2025-08-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
AI startup Perplexity makes bold $34.5 billion bid for Google's Chrome browser
De vill bara få publicitet för sitt eget lilla startup bolag som varken har muskler eller förmåga att köpa Google och som dessutom inte är till salu.
Citera
2025-08-12, 20:00
Medlem
Alphabet (Google) är en klockren långsiktigt vinnare.

Lägst PE av FAANG. Enda bolaget som inte är beroende av NVIDIA genom egen produktion av TPU. OpenAI stangerat (nya Netscape) medan Googles AI-modeller är på framkant.

Google Cloud växer sannolikt snabbast av alla de stora molnleverantörerna i H2 2025.
Citera
2025-08-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observantorn

Lägst PE av FAANG. Enda bolaget som inte är beroende av NVIDIA genom egen produktion av TPU. OpenAI stangerat (nya Netscape) medan Googles AI-modeller är på framkant.

Google Cloud växer sannolikt snabbast av alla de stora molnleverantörerna i H2 2025.
Utan tvekan är det så och de kommer troligen rida ut varje försök till anklagelse.
Citera
2025-09-02, 23:12
Medlem
DenverAirports avatar
Upp 8% i efterhandeln på att de inte behöver sälja Chrome.
Citera
2025-09-03, 03:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observantorn

Är inte så övertygad om att Google är en bra långsiktig investering.
Citera
2025-09-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är inte så övertygad om att Google är en bra långsiktig investering.
Hur kan du vara övertygad om det? Vad skulle vara bättre menar du?
Citera
2025-12-04, 16:05
Medlem
otellos avatar
Någon mer som håller GOOGL? Jag ser det som ett av få undervärderade tech-bolag, stark tillväxt osv. Deras approach till AI har varit den bästa, dom sitter dessutom på tonvis med data och kunskap.
Citera
2025-12-06, 23:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Någon mer som håller GOOGL? Jag ser det som ett av få undervärderade tech-bolag, stark tillväxt osv. Deras approach till AI har varit den bästa, dom sitter dessutom på tonvis med data och kunskap.

Ja sedan länge. Har tipsat om denna aktie...... way back 2013 i denna tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var på tiden att denna tråden väcktes till liv. Som jag påminnt om i flera tidigare trådar är google ett superbolag man absolut ska ha i sin långa portfölj, som seriös värdeinvesterare. Jag inte det minsta förvånad över utvecklingen den senaste tiden.

Köp och lås in i din säkraste skrivborslånda i minst 10 år är mitt tips.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-12-06 kl. 23:08.
Citera
2025-12-07, 00:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ja sedan länge. Har tipsat om denna aktie...... way back 2013 i denna tråd:
Najs, jag har också hållit länge. Google är liksom bäst i klassen på det mesta, finns ingen anledning att sälja.
Citera
2025-12-07, 09:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Najs, jag har också hållit länge. Google är liksom bäst i klassen på det mesta, finns ingen anledning att sälja.

Precis.. numera en Warren Buffett-aktie dessutom. Vad kan gå fel? Köp mer och behåll i 10 år till!

Man kan med fördel byta ut en teknikfond mot att direktäga Alphabet, eftersom det är så brett och du får riktig kvalitet som du inte behöver oroa dig för. Bara köpa, behålla och glömma. Perfekt pensionssparande!
Senast redigerad av kurt-sune 2025-12-07 kl. 10:14.
Citera
2026-01-11, 19:58
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
https://www.placera.se/nyheter/alphabet-gar-om-apple--forsta-gangen-sedan-2019-2026-01-08
Alphabet går om Apple – första gången sedan 2019

Googles ägarbolag Alphabet kör om Apple på börsen och blir världens näst högst värderade bolag. Förklaringen kan finnas i fjolårets AI-revansch.
Och snart störst och förbi Nvidia, om inte Tesla hinner före...

https://www.tradingview.com/heatmap/stock

Välj "All US companies", samt "No group" i "Secor".

Eller...

"!'m Feeling Lucky":

https://www.tradingview.com/heatmap/stock/#%7B%22dataSource%22%3A%22AllUSA%22%2C%22blockColo r%22%3A%22change%22%2C%22blockSize%22%3A%22market_ cap_basic%22%2C%22grouping%22%3A%22no_group%22%7D
Senast redigerad av Ukko-Kokko 2026-01-11 kl. 19:59. Anledning: Lucku
Citera
2026-01-11, 22:02
Medlem
Citat:
Precis.. numera en Warren Buffett-aktie dessutom. Vad kan gå fel? Köp mer och behåll i 10 år till!

Man kan med fördel byta ut en teknikfond mot att direktäga Alphabet, eftersom det är så brett och du får riktig kvalitet som du inte behöver oroa dig för. Bara köpa, behålla och glömma. Perfekt pensionssparande!
Ja! Å andra sidan tror jag det är bra med lite balans som Brodacom och Microsoft.
Senast redigerad av Truefighter 2026-01-11 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in