebod typ) utan öppna fönster då farsan öppnar dörren.
"Vad fan är det som luktar?"
"Va?"
"Jaa det luktar skitkonstigt"
"jaha, äeh det är rökelse" sa jag fast jag inte ens hade rökelse framme.
"den luktar äckligt iallafall"
"jaså" sa jag med hjärtat i halsgropen
"du får fan sluta sitta uppe så sent"
"vadårå?"
"det syns ju att du knappt sovit någonting"
"jaha, eh näe? Vad vill du?"
"Vi har gjort lunch och din mobil är avstängd"
"sweeeet" sa jag lite flummigt.
"vad sa du?"
"Eh, nice"
Sen gick jag med honom och käkade jävligt god lunch, tror det var överbliven påskmat.

Fick många kommentarer om att jag såg trött ut, tror aldrig att min stackars mor/far skulle kunna tänka sig att jag sitter på mitt rum och knarkar mitt på dagen, kanske därför jag klarade mig.

Var väl ingen rolig historia, men det känns lite skruvat att jag kom undan så enkelt. Efter det slutade jag vara så oförsiktig iallafall.

Har även hänt att båda kommit hem från en fest när jag stått och lagat mat mitt i natten skitbränd. Hade en helt vanlig konversation med dem bara att jag stod 180 grader åt andra hållet för att de inte skulle se mina körsbärsröda ögon, måste sett sjukt dumt ut.

Om det är jobbigt att läsa så ber jag om ursäkt, nu ska jag sova iallafall!
Citera
2014-01-05, 03:57
  #4
Medlem
Betwixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Haha kul tråd!

Jag har varit ganska öppen med mitt rökande för familjen, och då jag kan sköta mig och vara alert fast jag är stekt som en gris. Men jag vet ju den klassiska saken när man är bäng... Snöa in sig på något man pratar om.. Haha vet att morsan frågat något någon gång för längesedan om just cannabis.

Och som en "stolt" representant av cannabis så ville jag ju bara kasta ut all info jag hade om ämnet. Slutade med att morsan satte sig ner och kollade på en cannabis dokumentär med mig. Inget vrickat eller så, men ett hon ställde bara mig en snabb fråga och jag pratade kanske en timme om ämnet och sen en dokumentär på ca 40-50 minuter.

Haha fyfan vad kul Jag har inte varit med om det faktiskt hehe att just prata om något och sedan verkligen gå in på djupet. Kanske beror på att jag oftast flummar själv och inte brukar hålla roliga konversationer Ändring på det
Citera
2014-01-05, 04:02
  #5
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betwixt
Haha fyfan vad kul Jag har inte varit med om det faktiskt hehe att just prata om något och sedan verkligen gå in på djupet. Kanske beror på att jag oftast flummar själv och inte brukar hålla roliga konversationer Ändring på det

Hehe ja, det blir så med allt jag är intresserad av eller läst mycket om etc. Blir kul att prata om något när man kan mycket om det. Sen att man vill att alla ska förstå varför cannabis är så bra gör ju inte saken sämre. :P
Citera
2014-01-05, 04:05
  #6
Medlem
Betwixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Jag vet inte varför jag kan snacka så bra med folk när jag är stekt, jag tycker själv att jag låter som om jag var helt jävla dum i huvudet.
Cirkus 30 sekunder efter en wake'n'bake när jag var typ 17 år så var jag jävligt nära på att åka dit av min farsa som hatar denna dödsrog av någon anledning.

Hade somsagt precis rökt lite grönt i min stuga (en friggebod typ) utan öppna fönster då farsan öppnar dörren.
"Vad fan är det som luktar?"
"Va?"
"Jaa det luktar skitkonstigt"
"jaha, äeh det är rökelse" sa jag fast jag inte ens hade rökelse framme.
"den luktar äckligt iallafall"
"jaså" sa jag med hjärtat i halsgropen
"du får fan sluta sitta uppe så sent"
"vadårå?"
"det syns ju att du knappt sovit någonting"
"jaha, eh näe? Vad vill du?"
"Vi har gjort lunch och din mobil är avstängd"
"sweeeet" sa jag lite flummigt.
"vad sa du?"
"Eh, nice"
Sen gick jag med honom och käkade jävligt god lunch, tror det var överbliven påskmat.

Fick många kommentarer om att jag såg trött ut, tror aldrig att min stackars mor/far skulle kunna tänka sig att jag sitter på mitt rum och knarkar mitt på dagen, kanske därför jag klarade mig.

Var väl ingen rolig historia, men det känns lite skruvat att jag kom undan så enkelt. Efter det slutade jag vara så oförsiktig iallafall.

Har även hänt att båda kommit hem från en fest när jag stått och lagat mat mitt i natten skitbränd. Hade en helt vanlig konversation med dem bara att jag stod 180 grader åt andra hållet för att de inte skulle se mina körsbärsröda ögon, måste sett sjukt dumt ut.

Om det är jobbigt att läsa så ber jag om ursäkt, nu ska jag sova iallafall!

Haha känner igen mig i flera av de sakerna du beskrev, dels att bli påkommen med lukten. Kommer ihåg när jag rökt bong utomhus på vår altan och sedan (dumt nog) bara traskat in igen utan att tömma askan utomhus och ställt bongen i badrummet för att göra rent den. Cirka 1 och en halv timme senare kom morsan hem och undrade varför det luktade så jävligt

Tror inte heller att mina föräldrar skulle kunna tänka sig att jag brukar cb. När morsan frågade vad det var som luktade så konstigt sa jag bara att jag tänt salvia (en "rökelse"-liknande sak man tänder för att göra sig av med andar och dyl ).
Citera
2014-01-05, 04:10
  #7
Medlem
Betwixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hehe ja, det blir så med allt jag är intresserad av eller läst mycket om etc. Blir kul att prata om något när man kan mycket om det. Sen att man vill att alla ska förstå varför cannabis är så bra gör ju inte saken sämre. :P

Jo, självförtroendet flyger ju lika högt som en själv, klart man känner sig kunnig och lite sådär extra expert på det man snackar om Och självklart om man verkligen är intresserad och kunnig i ämnet annars också!
Citera
2014-01-05, 04:16
  #8
Medlem
soligts avatar
När jag bodde hemma för 10år så satt morsan ute på balkongen och jag hade nyss kommit hem.. Jag hade rökt hälften av den konformade raketen). Jag måste ju gå ut och säga att jag är hemma,skärpning nu säger jag till mig själv, men istället så vräker jag ur mig... Kolla morsan åt det hållet har jag aldrig sett ett flygplan flyga förut.
Citera
2014-01-05, 04:37
  #9
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
När jag bodde hemma för 10år så satt morsan ute på balkongen och jag hade nyss kommit hem.. Jag hade rökt hälften av den konformade raketen). Jag måste ju gå ut och säga att jag är hemma,skärpning nu säger jag till mig själv, men istället så vräker jag ur mig... Kolla morsan åt det hållet har jag aldrig sett ett flygplan flyga förut.


Hahaha, hur reagerade din mor?
Citera
2014-01-05, 06:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Haha kul tråd!

Jag har varit ganska öppen med mitt rökande för familjen, och då jag kan sköta mig och vara alert fast jag är stekt som en gris. Men jag vet ju den klassiska saken när man är bäng... Snöa in sig på något man pratar om.. Haha vet att morsan frågat något någon gång för längesedan om just cannabis.

Och som en "stolt" representant av cannabis så ville jag ju bara kasta ut all info jag hade om ämnet. Slutade med att morsan satte sig ner och kollade på en cannabis dokumentär med mig. Inget vrickat eller så, men ett hon ställde bara mig en snabb fråga och jag pratade kanske en timme om ämnet och sen en dokumentär på ca 40-50 minuter.

haha jag har gjort samma sak fast med min farsa!
Citera
2014-01-05, 07:15
  #11
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Kommer hem efter en "stoner's night", morsan sitter och kollar på tv i vardagsrummet, glider in och sätter mig mitt emot henne, rak i ryggen med säckiga ögon och en dimmig blick.

"Har du rökt hasch?"
"... Näe... *ler sliskigt*"

Citera
2014-01-05, 11:12
  #12
Medlem
Streetmanns avatar
Roligt att läsa alla historier till en kaffe och Wake n Bake
Själv har jag alltid varit öppen med mitt rökande då jag anser att det inte är något fel.
Typ dom gångerna jag träffar morsan så kan jag ta en spliff samtidigt som jag dricker en kaffe med henne, så det är skönt! Min morsa vet vad cannabis är och vad det är för planta så hon har inte något emot det, hon oroar sig mer om jag dricker än om jag röker.


Ha de bäst!
Peace / Streetman
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback